Маълумки, диний идентиклик Марказий Осиё, хусусан Узбекистон ахрлисининг катта кисми ^аётининг ажралмас бир булаги ^исобланади. Инглиз тилида ёзилган хорижий тадкикотлар тарихшунослик та^лили шуни курсатадики, ушбу масала ^али комплекс равишда урганилмаган. Чунки мавжуд инглиз тилли тадкикотлар умумий хрлатни тулик; очиб беролмайди, тадкикотларга жалб этилган манбалар хджми катта эмас, олдинга сурилган далиллар эса бир-бирига зид ^исобланади. Ушбу ^олатдан келиб чиккан ^олда, шуни та^мин килиш мумкинки, диний идентиклик тадкикотлари жуда кийин шароитларда олиб борилган. Чунки Совет давлати мавжуд вактда тадкикотлар сикувга олинган, урнатилган турли сиёсий тусиклар эса тадкикотчиларга эмпирик маълумотларни туплашга тускинлик килган. Маколада, муаллиф хорижий тадкикотчилар фойдаланган методология ва умумий йуналишни курсатиб беришга ^амда уларда кузатилган камчиликларни очиб беришга ^аракат килган. Сабаби, диний идентиклик масалалари замонавий узбек идентиклигининг шаклланишидаги асосий тамал тошларидан бири ^исобланади.
Маълумки, диний идентиклик Марказий Осиё, хусусан Узбекистон ахрлисининг катта кисми ^аётининг ажралмас бир булаги ^исобланади. Инглиз тилида ёзилган хорижий тадкикотлар тарихшунослик та^лили шуни курсатадики, ушбу масала ^али комплекс равишда урганилмаган. Чунки мавжуд инглиз тилли тадкикотлар умумий хрлатни тулик; очиб беролмайди, тадкикотларга жалб этилган манбалар хджми катта эмас, олдинга сурилган далиллар эса бир-бирига зид ^исобланади. Ушбу ^олатдан келиб чиккан ^олда, шуни та^мин килиш мумкинки, диний идентиклик тадкикотлари жуда кийин шароитларда олиб борилган. Чунки Совет давлати мавжуд вактда тадкикотлар сикувга олинган, урнатилган турли сиёсий тусиклар эса тадкикотчиларга эмпирик маълумотларни туплашга тускинлик килган. Маколада, муаллиф хорижий тадкикотчилар фойдаланган методология ва умумий йуналишни курсатиб беришга ^амда уларда кузатилган камчиликларни очиб беришга ^аракат килган. Сабаби, диний идентиклик масалалари замонавий узбек идентиклигининг шаклланишидаги асосий тамал тошларидан бири ^исобланади.
Известно, что религиозная идентичность является неотъемлемой частью жизни большинства населения Центральной Азии, в частности Узбекистана. Исследование зарубежных публикаций показывает, что данная область еще не была изучена комплексно. Потому, что существующие англоязычные исследования не раскрывают полной картины, привлеченные источники малочисленны, а преподнесенные факты противоречивы. Исходя из данной ситуации, можно предположить, что исследование религиозной идентичности проводились в крайне сложных условиях, так как во время Советского государства исследование в этой области были очень сужены, а существовавшие политические барьеры не позволяли многим исследователям собирать эмпирические материалы. В статье, автор попытался показать общее направление и методологию зарубежных исследователей, и выявить самые важные недостатки. Так как религиозная идентичность является одним из краеугольных камней в формировании современной узбекской идентичности.
It is known that religious identity is an integral part of the life of the majority of the population of Central Asia, in particular Uzbekistan. The study of foreign publications shows that this area has not yet been studied comprehensively. Because the existing English-language studies do not reveal the full picture, the sources involved are few, and the presented facts are contradictory. Based on this situation, it can be assumed that the study of religious identity was conducted in extremely difficult conditions, since during the Soviet state, research in this area was very narrowed, and the existing political barriers did not allow many researchers to collect empirical materials. In the article, the author tried to show the general direction and methodology of foreign researchers, and to identify the most important shortcomings. Since religious identity is one of the cornerstones in the formation of modern Uzbek identity.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Askarov Mirzokbid M.. | Узбекистон Республикаси Фанлар Академияси Тарих институти таянч докторанти |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Abramson D. and Karimov E. 'Sacred Sites, Profane Ideologies: Religious Pilgrimage and the Uzbek State' / in Sahadeo, J. & Zanca, R. G. (eds) Everyday Life in Central Asia: Past and Present. Bloomington, IN: Indiana University Press, 2007, pp. 319-339. |
2 | 2. Akbarzadeh Sh. A note of shifting identities in Ferghana valley. Central Asian Survey, 1997, vol.16, no. 1, pp. 65-68. |
3 | 3. Akbarzadeh Sh. The political shape of Central Asia. Central Asian Survey, 1997, vol. 16, no. 4, pp. 517-542. |
4 | 4. Akiner Sh. Melting pot, salad bowl ? cauldron? Manipulation and mobilization of ethnic and religious identities in Central Asia. Ethnic and Racial Studies, 1997, vol. 20, no. 2, pp. 362-398. |
5 | 5. Baldauf I. Some thoughts on the making of the Uzbek nation. In: Cahiers du monde russe et sovi?tique, 1991, vol. 32, no. 1, pp. 79-95 |
6 | 6. Esenova S. Soviet Nationality, Identity, and Ethnicity in Central Asia: Historic Narratives and Kazakh Ethnic Identity. Journal of Muslim Minority Affairs, 2002, vol. 22, no. 1, pp. 11-38. |
7 | 7. Ferrando O. Manipulating the Census: Ethnic Minorities in the Nationalizing States of Central Asia. Nationalities Papers, 2008, vol. 36, no. 3, pp. 489-520. |
8 | 8. Ferrando O. Soviet population transfers and interethnic relationsin Tajikistan: assessing the concept of ethnicity. Central Asian Survey, 2011,vol. 30, no. 1,pp. 39-52. |
9 | 9. HiermanB. Central Asian Ethnicity Compared: Evaluating theContemporary Social Salience of Uzbek Identity in Kyrgyzstan and Tajikistan. Europe-Asia Studies,2015, vol. 4, no. 67, pp. 519-539. |
10 | 10. Khalid A. Making Uzbekistan: nation, empire, and revolution in the early USSR. Ithaca and London: Cornell University Press, 2015, pp. 42, 278. |
11 | 11. Khalid A. The Roots of Uzbekistan: Nation making in the early Soviet Union. Uzbekistan: political order, societal changes, and cultural transformations. Ed. M. Laruelle. Washington, D.C.: The George Washington University, 2017, pp. 1-5. |
12 | 12. Montgomery D. 'Namaz, Wishing Trees, and Vodka: The Diversity of Everyday Religious Life in Central Asia', in Sahadeo, J. & Zanca, R. G. (eds). Everyday Life in Central Asia: Past and Present. Bloomington, IN: Indiana University Press, 2007. |
13 | 13. Rasanagayam J. Islam in Post-Soviet Uzbekistan: The Morality of Experience. Cambridge University Press, 2011. 213 p. |
14 | 14. Rasanayagam J. Healing with spirits and the formation of Muslim selfhood in post-Soviet Uzbekistan. Journal of the Royal Anthropological Institute, 2006, vol. 12, pp. 380-381. |
15 | 15. Roberts S.R. "Everyday Negotiations of Islam in Central Asia: Practicing Religion in the Uyghur Neighborhood of Zarya Vostoka in Almary, Kazakhstan" in Sahadeo, J. & Zanca, R. G. (eds) Everyday Life in Central Asia: Past and Present. Bloomington, IN: Indiana University Press, 2007, pp. 339-340. |
16 | 16. Sengupt A. The Making of a Religious Identity: Islam and the State in Uzbekistan. Economic and Political Weekly, 1999, vol. 34, no. 52, pp. 3649-3652. |
17 | 17.Voll J.O. Central Asia as a Part of the Modern Islamic World. Central Asia in historical perspective. Edited by Beatrice F. Manz. USA: Westview Press, 1998, pp. 66-67. |