625

Градация ҳодисасининг кенг тарқалганлиги уни чуқур ва ҳар томонлама тадқиқ этишни тақозо этади. Мақолада градуаллик категориясини концептуал-когнитив жиҳатдан тадқиқ этиш масалалари ёритилади, зеро ушбу ёндашув матн ҳосил бўлиш механизмларини тушунишга ёрдам беради.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 12-12-2019
  • Ўқишлар сони 596
  • Нашр санаси 07-09-2018
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони95-97
Ўзбек

Градация ҳодисасининг кенг тарқалганлиги уни чуқур ва ҳар томонлама тадқиқ этишни тақозо этади. Мақолада градуаллик категориясини концептуал-когнитив жиҳатдан тадқиқ этиш масалалари ёритилади, зеро ушбу ёндашув матн ҳосил бўлиш механизмларини тушунишга ёрдам беради.

Русский

Широкое распространение градации диктует необходимость ее глубокого осмысления и разностороннего изучения. Выявление коммуникативно-концептуальной нагрузки градации обеспечивает возможность глубокого осмысления механизмов порождения и понимания текста.

 

English

High prevalence of graduation dictates the need for its comprehensive study. The identification of a communicative-conceptual load of gradation provides the opportunity to study the mechanisms of generation and understanding the text.

 

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Mahmudova N.R. Andijon davlat universiteti
Ҳавола номи
1 1. Болдырев Н.Н. О диалектном концепте в когнитивной системе языка // Известия РАН. – 2006. – Т. 65. – № 3. – С. 3-13. – (Литература и язык). 2. Колесникова С.М. Категория градуальности в современном русском языке: Автореф. дис. … д.филол.наук.– М., 1999. – 21 с. 3. Кубрякова Е.С. Язык и знание (на пути получения знаний о языке: части речи с когнитивной точки зрения, роль языка в познании мира). – М.: Языки славянской культуры, 2004. – 560с. 4. Серебренников Б.А. Язык отражает действительность или выражает ее знаковым способом? // Роль человеческого фактора в языке. Язык и картина мира. – М.: Наука, 1988а. – С. 70–86. 5. Суворина К.М. Интенсивы в современном английском языке: Автореф. дис. …канд. филол. наук. – М., 1976. – 22 с. 6. Сэпир Э. Градуирование: Семантическое исследование // Новое в зарубежной лингвистике. Вып. 16: Лингвистическая прагматика. – М.: Прогресс, 1985. – С. 43–78. 7. Туранский И.И. Семантическая категория интенсивности в английском языке. – М.: Высш. школа, 1990. – 172 с. 8. Федяева Н.Д. Языковой образ среднего человека в аспекте когнитивный категорий градуальности, дуальности, оценки, нормы: Автореф. дис. … к.филол.наук. 1 – Воронеж, 2003. – 24 с. 9. Croft W. Cognitive Linguistics / W. Croft, A. Cruse. – Cambridge: Cambridge University Press, 2004. – 356 p. 10. Langacker R.W. A view of linguistic semantics / Langacker R.W. // Topics in Cognitive Linguistics. – Amsterdam (Philadelphia), 1988. – P. 49–90. 11. Oxford Advanced Learner`s Dictionary. Eighth edition. – Uk / India. – Oxford University Press, 2010. 12. Longman Dictionary of English Language and Culture. New edition.– London: Pearson Longman, 2006. 13. Ўзбек тилининг изоҳли луғати. 5 жилдлик. – Тошкент: ЎзМЭ Давлат илмий нашриёти, 2006-2008.
Кутилмоқда