112

"Концепции интеллектуальных моделей сохранения музыкального содержания: ретроспектива и актуальность" Рассмотрены вопросы теории и практики интеллектуальных моделей сохранения и передачи музыкального содержания. Избран аспект исторической ретроспективы и актуальности видов европейской и восточной нотописи. Даны характеристики бесписьменной передачи музыкальной информации и описаны в эволюции техники нотного письма.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 16-10-2019
  • Ўқишлар сони 96
  • Нашр санаси 15-02-2017
  • Мақола тилиRus
  • Саҳифалар сони84-88
Русский

"Концепции интеллектуальных моделей сохранения музыкального содержания: ретроспектива и актуальность" Рассмотрены вопросы теории и практики интеллектуальных моделей сохранения и передачи музыкального содержания. Избран аспект исторической ретроспективы и актуальности видов европейской и восточной нотописи. Даны характеристики бесписьменной передачи музыкальной информации и описаны в эволюции техники нотного письма.

Ўзбек

"Мусиқий мазмунни сақлашда интеллектуал моделларининг концепциялари: ретроспектив қараш ва долзарблик" мавзусида мақолада мусиқий мазмунни сақлаш ва уни бўлғуси авлодларга етказиш интеллектуал моделларининг назарий ва амалий масаласи кўтарилган. Европа ва Шарқ нота ёзувининг тарихий ретроспектив лавҳалари ва долзарб турлари кўриб чиқилган. Мусиқий ахборотнинг оғзаки кўринишига ва нота ёзувининг тадрижий жараёнидаги техник шаклларига тавсиф берилган.

English

"Conceptions of intellectual models of musical content preservation: retrospective and actuality" The theory and practice of intellectual model issues in context of musical preservation and transmission are considered in the article. Historical aspect of European and Oriental notation types, in retrospective and in actuality was chosen. The oral transmission of musical information provided characteristics and enabled the description of notation techniques evolution.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Yafasova E.U. katta o'qituvchi UzDSMI
Ҳавола номи
1 1. Герцман Е. Византийское музыкознание. – Л.: Музыка. 1988. С.201
2 2. Курс теории музыки. Общ. ред. Островского А.Л. – Л.: Музыка.1984. С.22
3 3. Матякубов О. Истоки и принципы Хорезмской нотации. –Т.: Musiqa.2013. С.13
4 4. Матякубов О. Истоки и принципы Хорезмской нотации. –Т.: Musiqa.2013. С.70
5 5. Матякубов О. Фараби. Об основах музыки Востока. –Т.: Фан.1986. C.51
6 6. Музыкальная эстетика стран Востока. Под ред. Шестакова В. П.– М.:Музыка. 1967
7 7. Словарь иностранных слов, вошедших в русский язык. Под ред. ТМ. Капельзона. –М. 1933
Кутилмоқда