Yo‘lovchilarga transport xizmati ko‘rsatish sifatini baholashni tadqiqotchilar turli parametrlar bilan ifodalaganlar, shuningdek turli davlatlarning me’yoriy xujjatlarida ham turli parametrlar (guruhi) hisobga olingan. Maqola O‘zbekiston uchun yo‘lovchi transporti xizmati sifatini belgilovchi parametrlarni (guruhi) va ularning og‘irligini aniqlash hamda aniqlangan eng og‘ir parametr (guruhi) bo‘yicha yo‘lovchi transporti xizmati sifatini baholash usulini takomillashtirishga bag‘ishlangan. Shu sababdan, maqolada yo‘lovchilarga transport xizmati ko‘rsatish sifatini baholash bo‘yicha dunyo tadqiqotchilari tadqiqotlari o‘rganilgan, shuningdek xorij davlatlarining me’yoriy xujjatlari tahlil qilingan. Tahlil natijalari asosida O‘zbekiston uchun yo‘lovchilarga transport xizmati ko‘rsatish sifatini belgilovchi parametrlar guruhi hamda uni tashkil etuvchilari aniqlangan va uning iyerarxiyasi tuzilgan. Transport xizmati ko‘rsatish sifatini belgilovchi parametrlar guruhi tahlil va ekspert so‘rovi usullari asosida asosiy va zarur hollarda hisobga olinishi mumkin bo‘lgan parametrlar guruhiga ajratilgan. Shuningdek, ekspert so‘rovi usuli yordamida eng og‘ir “Xavfsizlik” parametri (guruhi) ekanligi aniqlangan. “Xavfsizlik” parametri (guruhi) bo‘yicha yo‘lovchi transporti xizmati sifatini baholash usuli takomillashtirilgan.
Yo‘lovchilarga transport xizmati ko‘rsatish sifatini baholashni tadqiqotchilar turli parametrlar bilan ifodalaganlar, shuningdek turli davlatlarning me’yoriy xujjatlarida ham turli parametrlar (guruhi) hisobga olingan. Maqola O‘zbekiston uchun yo‘lovchi transporti xizmati sifatini belgilovchi parametrlarni (guruhi) va ularning og‘irligini aniqlash hamda aniqlangan eng og‘ir parametr (guruhi) bo‘yicha yo‘lovchi transporti xizmati sifatini baholash usulini takomillashtirishga bag‘ishlangan. Shu sababdan, maqolada yo‘lovchilarga transport xizmati ko‘rsatish sifatini baholash bo‘yicha dunyo tadqiqotchilari tadqiqotlari o‘rganilgan, shuningdek xorij davlatlarining me’yoriy xujjatlari tahlil qilingan. Tahlil natijalari asosida O‘zbekiston uchun yo‘lovchilarga transport xizmati ko‘rsatish sifatini belgilovchi parametrlar guruhi hamda uni tashkil etuvchilari aniqlangan va uning iyerarxiyasi tuzilgan. Transport xizmati ko‘rsatish sifatini belgilovchi parametrlar guruhi tahlil va ekspert so‘rovi usullari asosida asosiy va zarur hollarda hisobga olinishi mumkin bo‘lgan parametrlar guruhiga ajratilgan. Shuningdek, ekspert so‘rovi usuli yordamida eng og‘ir “Xavfsizlik” parametri (guruhi) ekanligi aniqlangan. “Xavfsizlik” parametri (guruhi) bo‘yicha yo‘lovchi transporti xizmati sifatini baholash usuli takomillashtirilgan.
The researchers expressed the assessment of the quality of transport services to passengers with different parameters, and also different parameters (groups) were taken into account in the normative documents of different countries. The article is devoted to determining the parameters (group) determining the quality of passenger transport service for Uzbekistan and their severity, and improving the method of assessing the quality of passenger transport service based on the most severe parameter (group). For this reason, the article examines the researches of world researchers on the assessment of the quality of transport services to passengers, as well as analyzes the normative documents of foreign countries. Based on the results of the analysis, a group of parameters determining the quality of passenger transport services for Uzbekistan and its organizers were determined and its hierarchy was created. The group of parameters determining the quality of transport service is divided into a group of parameters that can be taken into account in the main and necessary cases based on the methods of analysis and expert survey. It was also determined that the most difficult parameter (group) is "Security" using the expert survey method. The method of evaluating the quality of passenger transport service according to the "safety" parameter (group) has been.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Abdullaev B.I. | dotsent | Toshkent davlat transport universiteti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | ISO 9000-2000 “Quality management systems – Fundamentals and vocabulary”. |
2 | Гудков В.А., Миротин Л.Б., Вельможин А.В., Ширяев С.А. Пассажирские автомобильные перевозки: Учебник. Под ред. В.А. Гудкова. - М.: Горячая линия - Телеком, 2006. - 448 с. |
3 | Шабанов А.В. Региональные логистические системы общественного транспорта: методология формирования и механизм управления, Ростов на Дону, СКНЦ ВШ, 2001.-205с. |
4 | Спирин И.В. Организация и управление пассажирскими автомобильными перевозкаи, М., Акакдемия, 2010. – 400 с. |
5 | Асалиев А.М., Завьялова Н.Б., Сагинова О.В., Спирин И.В. Скоробогатых И.И. и др. Маркетинговый подход к управлению качеством транспортного обслуживания: монография/Под ред. Завьяловой Н.Б., Сагиновой О.В., Спирина И.В.– Новосибирск: Издательство ЦРНС, 2016. – 172 с. |
6 | Славина Ю.А. Научно-практические методы оценки качества обслуживания населения гордским наземным пассажирским транспортом.: Дис.канд.техн.наук. – Саратов, 2015. – 194 с. |
7 | Пеньшин Н.В. П256 Эффективность и качество как фактор конкурентоспособности услуг на автомобильном транспорте: монография/Н.В. Пеньшин; под науч. ред. В.П. Бычкова. – Тамбов : Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2008. – 224 с. |
8 | Селиверстов Я.А. Модели управления городскими транспортными потоками в условиях неопределенности внешней информационной среды.: Дис.канд.техн.наук. – Санкт-Петербург, 2015. – 179 с. |
9 | Гавриков В.А., Пеньшин Н.В. Ананлиз показателей качества автотранспортных услуг, Вопросы современной науки и практики, универ. им. В.И.Вернадского. №2(60). 2016, с. 69-78. |
10 | Eboli, L. and Mazzulla, G., Service quality attributes affecting customer satisfaction for bus transit. Journal of public transportation, 2007. Vol.10(3), Pp.2. |
11 | Eboli L, Mazzulla G., How to capture the passengers’ point of view on a transit service through rating and choice options. Transp Rev. 2010. Vol. 30(4). Pp. 435– 450. |
12 | I Farida., Public transport service relating to safety, IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 2018. pp 434. |
13 | Гавриков В.А., Пеньшин Н.В. Анализ показателей качества автотранспортных услуг, Вопросы современной науки и практики. Университет им. В.И. Вернадского. №2(60). 2016. с.69-78. |
14 | Морозов А.С., Таубкин Г.В., Черников А.А., Формирование городской транспортной политики на основе расчета объективных показателей качества перевозок, «Транспорт Российской Федерации», № 4 (53) 2014, с. 54-59. |
15 | Литвин В.В. Разработка методики комплексной оценки качества транспортного обслуживания пассажиров на городских автобусных маршрутах в средних и больших городах. The Development of the Informational and Resource Providing of Science and Education in the Mining and Metallurgical and the Transportation Sectors 2014, с.178-186. |
16 | Мулеев Е.Ю. Краткий обзор методик по оценке качества перевозок пассажирским транспортом.(https://publications.hse.ru/pubs/share/folder/ eaa4xcct5a/201795040.pdf) |
17 | Abdullaev, B., Yuldoshev, D., Muminov, T., & Axmedov, D. Improving the method of assessing road safety at intersections of single-level highways E3S Web of Conferences 264, 05027 (2021). CONMECHYDRO–2021. |
18 | Abdullayev B.I., Abjalov A.M., Jamoat transportida xizmat ko‘rsatish sifatining xavfsizlik parametrini baholash mezonini takomillashtirish//TAYI xabarnomasi – Toshkent, 2020/ - №2. b. 77-82 |
19 | Abdullayev B.I., Nazarov A.A. (2020) Ways quality increasing of exploitation of city bus capacity and traffic. European Sciences review. Scientific journal, Vol.5- 6, Pp. 374-376. |
20 | A Handbook for Measuring Customer Satisfaction and Service Quality. TCRP Report 47. Transportation Research Board. National Research Council. 1999. |
21 | EN 13816:2002. Transportation - Logistics and Services - Public Passenger Transport - Service Quality Definition, Targeting and Measurement. European Committee for Standardization, 2002. |
22 | Номенклатура показателей качества. ГОСТ Р 51004-96. – М.: ИПК Изд-во стандартов, 1997. – 9 с. |
23 | Прокопенко В.Д., Ломоносов О.М. Определение коэффициентов весомости единичных показателей качества методом ранга, сборник IX международной студенческой научной конференции «Студенческий научный форум 2017», с 4, 2017. |