15

aqolada  fizika  ta'limida  raqamli  o‘quv  materiallaridan  foydalanish 
samarasi hamda raqamli o‘quv materiallari atom fizikasi misolida mavzularga mos holda 
tanlash  hamda  o‘quvchilarning  o‘quv-tadqiqotchilik  malakasini  oshirish  orqali  ularda 
olingan nazariy ma’lumotlarni amaliyotga qo‘llash mahoratini shakllarnitirish. Zamonaviy 
axborot  texnologiyalarini  ta’lim  jarayonida  qo‘llash  mikro  olam  haqidagi  tasavvurlarni 
to‘g‘ri  shakllanishida  asosiy  rolni  bajarishi  bayon  etilgan.  Muammoli,  qisman  izlanishli 
(evristik),  tadqiqot  metodlarning  fizika  fanini  jumladan  atom  fizikasi  o‘rganadigan 
jarayonlarga  qo‘llash  orqali  raqamli  o‘quv  materiallari  jarayon  haqidagi  bilimlarni 
generatsiyalashi bayon etilgan.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 03-01-2025
  • Ўқишлар сони 15
  • Нашр санаси 30-10-2024
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони35-41
Ўзбек

aqolada  fizika  ta'limida  raqamli  o‘quv  materiallaridan  foydalanish 
samarasi hamda raqamli o‘quv materiallari atom fizikasi misolida mavzularga mos holda 
tanlash  hamda  o‘quvchilarning  o‘quv-tadqiqotchilik  malakasini  oshirish  orqali  ularda 
olingan nazariy ma’lumotlarni amaliyotga qo‘llash mahoratini shakllarnitirish. Zamonaviy 
axborot  texnologiyalarini  ta’lim  jarayonida  qo‘llash  mikro  olam  haqidagi  tasavvurlarni 
to‘g‘ri  shakllanishida  asosiy  rolni  bajarishi  bayon  etilgan.  Muammoli,  qisman  izlanishli 
(evristik),  tadqiqot  metodlarning  fizika  fanini  jumladan  atom  fizikasi  o‘rganadigan 
jarayonlarga  qo‘llash  orqali  raqamli  o‘quv  materiallari  jarayon  haqidagi  bilimlarni 
generatsiyalashi bayon etilgan.

Русский

В  статье  рассматриваются  результаты  использования 
цифровых учебных материалов в физическом образовании, а также выбор цифровых 
учебных  материалов  в  соответствии  с  темами  на  примере  атомной  физики  и 
формирование  у  учащихся  навыков  применения  полученных  ими  теоретических 
данных  на  практике  путем  повышения  их  учебно-исследовательской  квалификации. 
Утверждается,  что  применение  современных  информационных  технологий  в 
образовательном  процессе  играет  ключевую  роль  в  правильном  формировании 
представлений  о  микромире.  Методы  проблемного  обучения,  частично 
исследовательский  (эвристический),  исследование  методы  описаны  как 
генерирующие  знания  о  процессе  цифровых  учебных  материалов  путем  применения 
физических наук, включая процессы, изучаемые атомной физикой. 

English

The  article  examines  the  results  of  the  use  of  digital  educational 
materials  in  physical  education,  as  well  as  the  choice  of  digital  educational 
materials  in  accordance  with  the  topics  on  the  example  of atomic  physics  and  the 
formation  of  students'  skills  in  applying  the  theoretical  data  they  have  received  in 
practice by improving their educational and research qualifications. It is argued that 
the use of modern information technologies in the educational process plays a key 
role in the correct formation of ideas about the microcosm. Problem -based learning 
methods,  partially  exploratory  (heuristic),  research  methods  are  described  as 
generating  knowledge  about  the  process  of  digital  learning  materials  through  the 
application of physical sciences, including the processes studied by atomic physics.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Xoliyorova E.. talaba Qarshi davlat universiteti
2 Xojamberdiyeva J.N. o'qituvchi Qarshi davlat universiteti
Ҳавола номи
1 Машиньян, А. А. Теоретико-методические основы формирования у будущего учителя физики умения проектировать персональные траектории обучения: дис. ... докт. пед. наук: 13.00.02, 13.00.01 / Машиньян Александр Анатольевич. - М., 2001.
2 Дидактика средней школы: Некоторые проблемы соврем. дидактики. / Под ред. М. Н. Скаткина. - 2-е изд., перер. и доп.-М.: Просвещение, 1982.
3 Енюшкина, Е. А. Цифровые технологии в исследовательской деятельности / Е. А. Енюшкина // Физика в школе. - 2011. - №5. - С.4146.
4 Еремин, С. В. Информационные технологии как средство реализации уровневой дифференциации обучения физики в основной школе: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Еремин Сергей Викторович. - Шуя, 2009. - 227 с.
5 Ефимова, Е. В. Развитие исследовательской деятельности обучающихся в системе непрерывного образования «школа-вуз»: автореф. дис канд.пед. наук: 13.00.01 / Ефимова Елена Викторовна. - Уфа, 2005. - 22 с.
6 Еслямова, У. Б. Комплексное использование средств новых информационных технологий и традиционных технических средств обучения в процессе обучения физике: автореф. дис канд. пед. наук:
7 Yo‘ldasheva, G. Fizika fanini o‘qitishda dasturiy vositalar va virtual laboratoriyalar. Academic research in educational sciences, 2(6), 612 -616. https://doi.org/10.24411/2181-1385-2021-01094
8 Г.Йулдашева, М.Йўлдошева (2022). Использования информационных технологий в организациях. Scientific progress volume 3 ǀ ISSUE 3 ǀ 2022 ISSN: 2181-160,477-480.
9 Девяткин Е.М., Хасанова С.Л., Чиганова Н.В. Комплекс электронных лабораторных установок по общей физике // Современные проблемы науки и образования.2016.№4 URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=24956 (дата обращения: 30.10.2017).
10 Kutbedinov A.K., Toshpulatova Sh.O. Fizika va astronomiya ta’limida tahlil va tadqiqot usullari.Darslik. – O’zbekiston Respublikasi oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi guvohnomasi № 538-191 2021. Toshkent.
11 Toshpulatova Sh.O. The main factors influencing the development of logical thinking skills of students in physics lessons// Solid State Technology.Volume:63. Issue 6. pp 8761-8770. Desember 29. Publikation year: 2020. Archives Available @ www.solidstatetechnology.uz
12 Toshpulatova Sh.O. Bo’lajak fizika fani o’qituvchisining mantiqiy fikrlash kompetensiyasini rivojlantirishning takomillashgan modeli.// Science and innovation jurnali. https://doi.org/10.5281/zenodo.6787723.2022 2022 yil.2 -son.
Кутилмоқда