Мақолада метафора ҳақида фикр юритилиб, замонавий когнитив тил-шунослик уни бутун бошли тафаккур шакли сифатида эътироф этаётганлиги, коммуни-катив тилшунослик эса метафорага ақл, ҳис ва иродага таъсир қилувчи муҳим таъсир қуроли сифатида муносабатда эканлиги, когнитив нуқтаи назардан метафорик образлар ментал жараёнларни, миллий, гуруҳий ва шахсий ўзини-ўзи англаш фаолиятини тадқиқ қилиш усули эканлиги ёритиб берилади.
Мақолада метафора ҳақида фикр юритилиб, замонавий когнитив тил-шунослик уни бутун бошли тафаккур шакли сифатида эътироф этаётганлиги, коммуни-катив тилшунослик эса метафорага ақл, ҳис ва иродага таъсир қилувчи муҳим таъсир қуроли сифатида муносабатда эканлиги, когнитив нуқтаи назардан метафорик образлар ментал жараёнларни, миллий, гуруҳий ва шахсий ўзини-ўзи англаш фаолиятини тадқиқ қилиш усули эканлиги ёритиб берилади.
В статье речь идёт о метафоре, о том, что в современном когнитив-ном языкознании её признают целостной мыслительной формой, коммуникативное язы-кознание считает метафору важным орудием влияния на ум, чувство и волю, с когни-тивной же с точки зрения метафорические образы являются объектом исследования ментальных процессов, деятельности национального, группового и индивидуального са-мосознания.
The article focuses on metaphor and modern cognitive linguistics recognizes it as a form of universal thought and that communicative linguistics deals with metaphor as an impressive instrument of influence on the mind, the feeling and the will, the metaphorical images in cognitive terms, national, group and individual self-awareness.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Shodmonova D.. | Dotsent | UrDU |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Арутюнова Н.Д. Метафора и дискурс. Теория метафоры. М., 1990, с. 5 – 51. |