200

В статье рассматривается образование традиционных черт ремес­ленничества в Намангане и Наманганской области, а также новые, современные тенденции в производстве ремесленных изделий. Опи­сываются изменения в ремесленничестве в начале XXI века, фикси­руются отношения уста-шогирд, отмечаются особенности рабочего дня, организации рабочего места, инструментарии ремесленников. Отмечается постоянство такого обряда как посвящение в мастера («ка- мар-басте»), а также соблюдение своеобразного «кодекса качества» ремесленника.

  • Internet ҳавола
  • DOI10.26739/2181-9599-2019-6-ll
  • UzSCI тизимида яратилган сана 11-03-2020
  • Ўқишлар сони 0
  • Нашр санаси 30-06-2019
  • Мақола тилиRus
  • Саҳифалар сони99-103
Ўзбек

Maqolada Namangan shahri va Namangan viloyatlarida hunarmandchilikning an'anaviy xususiyatlarini shakllantirish, shuningdek, hunarmandchilik buyumlari ishlab chiqarishning yangi, zamonaviy tendensiyalari ko'ribchiqiladi. XXI asrning boshlarida hunarmandchilikda o'zgarishlar tasvirlangan, usta-shogird munosabatlari qayd etilgan, ish kunining o'ziga xos xususiyatlari, ish joyini tashkil etish, hunarmandlarning asbob-uskunalari qayd etilgan. Ustozga ("qamar-basta") bag'ishlanish, shuningdek, hunarmandning o'ziga xos "sifat kodeksi"ga rioya qilish kabi marosimning doimiyligi qayd etilgan.

Русский

В статье рассматривается образование традиционных черт ремес­ленничества в Намангане и Наманганской области, а также новые, современные тенденции в производстве ремесленных изделий. Опи­сываются изменения в ремесленничестве в начале XXI века, фикси­руются отношения уста-шогирд, отмечаются особенности рабочего дня, организации рабочего места, инструментарии ремесленников. Отмечается постоянство такого обряда как посвящение в мастера («ка- мар-басте»), а также соблюдение своеобразного «кодекса качества» ремесленника.

English

The article discusses the formation of traditional features of handicraft in Namangan and Namangan region, as well as new, modern trends in the production of handicrafts. Changes in handicraft at the beginning of the XXI century are described, the relations of usto-shogird are fixed, features of the working day, the organization of a workplace, tools of handicraftsmen are noted. Celebrates the constancy of such a ceremony as a dedication to the master ("kamar-basta"), and enforce a kind of "code quality" of a craftsman.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Sokolova L.M. Namangan davlat universiteti Tarix kafedrasi o’qituvchisi
Ҳавола номи
1 Статья написана на основе беседы с ремесленниками и торговца¬ми с базаров Намангана.
Кутилмоқда