266

Бугунги    кунда    замонавий    корхоналарнинг  стратегик    мақсади  
шунчаки    даромад    олиш  эмас,    балки   кўпроқ    истеъмолчилар    ишончини   қозониш    ва  
уларнинг   талабларини мумкин  қадар тўлиқ  қондиришга  эришиш  ҳисобланади.  Бунинг  
учун    маҳсулотнинг    ҳаётий    цикли  қонуниятлари    асосида    унинг    ассортиментини 
тезкор    диверсификациялаш    имкониятига   эга  бўлмоқ    лозим.    Бунда    ишлаб  
чиқарилаётган  маҳсулотлар    хилма-хиллиги    корхонанинг    моддий-техник    даражаси  
билан    белгиланиб,    доимий    равишда   қулай    бозорларни    излашга қаратилган  ўзини-ўзи 
ташкил  этиш  корхона  фаолиятининг  асосий  мезони  –  бозорда  жон  сақлаб  қолиши  ва 
ривожланишини таъминлайди. 

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 15-01-2021
  • Количество прочтений 253
  • Дата публикации 14-01-2021
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы130-136
Ўзбек

Бугунги    кунда    замонавий    корхоналарнинг  стратегик    мақсади  
шунчаки    даромад    олиш  эмас,    балки   кўпроқ    истеъмолчилар    ишончини   қозониш    ва  
уларнинг   талабларини мумкин  қадар тўлиқ  қондиришга  эришиш  ҳисобланади.  Бунинг  
учун    маҳсулотнинг    ҳаётий    цикли  қонуниятлари    асосида    унинг    ассортиментини 
тезкор    диверсификациялаш    имкониятига   эга  бўлмоқ    лозим.    Бунда    ишлаб  
чиқарилаётган  маҳсулотлар    хилма-хиллиги    корхонанинг    моддий-техник    даражаси  
билан    белгиланиб,    доимий    равишда   қулай    бозорларни    излашга қаратилган  ўзини-ўзи 
ташкил  этиш  корхона  фаолиятининг  асосий  мезони  –  бозорда  жон  сақлаб  қолиши  ва 
ривожланишини таъминлайди. 

Русский

Стратегическая цель современного бизнеса сегодня состоит не только 
в получении прибыли, но и в том, чтобы завоевать доверие потребителей и максимально 
удовлетворить  их  потребности.  Для  этого  необходимо  иметь  возможность  быстро 
диверсифицировать  ассортимент  продукции  на  основе  закономерностей  его  жизненного 
цикла. В то же  время  ассортимент продукции  определяется материально-техническим 
уровнем  предприятия,  а  самоорганизация,  которая  постоянно  ищет  благоприятные 
рынки, обеспечит выживание и развитие основного критерия предприятия - рынка. 

English

The strategic goal of modern business today is not only to make a profit, but also 
to win the trust of consumers and satisfy their needs as much as possible. To do this, you must be 
able to quickly diversify the range of products based on the laws of its life cycle. At the same time, 
the  product  range  is  determined  by  the material  and  technical  level  of  the  enterprise,  and  self-
organization,  which  is  constantly  looking  for  favorable  markets,  will  ensure  the  survival  and 
development of the main criterion of the enterprise - the market. 

Имя автора Должность Наименование организации
1 Sirojiddinov K.I.
Название ссылки
1 Qudratov G‘.X., Akramov E. Reformirovanie selskogo xozyaystva Respubliki Uzbekistan: Zadachi prinsipi i osnovi napravleniya reform. // Selskoe xozyaystvo Uzbekistana. –T.: 2000.- № 6. – S. 2-4;
2 Jo‘raev A.M., Xusanov R.X. Agrarnaya reforma: teoriya, praktika, problemi –T.: Uzbekistan, 2002. – 766 s.;
3 Xusanov R.X., Do‘stmurodov R. Qishloq xo‘jaligini rivojlantirishda Andijon tajribasi // – T.: Yangi asr avlodi. 2008. – 49 b.;
4 CHoriev Q.A., Xushmatov N.S. Dehqon va fermer xo‘jaligilari faoliyatini rejalashtirish. – T.: SHarq, 2002. – 132 b.
5 Umurzoqov O‘.P., Toshboev A.J., Rashidov J., Toshboev A.A. Qishloq xo‘jaligi iqtisodiyoti va menejment.O‘quv qo‘llanma. –T.: “Iqtisod-moliya”, 2008y. -264 b.
6 Husanov R.X. Dehqon xo‘jaligini yuritishning ilmiy va amaliy asoslari. -Toshkent: CHo‘lpon, 2000. -103 b.;
В ожидании