343

  В статье освещен процесс развития системы высшего образования в Узбекистане в годы Второй мировой войны. Развитие этой сферы в Республике в столь сложный для страны период было сопряжено с целым рядом трудностей, таких как нехватка кадров-преподавателей, мобилизация на фронт основной массы мужчин, проблемы привлечения к обучению девушек-узбечек, недостаток помещений, пригодных для обучения и т.д. Тем не менее, как отмечает автор статьи, в системе высшего образования в Узбекистане было сделано очень многое, что явилось частью безусловного вклада республики в победу над фашизмом.

 

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 08-01-2020
  • Ўқишлар сони 330
  • Нашр санаси 11-09-2017
  • Мақола тилиRus
  • Саҳифалар сони22-31
Ўзбек

Мақолада Иккинчи жаҳон уруши йилларида Ўзбекистонда олий таълим тизимининг ҳолати ва ривожланиш муаммолари ёритилган. Мамлакат учун мураккаб вазият уруш давом этаётган бир пайтда бу соҳадаги қийинчиликлар, уларни бартараф этишдаги уринишлар ва амалий натижалар архив материаллари асосида кўрсатилган. Муаллиф барча қийинчиликларга қарамай бу соҳада  катта ишлар қилингани ва бу Республиканинг фашизм устидан ғалабага қўшган ҳиссасида маълум ўрин тутганлигини таъкидлайди.

 

Русский

  В статье освещен процесс развития системы высшего образования в Узбекистане в годы Второй мировой войны. Развитие этой сферы в Республике в столь сложный для страны период было сопряжено с целым рядом трудностей, таких как нехватка кадров-преподавателей, мобилизация на фронт основной массы мужчин, проблемы привлечения к обучению девушек-узбечек, недостаток помещений, пригодных для обучения и т.д. Тем не менее, как отмечает автор статьи, в системе высшего образования в Узбекистане было сделано очень многое, что явилось частью безусловного вклада республики в победу над фашизмом.

 

English

In this article sheds the light the process of development of higher education in Uzbekistan in the World War two. The processing of this  field in republic at such a difficult  time was aligned with a number of difficulties as shortage of teachers, mobilization to the front the major masses of men, the problems of uzbek girls’ motivation for  education, shortage of rooms fit for studies etc. Nonetheless as author of the article points out there have been done lots for the system of higher education in Uzbekistan that was a sign of remarkable participation of the republic in the victory over fascism.

 

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Makhkamova N.. ТАТУ "Ижтимоий фанлар" кафедраси мудири, т.ф.д.
Ҳавола номи
1 ЦГА РУз, ф. Р-837, оп. 32, д. 3516, л. 39-49
2 ЦГА РУз, Ф. Р-837, оп.32, д.3516, л. 18
3 ЦГА РУз. Ф. Р-94,оп. 5, д.4099,л. 3
4 ЦГА РУз, Ф. Р-837, оп.32, д.3516, лл.18-18 об.
5 ЦГА РУз, ф.Р-94, оп.5, д.4274,л. 1
6 ЦГА РУз. Ф. Р-94, оп.5, д. 4274, л.10
7 Рачинская Е.В. Народное образование в Узбекистане в годы Великой Отечественной войны. – Ташкент, 1963, С. 99-100.
8 ЦГА РУз, Ф. Р – 837, оп. 32, д.3233, л. 31.
9 ЦГА РУз. Ф. Р-94, оп.5, д.4624, л.8
10 Узбекская ССР в годы Великой Отечественой войны. Т.I, с. 207
11 Узбекская ССР в годы Великой Отечественной войны (1941-1945 гг.). Т. II - с.147
Кутилмоқда