Ушбу мақолада давлат бюджети ижроси жараёнида бюджет маълумотларини очиқлиги ва шаффофлигини ошириш, келгусида қабул қилинадиган бюджет параметрларида аҳолининг таклифларини инобатга олиш, марказлашган бюджет сиёсатидан воз кечиш орқали маҳаллий бюджетлар барқарорлигини таъминлаш имкониятлари тўғрисида сўз борган. Юқоридагиларни инобатга олган ҳолда бюджетномада аҳоли ва ташқи ҳамкорларимизга мамлакат бюджетининг ҳолати ҳақидаги малумотларни бериш ва маҳаллий бюджетларни ислоҳ қилиш билан инвестицион жозибадорликни ошириш мумкин.
Ушбу мақолада давлат бюджети ижроси жараёнида бюджет маълумотларини очиқлиги ва шаффофлигини ошириш, келгусида қабул қилинадиган бюджет параметрларида аҳолининг таклифларини инобатга олиш, марказлашган бюджет сиёсатидан воз кечиш орқали маҳаллий бюджетлар барқарорлигини таъминлаш имкониятлари тўғрисида сўз борган. Юқоридагиларни инобатга олган ҳолда бюджетномада аҳоли ва ташқи ҳамкорларимизга мамлакат бюджетининг ҳолати ҳақидаги малумотларни бериш ва маҳаллий бюджетларни ислоҳ қилиш билан инвестицион жозибадорликни ошириш мумкин.
В данной статье основное внимание уделяется повышению открытости и прозрачности бюджетной информации при исполнении государственного бюджета, учету предложений населения по будущим бюджетным параметрам и обеспечению устойчивости местных бюджетов путем отказа от централизованной бюджетной политики. Принимая во внимание вышесказанное, можно повысить инвестиционную привлекательность бюджета, информируя общественность и иностранных партнеров о состоянии бюджета и реформируя местные бюджеты.
This article focuses on increasing the openness and transparency of budget information in the execution of the state budget, taking into account the population’s proposals for future budget parameters and ensuring the sustainability of local budgets by abandoning a centralized budget policy. Taking into account the above, it is possible to increase the investment attractiveness of the budget by informing the public and foreign partners about the state of the budget and reforming local budgets.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Mansurov M.A. | Тошкент тўқимачилик ва енгил саноат институти |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1 Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги ПФ-4947-сонли "Ўзбекистон Республикасини ривожлантириш бўйича ҳаракатлар стратегияси тўғрисида"ги Фармони. Ўзбекистон Республикаси Қонун хужжатлари тўплами, 2017 й. №6 (766)-сон |
2 | 2 Ўзбекистон Республикаси Бюджет Кодекси. (2014 йил 1 январдан кучга кирган). Т.: Адолат-2018 |
3 | 3 ПК-3917-сон "Бюджет маьлумотларининг очиклиги ва бюджет жарфёнида фукароларнинг фаол иштирокини таьминлаш чора-тадбирлари тугрисида" |
4 | 4 Маликов Т., Ҳайдаров Н. Бюджет (тизими, тузилмаси, жараёни) Т.:"Иқтисод-молия", 2007 й. 10-бет |
5 | 5 Срожиддинов З.Х. Ўзбекистон Республикаси бюджет тизими. Т.: инфоСОМ.УЗ МЧЖ, 2010 й. |
6 | 6 Ўзбекистон стратегияси. Т.: "Credo Print", #4.2018 й. www.strategy.uz |
7 | 7 М.А.Мансуров. Ғазначилик ва уни ривожлантириш истиқболлари. Монография. Т.: Камалак-2018 |
8 | 8 А.С. Чулков. Перспективы повышения открытости (прозрачности) государственных и муниципальных финансов в субъектах российской федерации. Финансы и кредит, 2017, т. 23, вып. 24, стр. 1410–1421 http://fin-izdat.ru/journal/fc |
9 | 9 Maria Violeta Cimpoeru, Valentin Cimpoeru Budgetary Transparency – An Improving Factor for Corruption Control and Economic Performance. Procedia Economics and Finance, Volume 27, 2015, Pages 579-586 |
10 | 10 https://www.mf.uz/media/file/state-budget/pub/citizens_budget_2020_uz.pdf |