159

Тил  ўргатишнинг  коммуникатив  (CLT)  жорий  этилганидан  буён 
кўплаб  дарсликлар,  шу  жумладан,  коммуникатив  фаолият,  оригинал  материаллар  ва 
шахсий контекстлар ёзилди. Бироқ, грамматикани ўқитиш ва ўргатиш борасида кўпгина 
дарсликлар  CLТ  тамойилларини  акс  эттирмайди.  Мазкур  мақола  турли  методларни 
назарда тутади, шунинг  учун  грамматик машғулотлар таркибий  ўқув  дастурларининг 
айрим амалиётларини сақлаб қолиш орқали, янада коммуникатив бўлиши мумкин. 

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 05-12-2020
  • Количество прочтений 148
  • Дата публикации 24-11-2020
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы310-315
Ўзбек

Тил  ўргатишнинг  коммуникатив  (CLT)  жорий  этилганидан  буён 
кўплаб  дарсликлар,  шу  жумладан,  коммуникатив  фаолият,  оригинал  материаллар  ва 
шахсий контекстлар ёзилди. Бироқ, грамматикани ўқитиш ва ўргатиш борасида кўпгина 
дарсликлар  CLТ  тамойилларини  акс  эттирмайди.  Мазкур  мақола  турли  методларни 
назарда тутади, шунинг  учун  грамматик машғулотлар таркибий  ўқув  дастурларининг 
айрим амалиётларини сақлаб қолиш орқали, янада коммуникатив бўлиши мумкин. 

Русский

Со  времени  введения  Коммуникативного  Языкового  Обучения  (CLT) 
было  написано  много  учебников,  включающих  в  себя  коммуникативную  деятельность, 
аутентичные материалы и персонализированный контекст. Однако в том, что касается 
преподавания  и  изучения  грамматики,  большинство  учебников  не  отражают  принципы 
CLT. В  этой  статье  предлагаются  различные методы,  чтобы  грамматические  действия 
можно  было  сделать  коммуникативными,  сохранив некоторые практики  структурной 
программы.

English

Since  the  introduction  of  Communicative  Language  Teaching  (CLT),  many 
textbooks  have  been written  to  incorporate  communicative  activities,  authentic materials  and 
personalized contexts. However, where the teaching and learning of grammar is concerned, most textbooks 
do not reflect CLT principles. This article suggests different methods so that grammar activities can 
be made more communicative by retaining some practices of the structural syllabus. 

Имя автора Должность Наименование организации
1 Haydarova S.Z.
Название ссылки
1 Fotos, S., & Nassaij, H. (Eds). ( 2011). Teaching grammar in a second language: integrating form-focused instruction in communicative context. London: Routledge
2 Hymes, D. H. (1972) “On communicative Competence” In: J. B. Pride and J. Holmes (eds) Sociolinguistics. Selected readings. Harmodsworth: Penguim.
3 Krashen, S., (1981). Second language acquisition and second language learning. Oxford: Pergamon.
4 Long (1991) to propose an approach which he termed Focus on Form instruction (henceforth FonF). Cambridge: Cambridge University Press.
5 Richards, J.C., & R. Schmidt. (2002). Dictionary of language teaching & and applied linguistics. Longman: Pearson Education
6 Larsen-Freeman, D. (2001).Grammar: The Cambridge guide to teaching English to speakers of other languages. Cambridge: Cambridge University Press
7 Cook, V. (2008). Second language teaching and learning. London: Hodder Education.
В ожидании