332

Исследована магнитная цепь разработанных магнитоупругих датчиков механических усилий, используемых в диагностических системах электроподвижного состава железных дорог, с учетом распределенности магнитного сопротивления коаксиально расположенных кольцевых сердечников, магнитной емкости кольцевого зазора между ними, секции намагничивающей и измерительной обмотки. Показано, что магнитное напряжение по длине  магнитной цепи датчика распределено нелинейно и меняет свой знак в точке магнитной нейтрали, а магнитный поток непостоянен и имеет минимальное значение в точке магнитной нейтрали, причем, при увеличении коэффициента затухания магнитного потока в магнитопроводе степень нелинейности распределения магнитного напряжения и непостоянства магнитного потока по длине магнитной цепи возрастает. 

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 26-02-2020
  • Ўқишлар сони 314
  • Нашр санаси 26-02-2019
  • Мақола тилиRus
  • Саҳифалар сони34-40
Ўзбек

Ўзаро коаскиал жойлашган ҳалқасимон ферромагнит ўзаклар магнит қаршилиги, улар орасидаги ҳалқасимон ҳаво оралиғи магнит сиғими, магнитловчи ва ўлчаш чулғамлари тақсимланганлигини инобатга олган ҳолда темир йўлларининг электр ҳаракат таркиби диагностика тизимларида фойдаланиш учун ишлаб чиқилган магнитоэластик механик куч датчикларининг магнит занжири ўрганилган.  Датчикнинг   Янги катта токлар индукцион датчигининг модуляция ва ўлчанаётган ток электр ва магнит занжирлари параметрлари тарқоқлиги ва магнит ўтказгич асосий магнитланиш эгри чизиғи ночизиқлигини ҳисобга олувчи умумлашган математик моделлари ишлаб чиқилган. Магнит занжиридаги магнит кучланиши занжир узунлиги бўйлаб ночизиқ тақсимланганлиги ва нейтраль нуқтада ишорасини ўргартириши, магнит оқими эса занжир узунлиги бўйлаб  доимий эмаслиги ва магнит нейтраль нуқтасида минимал қийматга эгалиги ҳамда магнит майдонининг магнит ўтказгич бўйлаб сўниш коэффициенти қийматининг ортиши билан магнит кучланишининг занжир узунлиги бўйлаб ночизиқ тақсимланганлиги ва  магнит оқимининг занжир бўйлаб доимий эмаслиги даражаси ортиб бориши кўрсатилган. 

Русский

Исследована магнитная цепь разработанных магнитоупругих датчиков механических усилий, используемых в диагностических системах электроподвижного состава железных дорог, с учетом распределенности магнитного сопротивления коаксиально расположенных кольцевых сердечников, магнитной емкости кольцевого зазора между ними, секции намагничивающей и измерительной обмотки. Показано, что магнитное напряжение по длине  магнитной цепи датчика распределено нелинейно и меняет свой знак в точке магнитной нейтрали, а магнитный поток непостоянен и имеет минимальное значение в точке магнитной нейтрали, причем, при увеличении коэффициента затухания магнитного потока в магнитопроводе степень нелинейности распределения магнитного напряжения и непостоянства магнитного потока по длине магнитной цепи возрастает. 

English

The magnetic circuit of the magnetoelectric sensors designed for the use of the railways in the diagnostic systems was investigated taking into account the magnetic resistance of the interconnected co-ferromagnetic waves, the magnetic flux magnetic capacity, magnetism and measuring angles between them. The generalized mathematical models are calculated for the modulation of the new large currents inductance sensor and the scattering of the measured electric and magnetic circuits parameters and the magnetic conductor's absence of the main magnetic curve line. The magnetic voltage in the magnetic chain is distributed along the length of chain lengths and the neutral point polarization, while the magnetic flux is constant along the length of the chain and the magnetic field has a minimal value and the magnetic field magnetic field correction along with the magnetic field absorption coefficient increases magnetic stress along the chain length and magnetic it is seen that the current flow is constant along the chain. 

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Fayzullayev J.S. докторант (PhD) кафедры «Автоматика и телемеханика на железнодорожном транспорте» ТИИТ; TIIT
2 Jurayeva K.K. доктор философии (PhD) по техническим наукам кафедры «Электроснабжение железных дорог» ТИИТ. Тел.: +99871-299-05-19;, +99890-920-69-90 (м.), Е-mail:javhar2019@mail.ru. TIIT
Ҳавола номи
1 1. Maznev A.S., Fedorov D.V. Kompleksy' tehnicheskoy diagnostiki mehanicheskogo oborudovaniya e`lektricheskogo podvijnogo sostava: uchebnoe posobie. - Moskva: FGBOU «Uchebno-metodicheskiy centr po obrazovaniyu na j.-d. transporte, 2014.-79 s. 2. V.A. SHabanov, M.G. Bashirov, P.A. Holyupin, N.N. Luneva, A.R. Kalimgulov, R.Z. YUsupov. Diagnostika tehnicheskogo sostoyaniya e`lektroobroduvaniya sistem e`lektrosnabjeniya: ucheb. posobie v 2-h chastyah/ - Moskva: Izdatel'stvo ME`I, 2018. - 316 s. 3. Zaripov M.F. Preobrazovateli s raspredelenny'mi parametrami dlya avtomatiki i informacionno-izmeritel'noy tehniki. - Moskva: E`nergiya, 1969.- 176 s. 4. Konyuhov N.E., Mednikov F.M., Nechaevskiy M.L.. E`lektromagnitny'e datchiki mehanicheskih velichin. - Moskva: Mashinostroenie, 1987. - 256 s. 5. Plahtiev A.M. Beskontaktny'e ferromagnitny'e preobrazovateli s raspredelenny'mi magnitny'mi parametrami dlya sistem kontrolya i upravleniya: Dis. … dokt. tehn. nauk. - Tashkent: TashGTU, 2009. - 399 s. 6. Patent RUz (UZ) № IAP 04866. Magnitouprugiy datchik usiliy/ Amirov S.F., Nazirova Z.G., Juraeva K.K., Boltaev O.T., SHarapov SH.A., Fayzullaev J.S.//Rasmiy ahborotnoma - 2014. - №4. 7. Patent RUz (UZ) № IAP 05432. Magnitouprugiy datchik usiliy/ Amirov S.F., Turdibekov K.H., Juraeva K.K., Boltaev O.T., Fayzullaev J.S.// 2017g. Rasmiy ahborotnoma-2017. - №10. 8. Juraeva K.K., Fayzullaev J.S. Matematicheskaya model' magnitnoy cepi novy'h magnitouprugih datchikov usiliy// Vestnik TashIIT. - Tashkent, 2017. - №2/3. - S. 82-88.
Кутилмоқда