Бугунги кунда фанннинг ва ижтимоий соханинг турли тарморларида фаолият юритаётган замонавий кадрларнинг асосий хусусияти, бир неча хорижий тилларни
мукаммал билиш, ахборот коммуникация технологияларидан фойдалана олиш куринишида тобора такомиллашиб борморда. Модомики, турли ижтимоий ва
дидактик маромдаги тилларни ургатиш методикалари ягона ном билан юритилар экан, демак, бу методларнинг умумий (универсал) жщатлари мавжудлигига ишора
рилинморда.
Хар учала тилда хам, тилчиларга аёнки, нутрий фаолият урганилади ва лисоний билимлар узлаштирилади. Нутр малакалари ва тил куникмаларини ургатиш буйича
ушбу тилларнинг урув дастурлари талабларида, биринчи навбатда, мирдорий фаррланиш кузатилади, албатта. Лингводидактикада коммуникатив - кумулятив
метод шаклланган ва концептуал янгиланиш даври десак, муболага булмайди Мазкур маролада биз таълим жараёнида коммуникатив-кумулятив метод асосида
инглиз тилини самарали уритишнинг замонавий технологиялари тахлил риламиз.
Бугунги кунда фанннинг ва ижтимоий соханинг турли тарморларида фаолият юритаётган замонавий кадрларнинг асосий хусусияти, бир неча хорижий тилларни
мукаммал билиш, ахборот коммуникация технологияларидан фойдалана олиш куринишида тобора такомиллашиб борморда. Модомики, турли ижтимоий ва
дидактик маромдаги тилларни ургатиш методикалари ягона ном билан юритилар экан, демак, бу методларнинг умумий (универсал) жщатлари мавжудлигига ишора
рилинморда.
Хар учала тилда хам, тилчиларга аёнки, нутрий фаолият урганилади ва лисоний билимлар узлаштирилади. Нутр малакалари ва тил куникмаларини ургатиш буйича
ушбу тилларнинг урув дастурлари талабларида, биринчи навбатда, мирдорий фаррланиш кузатилади, албатта. Лингводидактикада коммуникатив - кумулятив
метод шаклланган ва концептуал янгиланиш даври десак, муболага булмайди Мазкур маролада биз таълим жараёнида коммуникатив-кумулятив метод асосида
инглиз тилини самарали уритишнинг замонавий технологиялари тахлил риламиз.
В настоящее время все большую популярность приобретают культуроведчески- ориентированные подходы, нацеленные на соизучение языка и культуры, которые
и обусловливают введение в научный оборот методики обучения иностранному языку соответствующие компетенции (например, социокультурная, межкультурная
коммуникативно-когнитивная, лингвокультурологическая). Обобщающей моделью этих компетенций выступает культуроведческая компетенция, которая способствует
вторичной социализации личности.
Активное развитие и внедрение культуроведчески-ориентированных подходов в учебный процесс за последние годы обусловлено необходимостью изучения
культурного компонента в номинативно-функциональном плане, т.е. соизучение языка и культуры как средству общения и приобщения к национальной культуре,
как процессу и результату вторичной социализации личности. В этом плане особый интерес представляет коммуникативно-кумулятивная методика соизучения языка
и культуры. В статье анализируется эффективное обучение английскому языку на основе коммуникативного-кумулятивного метода в процессе образование используя
современные технологии.
At present, culture-oriented approaches aimed at co-learning the language and culture are gaining more and more popularity, which determine the introduction of the relevant
competencies into the scientific circulation of teaching a foreign language (for example, sociocultural, intercultural communicative-cognitive, linguocultural). A generalizing
model of these competencies is cultural competence, which contributes to the secondary socialization of the individual.
The active development and implementation of culture-oriented approaches in the educational process in recent years is due to the need to study the cultural component
in a nominative functional way, i.e. co-study of language and culture as a means of communication and familiarization with national culture, as a process and result of
secondary socialization of a person. In this regard, the communicative-cumulative methodology of co-learning the language and culture is of particular interest. The article analyzes the effective teaching of the English language based on the communicativecumulative
method in the process of education using modern technology.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Zoirova D.A. | уритувчи | Тошкент давлат юридик университети |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Баженова И.С. Культура невербального общения на уроке иностранного языка //ИЯШ, 1996. - №6. - C. 19-27. |
2 | 2. Вежбицкая А. Язык, культура и познание. - Москва: Русские словари, 1997. - 410 с. |
3 | 3. Гудков Д.Б. Межкультурная коммуникация: проблемы обучения. - Москва: МГУ, 2000. - 120 с. |
4 | 4. Жалолов Ж.Ж. Инглиз тили уритиш риёсий методикаси: Магистратура учун урув дастури. - Тошкент: ТДПУ, 2008. - 8 б. |
5 | 5. Жалолов Ж.Ж. Махсус фанларни уритиш методикаси: Магистратура учун урув дастури. - Тошкент: ТДПУ, 2008. - 8 б. |
6 | 6. Жалолов Ж.Ж. Чет тил воситасида маданиятлараро мулоротни ургатиш ёки коммуникатив-кумулятив методика хусусида / / Маданиятлараро мулорот: назария ва амалиёт (Республика илмий-амалий конференцияси материаллари). -Тошкент: ТДПУ, 2008. -Б. 124-127. |
7 | 7. Кабакчи В.В. Практика англоязычной межкультурной коммуникации. - Москва: 2007. - 480 с. |
8 | 8. Концепция коммуникативного обучения иноязычной культуре в средней школе/ С.С. Артемьева и др.: Под ред. Е.И. Пассова, В.Б. Царьковой. - Москва: Просвещение, 1993. - 127 с. |
9 | 9. Щепилова А.В. Коммуникативно-когнитивный подход к обучению французскому языку как второму иностранному. - Москва: ГОМЦ "Школьная книга", 2003. - 488 с. |
10 | 10. Berns M. Contexts of competence: social and cultural considerations in communicative language teaching. - New York: Plenum, 1990. - 185 p. 20. Byram M., Morgan C. Teaching-and-learning language-and-culture. Clevedon, Philadelphia, Adelaide: Multicultural Matters Ltd., 1994. - 219 p. |