Мақолада фразеологизмларнинг кундалик турмушимизда тил орқали муносабат қилишда фикрни тўлиқ, ўткир қилиб етказишдаги аҳамиятли, улар илгари оғ-заки ижоднинг йирик жанрлари қорақалпоқ халқ достонлари, оғзаки нутқ тилида кенг турда қўлланилиб келаётган фразеологизмларда халқнинг асрлар оша пайдо бўлган хаёл-лари, донолиги, сўз ижодиётининг ажойиб намуналари ҳақида фикр юритилади. Достон тилида фразеологизмлар айтилиши лозим бўлган маъно-мазмун баён қилинаётган воқе-аларни, қаҳрамонларнинг образлари билан характерини, иш-ҳаракатларини, ўй-кечинма-ларини бадиий образли, таъсирли қилиб тасвирлашнинг лексик-семантик воситаларнинг бири сифатида қўлланилди. Ундаги фразеологизмларнинг ўзига хос белгилари, маънолари-ни, синономик ўхшашларини топиш, танлаш орқали унинг тили лексик-семантик жиҳат-дан жуда бой эканлиги аниқланди.
Мақолада фразеологизмларнинг кундалик турмушимизда тил орқали муносабат қилишда фикрни тўлиқ, ўткир қилиб етказишдаги аҳамиятли, улар илгари оғ-заки ижоднинг йирик жанрлари қорақалпоқ халқ достонлари, оғзаки нутқ тилида кенг турда қўлланилиб келаётган фразеологизмларда халқнинг асрлар оша пайдо бўлган хаёл-лари, донолиги, сўз ижодиётининг ажойиб намуналари ҳақида фикр юритилади. Достон тилида фразеологизмлар айтилиши лозим бўлган маъно-мазмун баён қилинаётган воқе-аларни, қаҳрамонларнинг образлари билан характерини, иш-ҳаракатларини, ўй-кечинма-ларини бадиий образли, таъсирли қилиб тасвирлашнинг лексик-семантик воситаларнинг бири сифатида қўлланилди. Ундаги фразеологизмларнинг ўзига хос белгилари, маънолари-ни, синономик ўхшашларини топиш, танлаш орқали унинг тили лексик-семантик жиҳат-дан жуда бой эканлиги аниқланди.
Эта статья посвящена значимости фразеологических словосочета-ний в выражении главного смысла единиц языковой коммуникации как можно точнее. В статье рассматриваются замечательные образцы фразеологизмов употребленные в та-ких жанрах фольклора, как Каракалпакские национальные легенды, которые были созда-ны веками в результате глубокого размышления и мудрости народа. В легенде фразеоло-гизмы употребляются как лексико-семантическое средство описания происшествий, образов и характеров героев, их деятельности и мыслей. С помощью анализа особеннос-тей, значений и синонимов фразеологизмов мы можем определить, что язык легенды представляет собой лексико-семантический образец..
This article is dedicated to the importance of phraseological word patterns in emphasizing the main ideas of our communication as clear as possible in our daily life. There is also indicated the glamourous examples of phraseologisms used in huge genres of folklore such as Karakalpak national legends created as a result of Karalalpak people's deep thoughts and wisdom. In the legend, phraseologisms are used as lexic-semantical means of delivering the main idea of the characters, their thoughts and activities. By analyzing the pecularities, mea-nings and synonyms of these phraseological patterns, we can define that the language of the le-gend is rich in lexical-semantical patterns.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Xojanov S.. | Dotsent | UrDU |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Наурызбаева С.Т. Фразеологические единицы в каракалпакско-русском словаре. Ташкент, 1972. |