Мақолада Ўзбек фольклоршунослигидаги поэтик рамзларнинг генезиси ҳақида сўз юритилади. Бунда поэтик рамзлар Маҳмуд Қошғарийнинг «Девону луғотит турк» асари билан боғлаб таҳлил қилинган. Миллий фольклоримиздаги тадқиқот объекти ҳисобланган поэтик рамзлар ўзбек ва рус халқлари оғзаки ижодига тегишли поэтик рамзлар билан ҳам қиёсий таҳлил қилинади. Мақолада рамзлар ва тимсоллардан фойдаланиш анъанаси аждодларимизнинг нарса-ҳодисаларни муайян белгилар орқали ифодалаш ҳаётий эҳтиёжи туфайли юзага келганли айтилади. Поэтик рамзларнинг ўзига хос хусусиятлари очиб берилган.
Мақолада Ўзбек фольклоршунослигидаги поэтик рамзларнинг генезиси ҳақида сўз юритилади. Бунда поэтик рамзлар Маҳмуд Қошғарийнинг «Девону луғотит турк» асари билан боғлаб таҳлил қилинган. Миллий фольклоримиздаги тадқиқот объекти ҳисобланган поэтик рамзлар ўзбек ва рус халқлари оғзаки ижодига тегишли поэтик рамзлар билан ҳам қиёсий таҳлил қилинади. Мақолада рамзлар ва тимсоллардан фойдаланиш анъанаси аждодларимизнинг нарса-ҳодисаларни муайян белгилар орқали ифодалаш ҳаётий эҳтиёжи туфайли юзага келганли айтилади. Поэтик рамзларнинг ўзига хос хусусиятлари очиб берилган.
Статья посвящена генезису поэтических символов в узбекском фольклоре. Поэтические символы были проанализированы путем связывания М.Кашгари с “Девани лугатит турк”. Поэтические символы, которые считаются объектами исследований в нашем национальном фольклоре, также сопоставимы с поэтическими символами, относящимися к устной работе узбекского и русского народов. Традиция использования символов и символов в статье основана на насущной необходимости наших предков выражать события посредством определенных знаков. Также раскрываются особенности поэтических символов.
This article is devoted to the genesis of poetic symbols in Uzbek folklore. Poetic symbols were analyzed by linking M. Kashgari with “Devani lugatit Turk”. Poetic symbols, which are considered objects of research in our national folklore, are also comparable with poetic symbols related to the oral work of the Uzbek and Russian peoples. The tradition of using symbols and symbols in an article is based on the urgent need of our ancestors to express events through certain signs. Also reveals the features of poetic symbols.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Sabirov N.E. | Ургенчский государственный университет |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Бутырлин К.М. Проблема поэтического сим- вола в русском литературоведении (XIX-XX вв.). //Исследования по поэтике и стилистике. ‒ Л.: Наука, 1972. с. 249. |
2 | Веселовский А.Н. Историческая поэтика. ‒ М.: Высшая школа, 1989. с. 147-148. |
3 | Колер И., Ранке И., Ратцел Ф. История человечества (доисторический период). ‒ СПб.: Полигон, 2003. с. 78. |
4 | Комил Хоразмий. Шеърлар. Тошкент: Адабиёт ва санъат, 1975. 79-б. |
5 | Лосев А.Ф. Проблемы символа и реалистиче- ское искусство. ‒ М.: Искусство, 1995. с. 18. |
6 | Маҳмуд Кошғарий. Девону луғотит турк. Учтомлик. Т.1. Тошкент: Фан, 1960. 342-б. |
7 | Мусақулов А. Ўзбек халқ лирикасининг тари- хий асослари, бадиияти. Тошкент: «Фан», 1995. 7-б. |
8 | Ошиқнома (Хоразм достонлари). II китоб. Урганч: «Хоразм» 2006. 301-б. |
9 | Шаропов А. Оламлар ичра оламлар. Рисола. – Тошкент: Адабиёт ва санъат, 1978. 59-б. |
10 | Эшонқул Ж. Эпик тафаккур тадрижи. Тошкент: Фан, 2006. 112-б. |