145

Being  accomplished  based  on  to  deep  ideas  and  concepts,  to 
generalize interactive knowledge , to systemize and to use. In my view, the role of literary is important in school education. 
The  literary system of a book helps  to  improve spiritual knowledge. This helps  to 
contrast with the help of the real samples and generalizing standart here or heroine and 
focusing an one character. 
It  is assential  to create knowledge  , experience outlook, sense,  tryness, and other 
thing  in  pupil’s  mind  by  reading  books  on  showing  real  examles  in  order  to  make 
decition in pupil’s mind by themselves. 

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 25-12-2019
  • Ўқишлар сони 129
  • Нашр санаси 10-06-2018
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони223-226
Калит сўзлар
Русский

Углубление  понятий  и  знаний,  соответствие  между  собой 
связывающих  знаний,  соединить  в  одну  систему  осуществляется  на  основе 
творческого использования. 

Калит сўзлар
Ўзбек

Being  accomplished  based  on  to  deep  ideas  and  concepts,  to 
generalize interactive knowledge , to systemize and to use. In my view, the role of literary is important in school education. 
The  literary system of a book helps  to  improve spiritual knowledge. This helps  to 
contrast with the help of the real samples and generalizing standart here or heroine and 
focusing an one character. 
It  is assential  to create knowledge  , experience outlook, sense,  tryness, and other 
thing  in  pupil’s  mind  by  reading  books  on  showing  real  examles  in  order  to  make 
decition in pupil’s mind by themselves. 

Калит сўзлар
Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Djuraev Q.B. Namdu
2 Boymirzayeva I.. Namdu
3 Baxramova Z.. Namdu
Ҳавола номи
1 Курбонов Ш., Сейтхалилов Э. Отвецтвенность образования в предупреждении и преодолении вузовов современности. Отв. Ред. А.А.Азизходжаев. –Т.: Академия, 2003. – 94 с
2 Леонтьев А.Н.Деятельность сознание личности. –М.: 1975.-304 с.
3 Леонтев А.Н. Проблема развития психики. –М., 1972. -97 с.
4 Лернер. И.Я. Процесс обучения и его закономерности. –М.: Знание, 1980. – 96 с.
5 Махмудова М. Воспитание обчественной активности у младщих школьников. АКД. –Т.: 1994.
6 Махмутов М.И. Современной урок. Вопросы теории. –М.: «Педагогика», 1981. – 192 с
7 Мухамеджанова М.П. Формирование научного мировоззрения у старше- классников в процесс взаимосвязи школы и семьи. АКД. –Т.: 1992.
8 Мунавваров А.К. Педагогические условия повышения эффективности семейного воспитания. «Фан», -Т.: 1989 . -110 с
9 Оконь В.Введение в общую дидактику Мунавваров А.К., Маъмуров М. Япроқ илдиздан қувват олади. –Т.: «Ўзбекистон», 1990. - 64 бет.
10 Musurmonova O. O’quvchilarning ma’naviy madaniyatini shakllantirish. -T.: «O’qituvchi», 1997
11 Мусурмонова А. Педагогические основы формирования духовной культуры старчеклассников. АДД. –Т.: 1993.
12 Михайлов Ф.Т. Загадка человеческого «Я». –М.: 1976. -288 s.
13 Mirenskiy B.A. Oila va o’smir. –T.: «O’qituvchi», 1991. - 48 bet.
14 Munavvarov A.Q Oila pedagogikasi. -T.: «O’qituvchi», 1994. -100-101 bet.
15 Otajonov Sh. Nazarov E, O’zlikni anglash ma’naviy kamolot omili. Ta’lim-tarbiya № 3-4, 1997. -87-91 betlar.
Кутилмоқда