223

Качество читательской грамотности и понимания текста в процессе обучения родного языка имеет важное значение. PIRLS обеспечивает сравнимости
результатов, полученных в разные периоды времени на разных выборках испытуемых с использованием отличающегося инструментария. оценке качества
общего образования в общеобразовательных организациях на основе практики международных исследований качества подготовки обучающихся. В рамках
исследования изучается уровень и качество чтения и понимания прочитанного текста учащимися, заканчивающими четвёртый класс начальной школы, в странах
с различными системами образования. Выбор учащихся четвёртого класса начальной школы объясняется тем, что именно к четвёртому году обучения
учащиеся должны овладеть чтением до такой степени, чтобы оно стало средством их дальнейшего обучения и способности приобретать знания, необходимые для
успешной адаптации в современном мире.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 04-02-2020
  • Ўқишлар сони 208
  • Нашр санаси 10-12-2019
  • Мақола тилиRus
  • Саҳифалар сони152-161
Русский

Качество читательской грамотности и понимания текста в процессе обучения родного языка имеет важное значение. PIRLS обеспечивает сравнимости
результатов, полученных в разные периоды времени на разных выборках испытуемых с использованием отличающегося инструментария. оценке качества
общего образования в общеобразовательных организациях на основе практики международных исследований качества подготовки обучающихся. В рамках
исследования изучается уровень и качество чтения и понимания прочитанного текста учащимися, заканчивающими четвёртый класс начальной школы, в странах
с различными системами образования. Выбор учащихся четвёртого класса начальной школы объясняется тем, что именно к четвёртому году обучения
учащиеся должны овладеть чтением до такой степени, чтобы оно стало средством их дальнейшего обучения и способности приобретать знания, необходимые для
успешной адаптации в современном мире.

Ўзбек

Ушбу маролада "PIRLS" мезонлари асосида бошлангич синф урувчиларига она тили таълимини ташкил рили т масаласи хамда ушбу урув предмети билан
боглир муаммолар баён рилинади. Жумладан, мавжуд муаммоларни хал рилишга оид тавсиялар умумий хулосаларда берилган. Тадрирот жараёнида ёзувда акс
эттирилган турли шаклдаги матнларни англаш ва тахдил рилиш робилиятини анирлайди. Уриш саводхонлигинингхалраро концепцияси уриш жараёнида икки
хил марсадни анирлайди: яъни маълумотга эга булиш учун уриш ёки вартни мазмунли утказиш учун уритттдир. Ахборотга эга матнлар ва бадиий иллюстратив
матнларни уриш жараёнида бошланич синф уруБчиларининг уриш махорати турт хил йуналишда бахоланади: берилган матнда маълумот топиш, матн борасидаги
хулосаларни шакллантириш, маълумотларни умумлаштириш ва тахлил рйлиш,хамда матнни бахолашдир.

English

The quality of reading literacy and understanding of the text in the process of teaching the mother tongue is important. PIRLS provides comparability of the results
obtained at different time periods on different samples of subjects using different instruments. assessing the quality of general education in general educational organizations
based on the practice of international studies of the quality of training students. The study examines the level and quality of reading and reading comprehension by students
completing the fourth grade of primary school in countries with different educational systems. The choice of students in the fourth grade of primary school is explained by the
fact that it is precisely in the fourth year of study that students must master reading to such an extent that it becomes a means of further learning and the ability to acquire the
knowledge necessary for successful adaptation in the modern world.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Khasanova D.K. Чет тиллар кафедраси уритувчиси Узбекистон халраро ислом академияси
Ҳавола номи
Кутилмоқда