Ishdan asosiy maqsad yuk poyezdlari harakat tezliklariga ta’sir ko‘rsatuvchi omillarni aniqlash va ularni tizimlashtirishdan iborat. Temir yo‘l uchastka va yo‘nalishlari bo‘yicha yuk poyezdlari harakat tezliklarining o‘rnatilgan texnik me’yorlariga ta’sir ko‘rsatuvchi omillar analitik tahlil qilindi hamda ularning poyezdlar harakati grafigi asosiy ko‘rsatkichlari bajarilishiga ta’sir darajalari aniqlandi. Natijada yuk poyezdlari harakat tezliklariga ta’sir ko‘rsatuvchi omillarini aniqlashning “Isikava” sxemasi ishlab chiqildi. Yuk poyezdlari uchastka va marshrut tezliklariga ta’sir ko‘rsatuvchi tasodifiy omillar darajalar kesimida tasniflandi va ularni tizimlashtirish vazifalari taklif etilgan.
Ishdan asosiy maqsad yuk poyezdlari harakat tezliklariga ta’sir ko‘rsatuvchi omillarni aniqlash va ularni tizimlashtirishdan iborat. Temir yo‘l uchastka va yo‘nalishlari bo‘yicha yuk poyezdlari harakat tezliklarining o‘rnatilgan texnik me’yorlariga ta’sir ko‘rsatuvchi omillar analitik tahlil qilindi hamda ularning poyezdlar harakati grafigi asosiy ko‘rsatkichlari bajarilishiga ta’sir darajalari aniqlandi. Natijada yuk poyezdlari harakat tezliklariga ta’sir ko‘rsatuvchi omillarini aniqlashning “Isikava” sxemasi ishlab chiqildi. Yuk poyezdlari uchastka va marshrut tezliklariga ta’sir ko‘rsatuvchi tasodifiy omillar darajalar kesimida tasniflandi va ularni tizimlashtirish vazifalari taklif etilgan.
The main goal of the work is to identify the factors affecting the speed of freight trains and systematize them. Factors affecting the established technical standards of freight train movement speed on railway sections and routes were analytically analyzed and their impact levels on the performance of the main indicators of the train movement schedule were determined. As a result, the "Ishikawa" scheme was developed to determine the factors affecting the speed of freight trains. The random factors affecting the speed of the freight train section and route were classified in the section of levels and the tasks of their systematization were proposed.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Butunov D.B. | professor | Toshkent davlat transport universiteti |
2 | Abdukodirov S.. | dotsent | Toshkent davlat transport universiteti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Dilmurod Butunov, Komil Mukhammadiev, Sardor Abdukodirov, Shuhrat Buriyev, and Mafirat Toxtakxodjaeva. Improving the standardization of wagon standby time at the sorting station. E3S Web of Conferences 549, 04003 (2024). 1-11. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202454904003 |
2 | Dilmurod Butunov, Zhansaya Kalimbetova, Sardor Abdukodirov Shuhrat Buriyev and Mafiratxon Tuxtaxodjayeva. E3S Web of Conferences 460, 06002 (2023). 1-9 pp. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202346006002 |
3 | Голигузова А. Л. Методы оптимизации ходовых скоростей движения грузовых поездов на железнодорожных участках: Дис. кан. техн. наун. МГУПС (МИИТ). – 2014. – 160 с |
4 | Феоктистов В. Резервы технической скорости при наличии еѐ ограничений / В. Феоктистов, С. Борисенков // Мир транспорта. 2013. 1 (45). С. 64-68 с |
5 | Мехедов М.И. Методика оценки факторов, определяюших стабилност пропуска грузових поездопотоков на грузонапряженних направлениях: Дисс. к.т.н. – М.: АО “ВНИИЖТ”, 2016. – 143 с |
6 | Гоголева А. В. Прогноз средней участковой скорости движения грузових поездов на основе стохастического моделирования: Дис. канд. техн. наук. СП б.: ПГУПС. – 2012. – 166 с |
7 | Chang-Ho Park. Development of train scheduling model accommodating transfer behavior / Chang-Ho Park, Dong-Kyu Kim // Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies. – 2005. № 6. – C. 372-384 pp |
8 | Ralf Borndörfer. The Freight Train Routing Problem / Ralf Borndörfer, Armin Fügenschuh, Torsten Klug, Thilo Schang, Thomas Schlechte, Hanno Schülldorf //Angewandte Mathematik und Optimierung Schriftenreihe. – 2017. – №8. – S. 1-14 pp |
9 | Huaqing Mao. Train Schedule Adjustment Strategies for Train Dispatch / Huaqing Mao, Zhu Li // TELKOMNIKA. – 2013. №5. – S. 2526-2534 pp. |
10 | Сардор Абдуқодиров. Юк поездлари ҳаракат тезликларининг ўрнатилган техник меъёрлари бажарилиши таҳлили. / Дилмурод Бутунов, Мухамметжан Мусаев // Eurasian Journal of Mathematical Theory and Computer Sciences, -2023. №2(5). 51–58. https://doi.org/10.5281/zenodo.6584509 |
11 | Кузнецов Г.А. Учет выполнения графика движения грузовых поездов / Г.А. Кузнецов // Железнодорожный транспорт. - 2011. - № 3. - С. 20–25 |
12 | Алферова А.А. Риск снижения участковой скорости движения грузового поезда и экономическая селесообразност эго учета / А.А. Алферова // Железнодорожний транспорт. – 2017. №3. 58-60 c |
13 | Апатсев В.И. Оценка факторов риска реализатсии технологии движения грузових поздов по расписанию на показател средней участковой скорости / Г.М. Биленко, А.М. Оролов // Наука и техника транспорта. – 2014. №1. 8-16 c |
14 | Dilmurod Butunov, Sardor Abdukodirov, Shuhrat Buriyev, and Muslima Akhmedova. Development factor model of train movement graph indicators. E3S Web of Conferences 531, 02008 (2024). 1-10. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202453102008 |
15 | Хусаинов Ф.И. Показатели скорости как аналитические инструменты для оценки работы железных дорог / Ф.И. Хусаинов // Экономика иуправление. - 2017. №4 (71). С. 19-22 с. https://cyberleninka.ru/article/n/pokazateli-skorosti-kakanaliticheskie-instrumenty-dlya-otsenki-raboty-zheleznyhdorog/viewer |
16 | Butunov D. Effective organization of train movement taking into account the costs of electrical energy / Butunov D., Abdukodirov S // Journal of Transport. - 2024. №1 (2). 73-78 pp. https://t.me/tdtuilmiynashrlar |