115

:Талабаларни  касбий–тарбиявий,  маънавий–маърифий  фаолиятга 
тайёрлаш.  Жамият  тараққиётининг  маънавий–маърифий  таянчи  узоқ  ўтмиш–
тарихига  бориб  тақалади.  Эрамиздан  аввалги  VII–VIII  асрлардаёқ  дастлабки  маданият 
марказлари шакллана бошланган. VIII аср охири IX аср бошида илм–фан ривожи, маънавий 
–  маърифий  тараққит  янги  босқичга  кўтарилди.  IX  –XII  асрларда  маданий  юксалиш, 
уйғониш  даври  деб  аталди.  Амир  Темур  ва  темурийлар  хукмронлиги  даври  умумий 
тарихий  ривожланишга  жуда  катта  таъсир  кўрсатди  ва  мамлакатимизда  улкан 
бунёдкорлик  ишларига  пойдевор  яратди. Шарқ Уйғониш  даврида маънавий-маърифий  соҳада 
асосий масала  инсон муаммоси  бўлган. XVI  –XVIII  асрларда  Туркистонда маъифатпарварлик 
ҳаракати  икки  босқичда  кечди.  Маънави  –маърифий  янгиланиш  давлат  сиёсати  даражасига 
кўрарилди. Талабаларда касбий–тарбиявий, маънавий–маърифий фаолиятга тайёрлашнинг 
восита омиллари.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 09-02-2021
  • Количество прочтений 113
  • Дата публикации 25-01-2021
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы312-317
Ўзбек

:Талабаларни  касбий–тарбиявий,  маънавий–маърифий  фаолиятга 
тайёрлаш.  Жамият  тараққиётининг  маънавий–маърифий  таянчи  узоқ  ўтмиш–
тарихига  бориб  тақалади.  Эрамиздан  аввалги  VII–VIII  асрлардаёқ  дастлабки  маданият 
марказлари шакллана бошланган. VIII аср охири IX аср бошида илм–фан ривожи, маънавий 
–  маърифий  тараққит  янги  босқичга  кўтарилди.  IX  –XII  асрларда  маданий  юксалиш, 
уйғониш  даври  деб  аталди.  Амир  Темур  ва  темурийлар  хукмронлиги  даври  умумий 
тарихий  ривожланишга  жуда  катта  таъсир  кўрсатди  ва  мамлакатимизда  улкан 
бунёдкорлик  ишларига  пойдевор  яратди. Шарқ Уйғониш  даврида маънавий-маърифий  соҳада 
асосий масала  инсон муаммоси  бўлган. XVI  –XVIII  асрларда  Туркистонда маъифатпарварлик 
ҳаракати  икки  босқичда  кечди.  Маънави  –маърифий  янгиланиш  давлат  сиёсати  даражасига 
кўрарилди. Талабаларда касбий–тарбиявий, маънавий–маърифий фаолиятга тайёрлашнинг 
восита омиллари.

Русский

Подготовка студентов к профессиональной, воспитательной, духовной 
и просветительной  деятельности. Духовная и  образовательная  опора  развития  общества 
восходит  к  далекому  прошлому.  В  VII-VIII  веках  до  нашей  эры  начали  формироваться 
первые  центры  культуры.  В  конце  VIII  и  начале  IX  века  развитие  науки,  духовности  и 
просвещения  вышло на новый  уровень. В  IX-XII  веках культурное  возрождение называлось 
Периодом возрождения. Царствование Амира Темура и Темуридов оказало большое влияние 
на общее историческое развитие и заложило основу для великой творческой работы в нашей 
стране.  Во  времена  Восточного  Возрождения  главной  проблемой  в  духовно-
просветительской сфере была проблема человека. В шестнадцатом и восемнадцатом веках 
просветительское  движение  Туркестана  проходило  в  два  этапа.  Духовное  и 
просветительское  обновление  рассматривалось  на  уровне  государственной  политики. 
Средства  подготовки  студентов  к  профессиональной,  воспитательной,  духовной  и 
просветительной деятельности. 

English

Preparation  students  for  professional,  spiritual  and  educational  function.  The 
spiritual  and  educational  base  of  society’s  development  goes  back  long  history.  Initial  cultural 
civilizations  started  to  appear  in  VII  and  VIII  BC.  The  development  of  science.  Moral  and 
educational progress  increased  to  the new stage at  the end of VIII and at  the end of  IX centuries. 
Cultural  progress  in  IX  and  XII  was  named  Renaissance.  The  period  of  Amir  Temur  and  the 
control of this dynasty influenced to the general and historical development and in our country they 
created great foundation in the branch of building. During east Renaissance human was considered 
the main  character  in  educational  and moral  field. During XVI-XVIII  centuries  the  enlightment 
movement happened in two stages. Spiritual and educational development was seen as important as 
country’s policy. 

Имя автора Должность Наименование организации
1 Karimova M..
2 Tuychieva R..
Название ссылки
1 O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti SHavkat Mirziyoevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi “Vatanparvar” gazetasi 2017 y. 29 dekabr soni №52 (2751)
2 Dolimov U. Milliy uyg‘onish pedagogikasi.–T.:NOSHIR, 2012. 87 b.
3 Xayrullaev M. Ma’naviyat yulduzlari.–T.:Abdulla Qodiriy nomidagi xalq merosi nashriyoti, 2001.
4 Muslimov N.A., Mutalipova M.J., Abdullaeva Q.M. Talabalarning kommunikativ kompetentligini shakllantirish texnologiyasi. Metodik qo‘llanma. –T., 2014.
5 Muslimov N.A. va b. Kasbiy malaka va pedagogik mahorat. Uzluksiz malaka oshirish yo‘nalishi bo‘yicha o‘quv materiallari.–T., 2009.
6 Xoliqov A. Pedagogik mahorat.–T., 2010.
7 Xoshimov K., Nishonova S. Pedagogika tarixi.–T.:Alisher Navoiy nomidagi O‘zbekiston Milliy kutubxonasi nashriyoti, 2005.
8 Ishmuxamedov R. va b. Ta’limda innovatsion texnologiyalar.–T.:Iste’dod, 2008.
9 Slastenin V.A. i dr. Pedagogika. Ucheb. pos. 4-e izd.–M.:SHkolnaya pressa, 2004.
В ожидании