Maqolada boʻlajak kimyo fani oʻqituvchilarini xalqaro baholash tadqiqotlariga tayyorlashning ilmiy-metodik ta’minoti xalqaro baholash PISA tadqiqotidagi (funksional savodxonlik asosidadagi kreativ faoliyatli, tabiiy-ilmiy) savodxonlikni shakllantirishga oid ma’lumotlar keltirilga. Shu bilan birga boʻlajak kimyo oʻqituvchilarini xalqaro baholash tadqiqotlariga tayyorlash metodikasi xalqaro baholash dasturlariga tayyorlashning noan’anaviy yondashuvi va ilmiy kompetentligini rivojlantirish mexanizmini intensiv barqarorligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
Maqolada boʻlajak kimyo fani oʻqituvchilarini xalqaro baholash tadqiqotlariga tayyorlashning ilmiy-metodik ta’minoti xalqaro baholash PISA tadqiqotidagi (funksional savodxonlik asosidadagi kreativ faoliyatli, tabiiy-ilmiy) savodxonlikni shakllantirishga oid ma’lumotlar keltirilga. Shu bilan birga boʻlajak kimyo oʻqituvchilarini xalqaro baholash tadqiqotlariga tayyorlash metodikasi xalqaro baholash dasturlariga tayyorlashning noan’anaviy yondashuvi va ilmiy kompetentligini rivojlantirish mexanizmini intensiv barqarorligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
В статье научно-методическое обеспечение подготовки будущих учителей химии к международным оценочным исследованиям приведены данные по формированию грамотности в международных оценочных исследованиях (творческая деятельностная, естественнонаучная, на основе функциональной грамотности). При этом методика подготовки будущих учителей химии к международным оценочным исследованиям совершенствуется на основе нетрадиционного подхода к подготовке к международным оценочным программам и обеспечения интенсивной устойчивости механизма развития научной компетентности.
The article provides scientific and methodological support for the preparation of future chemistry teachers for international assessment studies, provides data on the formation of literacy in international assessment studies (creative activity, natural science, based on functional literacy). At the same time, the methodology of preparing future chemistry teachers for international assessment studies is being improved on the basis of an unconventional approach to preparing for international assessment programs and ensuring intensive sustainability of the mechanism for the development of scientific competence.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Tilyabov M.U. | Katta o'qituvchi | O‘zbekiston-Finlandiya pedagogika instituti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения. т. 1. – М., 1983. – С. 65-75. |
2 | Леонтьев А.Н. Философия психологии: из научного наследия / под ред. А.А.Леонтьева, Д.А.Леонтьева. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1994. |
3 | Леонтьев А.Н. Парапсихология: фикция или реальность? (совместно с В.П. Зинченко, Б.Ф. Ломовым, А.Р. Лурия) // Вопросы философии. – 1973. – № 3.– С. 128–136. |
4 | Леонтьев А.А. Творческий путь Алексея Николаевича Леонтьева // А.Н.Леонтьев и современная психология. Сборник статей памяти А.Н.Леонтьева. – М.: Изд-во Моск. ун-та.– 1983.– С. 6-39. |
5 | Гершунский Б. С. Философия образования: Учебное пособие для студентов высших и средних педагогических учебных заведений. - М.: Московский психолого-социальный институт, 1998.- 432 с. |
6 | С. Г. Вершловский. Взрослость как категория андрагогики. Вопросы образования. 2013. № 2, С. 285—298. |
7 | С. Г. Вершловский, М. Д. Матюшкина. Изменения в социально-педагогическом портрете выпускника петербургской школы. Вопросы образования. 2011, № 1. С. 99-113. |
8 | Guilford J.P. Kognitiv psixologiyaning noaniqliklari: Baʼzi tavsiya etilgan vositalar. Psixologik sharh, 89, 1982. 48-59-b |
9 | Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности. СПб: Питер, 2011 |
10 | PISA 2015 Assessment and Analytical Framework: Sciyence. Reading. Mathematics, Financial Literacy and Collaborative Problem Solving, revised edition. Paris: PISA, OYECD Publishing, 2017. pp. 65-80. |
11 | Ismailov A., Norboyeva D., Ahmedov H., Manapova D., Uralova M. Xalqaro tadqiqotlarda O‘quvchilarning o‘qish savodxonligini baholash (Ona tili va adabiyot fani o‘qituvchilari, metodistlar va soha mutaxassislari uchun metodik qo‘llanma) «SHARQ» nashriyot-matbaa aksiyadorlik kompaniyasi bosh tahririyati Toshkent – 2019 |
12 | Ismаilоv А.А., Kаrimоv N.А., Hауdаrоv B.Q., Ismаilоv Sh.N. Xаlqаrо tаdqiqоtlаrdа о‘quvchilаrning mаtemаtik sаvоdxоnligini bаhоlаsh//Qо‘llаnmа. Tоshkent. 2019. -B.112 |
13 | Ismаilоv А.А., Kаrimоv N.А., Hауdаrоv B.Q., Ismаilоv SH.N., Turgunbауev R., Xаfizоv S., Mirzааhmedоv M., Sаnауevа M.SH., Sоibоvа I., Muxtоrоvа R., Rоslоvа L.О. Xаlqаrо tаdqiqоtlаrdа о‘quvchilаrning tаbiiу fаnlаr bо‘уichа sаvоdxоnligini bаhоlаsh//Metоdik qо‘llаnmа. Tоshkent. 2019. -B.90 |
14 | Ismаilоv А.А., Tоgʻаevа G.О, Аkbаrоvа S.R., Аsqаrоvа D. Xаlqаrо tаdqiqоtlаrdа о‘quvchilаrning tаbiiу fаnlаr bо‘уichа sаvоdxоnligini bаhоlаsh//Tоshkent. 2019. -B.112 |
15 | Ismаilоv А.А., Tоgауevа G., Аkbаrоvа S., Аsqаrоvа D. Xаlqаrо tаdqiqоtlаrdа о‘quvchilаrning tаbiiу fаnlаr bо‘уichа sаvоdxоnligini bаhоlаsh// Tоshkent. 2019. -B.126 |
16 | Ismаilоv А.А., Tоgауevа G., Аkbаrоvа S., Аsqаrоvа D., Ergаshevа M., Nurullауev B., Bауmurоtоvа M., Pentin А.У. Tаbiiу уо‘nаlishdаgi fаn о‘qituvchilаri, metоdistlаri vа sоhа mutаxаssislаri uchun metоdik qо‘llаnmа// Tоshkent. 2019. -B.132 |
17 | Rаdjiуev А.B, Ismаilоv А.А., Nаrziуev J.R., Аhmedоv X.P., Tоgʻауevа G.О. О‘quvchilаr sаvоdxоnligini bаhоlаsh bо‘уichа xаlqаrо tаdqiqоtlаr dаsturi// Qо‘llаnmа, Tоshkent. 2019. -B. 62 |
18 | Ismаilоv А.А., Dаminоv X.J., Kоsimоvа Z.А., Pirimоv G.А. Kreаtiv fikrlаshni bаhоlаsh// Qо‘llаnmа. Tоshkent. 2021. -B.92 |
19 | Ismаilоv А.А., Dаminоv X.J., Kоsimоvа Z.А., Pirimоv G.А., Djusupоv N.M., Аbdugаniуevа J.R., Оmоnоvа SH.А., Qоdirоvа M.N. Kreаtiv fikrlаshni bаhоlаsh//Tоshkent. 2021. -B.64 |
20 | Базилевич Е.М. Развитие креативности студентов в учебной изобразительной деятельности//Тема диссертации и автореферата по ВАК РФ 19.00.07, кандидат психологических наук. 2003. |
21 | Бугакова Е.В. Творческое саморазвитие старшеклассника в креативном образовании//Тема диссертации и автореферата по ВАК РФ 13.00.01, кандидат педагогических наук. 2011. |
22 | Байтимерова Л.С. Формирование креативных умений старшеклассника в образователном процессе//Тема диссертации и автореферата по ВАК РФ 13.00.01, кандидат педагогических наук. 2008 |
23 | Xoliqulov, H. J. o‘g‘li. (2023). Kimyo darslarini takomillashtirishda o‘ziga xos bo‘lgan metodlardan foydalanish. kimyo darslarida masalalar yechishda ,,masalalar sandig‘i’’ metodi. Educational Research in Universal Sciences, 2(13 SPECIAL), 13–17. Retrieved from http://erus.uz/index.php/er/article/view/4212 |
24 | Xayrullo o‘g P. U. et al. The importance of improving chemistry education based on the STEAM approach //FAN VA TA'LIM INTEGRATSIYASI (INTEGRATION OF SCIENCE AND EDUCATION). – 2024. – Т. 1. – №. 3. – С. 56-62. |