This article discusses the development of recommendations for the application of the image-associative approach in the design and on its basis the formation of a technological process for the manufacture of garments for schoolchildren. According to the results of the study, it was found that when designing and manufacturing garments (uniforms) intended for schoolchildren, it is necessary to take into account the age-related psychological, physiological state, as well as the conditions for being in the school.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Sharipova S.I. | Бухарский инженерно-технологический институт | |
2 | Muminova U.T. | Ташкентский институт текстильной и легкой промышленности | |
3 | Tashpulatov S.S. | Ташкентский институт текстильной и легкой промышленности |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Муминова У.Т. Разработка исходной информации для комплексного проектирования одежды для детей раннего возраста: автореф. дис….канд.техн. наук /– Ташкент, 2010. 28 с. |
2 | 2. Муминова У.Т., Ташпулатов С.Ш. Системное проектирование комплектов одежды для детей ранних возрастов: монография. – Ташкент: «Фан ва технология», 2012.170 с. |
3 | 3. Муминова У.Т. Теоретические и методологические основы дизайна: учебник для вузов - Ташкент, «Давр», 2018. 140 с. |
4 | 4. Гусева М.А, Зарецкая Г.А., Бахадурова З.Б., Айкян Д.А. Исследование влияние модельных особенностей на эргономические свойства школьной формы: №2 (368) Технология текстильной промышлености-2017. 202 с. |
5 | 5. Cамоненко О.С. Ассоциативное проектирование в дизайне костюма: савременный подход: Теория искусства, Научно-технические ведомости СПбГПУ. Гуманитарные и общественные науки 2′ 2011.283c |