aqolada fizika ta'limida raqamli o‘quv materiallaridan foydalanish
samarasi hamda raqamli o‘quv materiallari atom fizikasi misolida mavzularga mos holda
tanlash hamda o‘quvchilarning o‘quv-tadqiqotchilik malakasini oshirish orqali ularda
olingan nazariy ma’lumotlarni amaliyotga qo‘llash mahoratini shakllarnitirish. Zamonaviy
axborot texnologiyalarini ta’lim jarayonida qo‘llash mikro olam haqidagi tasavvurlarni
to‘g‘ri shakllanishida asosiy rolni bajarishi bayon etilgan. Muammoli, qisman izlanishli
(evristik), tadqiqot metodlarning fizika fanini jumladan atom fizikasi o‘rganadigan
jarayonlarga qo‘llash orqali raqamli o‘quv materiallari jarayon haqidagi bilimlarni
generatsiyalashi bayon etilgan.
aqolada fizika ta'limida raqamli o‘quv materiallaridan foydalanish
samarasi hamda raqamli o‘quv materiallari atom fizikasi misolida mavzularga mos holda
tanlash hamda o‘quvchilarning o‘quv-tadqiqotchilik malakasini oshirish orqali ularda
olingan nazariy ma’lumotlarni amaliyotga qo‘llash mahoratini shakllarnitirish. Zamonaviy
axborot texnologiyalarini ta’lim jarayonida qo‘llash mikro olam haqidagi tasavvurlarni
to‘g‘ri shakllanishida asosiy rolni bajarishi bayon etilgan. Muammoli, qisman izlanishli
(evristik), tadqiqot metodlarning fizika fanini jumladan atom fizikasi o‘rganadigan
jarayonlarga qo‘llash orqali raqamli o‘quv materiallari jarayon haqidagi bilimlarni
generatsiyalashi bayon etilgan.
В статье рассматриваются результаты использования
цифровых учебных материалов в физическом образовании, а также выбор цифровых
учебных материалов в соответствии с темами на примере атомной физики и
формирование у учащихся навыков применения полученных ими теоретических
данных на практике путем повышения их учебно-исследовательской квалификации.
Утверждается, что применение современных информационных технологий в
образовательном процессе играет ключевую роль в правильном формировании
представлений о микромире. Методы проблемного обучения, частично
исследовательский (эвристический), исследование методы описаны как
генерирующие знания о процессе цифровых учебных материалов путем применения
физических наук, включая процессы, изучаемые атомной физикой.
The article examines the results of the use of digital educational
materials in physical education, as well as the choice of digital educational
materials in accordance with the topics on the example of atomic physics and the
formation of students' skills in applying the theoretical data they have received in
practice by improving their educational and research qualifications. It is argued that
the use of modern information technologies in the educational process plays a key
role in the correct formation of ideas about the microcosm. Problem -based learning
methods, partially exploratory (heuristic), research methods are described as
generating knowledge about the process of digital learning materials through the
application of physical sciences, including the processes studied by atomic physics.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Xoliyorova E.. | talaba | Qarshi davlat universiteti |
2 | Xojamberdiyeva J.N. | o'qituvchi | Qarshi davlat universiteti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Машиньян, А. А. Теоретико-методические основы формирования у будущего учителя физики умения проектировать персональные траектории обучения: дис. ... докт. пед. наук: 13.00.02, 13.00.01 / Машиньян Александр Анатольевич. - М., 2001. |
2 | Дидактика средней школы: Некоторые проблемы соврем. дидактики. / Под ред. М. Н. Скаткина. - 2-е изд., перер. и доп.-М.: Просвещение, 1982. |
3 | Енюшкина, Е. А. Цифровые технологии в исследовательской деятельности / Е. А. Енюшкина // Физика в школе. - 2011. - №5. - С.4146. |
4 | Еремин, С. В. Информационные технологии как средство реализации уровневой дифференциации обучения физики в основной школе: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Еремин Сергей Викторович. - Шуя, 2009. - 227 с. |
5 | Ефимова, Е. В. Развитие исследовательской деятельности обучающихся в системе непрерывного образования «школа-вуз»: автореф. дис канд.пед. наук: 13.00.01 / Ефимова Елена Викторовна. - Уфа, 2005. - 22 с. |
6 | Еслямова, У. Б. Комплексное использование средств новых информационных технологий и традиционных технических средств обучения в процессе обучения физике: автореф. дис канд. пед. наук: |
7 | Yo‘ldasheva, G. Fizika fanini o‘qitishda dasturiy vositalar va virtual laboratoriyalar. Academic research in educational sciences, 2(6), 612 -616. https://doi.org/10.24411/2181-1385-2021-01094 |
8 | Г.Йулдашева, М.Йўлдошева (2022). Использования информационных технологий в организациях. Scientific progress volume 3 ǀ ISSUE 3 ǀ 2022 ISSN: 2181-160,477-480. |
9 | Девяткин Е.М., Хасанова С.Л., Чиганова Н.В. Комплекс электронных лабораторных установок по общей физике // Современные проблемы науки и образования.2016.№4 URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=24956 (дата обращения: 30.10.2017). |
10 | Kutbedinov A.K., Toshpulatova Sh.O. Fizika va astronomiya ta’limida tahlil va tadqiqot usullari.Darslik. – O’zbekiston Respublikasi oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi guvohnomasi № 538-191 2021. Toshkent. |
11 | Toshpulatova Sh.O. The main factors influencing the development of logical thinking skills of students in physics lessons// Solid State Technology.Volume:63. Issue 6. pp 8761-8770. Desember 29. Publikation year: 2020. Archives Available @ www.solidstatetechnology.uz |
12 | Toshpulatova Sh.O. Bo’lajak fizika fani o’qituvchisining mantiqiy fikrlash kompetensiyasini rivojlantirishning takomillashgan modeli.// Science and innovation jurnali. https://doi.org/10.5281/zenodo.6787723.2022 2022 yil.2 -son. |