:Талабаларни касбий–тарбиявий, маънавий–маърифий фаолиятга
тайёрлаш. Жамият тараққиётининг маънавий–маърифий таянчи узоқ ўтмиш–
тарихига бориб тақалади. Эрамиздан аввалги VII–VIII асрлардаёқ дастлабки маданият
марказлари шакллана бошланган. VIII аср охири IX аср бошида илм–фан ривожи, маънавий
– маърифий тараққит янги босқичга кўтарилди. IX –XII асрларда маданий юксалиш,
уйғониш даври деб аталди. Амир Темур ва темурийлар хукмронлиги даври умумий
тарихий ривожланишга жуда катта таъсир кўрсатди ва мамлакатимизда улкан
бунёдкорлик ишларига пойдевор яратди. Шарқ Уйғониш даврида маънавий-маърифий соҳада
асосий масала инсон муаммоси бўлган. XVI –XVIII асрларда Туркистонда маъифатпарварлик
ҳаракати икки босқичда кечди. Маънави –маърифий янгиланиш давлат сиёсати даражасига
кўрарилди. Талабаларда касбий–тарбиявий, маънавий–маърифий фаолиятга тайёрлашнинг
восита омиллари.
:Талабаларни касбий–тарбиявий, маънавий–маърифий фаолиятга
тайёрлаш. Жамият тараққиётининг маънавий–маърифий таянчи узоқ ўтмиш–
тарихига бориб тақалади. Эрамиздан аввалги VII–VIII асрлардаёқ дастлабки маданият
марказлари шакллана бошланган. VIII аср охири IX аср бошида илм–фан ривожи, маънавий
– маърифий тараққит янги босқичга кўтарилди. IX –XII асрларда маданий юксалиш,
уйғониш даври деб аталди. Амир Темур ва темурийлар хукмронлиги даври умумий
тарихий ривожланишга жуда катта таъсир кўрсатди ва мамлакатимизда улкан
бунёдкорлик ишларига пойдевор яратди. Шарқ Уйғониш даврида маънавий-маърифий соҳада
асосий масала инсон муаммоси бўлган. XVI –XVIII асрларда Туркистонда маъифатпарварлик
ҳаракати икки босқичда кечди. Маънави –маърифий янгиланиш давлат сиёсати даражасига
кўрарилди. Талабаларда касбий–тарбиявий, маънавий–маърифий фаолиятга тайёрлашнинг
восита омиллари.
Подготовка студентов к профессиональной, воспитательной, духовной
и просветительной деятельности. Духовная и образовательная опора развития общества
восходит к далекому прошлому. В VII-VIII веках до нашей эры начали формироваться
первые центры культуры. В конце VIII и начале IX века развитие науки, духовности и
просвещения вышло на новый уровень. В IX-XII веках культурное возрождение называлось
Периодом возрождения. Царствование Амира Темура и Темуридов оказало большое влияние
на общее историческое развитие и заложило основу для великой творческой работы в нашей
стране. Во времена Восточного Возрождения главной проблемой в духовно-
просветительской сфере была проблема человека. В шестнадцатом и восемнадцатом веках
просветительское движение Туркестана проходило в два этапа. Духовное и
просветительское обновление рассматривалось на уровне государственной политики.
Средства подготовки студентов к профессиональной, воспитательной, духовной и
просветительной деятельности.
Preparation students for professional, spiritual and educational function. The
spiritual and educational base of society’s development goes back long history. Initial cultural
civilizations started to appear in VII and VIII BC. The development of science. Moral and
educational progress increased to the new stage at the end of VIII and at the end of IX centuries.
Cultural progress in IX and XII was named Renaissance. The period of Amir Temur and the
control of this dynasty influenced to the general and historical development and in our country they
created great foundation in the branch of building. During east Renaissance human was considered
the main character in educational and moral field. During XVI-XVIII centuries the enlightment
movement happened in two stages. Spiritual and educational development was seen as important as
country’s policy.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Karimova M.. | ||
2 | Tuychieva R.. |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti SHavkat Mirziyoevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi “Vatanparvar” gazetasi 2017 y. 29 dekabr soni №52 (2751) |
2 | Dolimov U. Milliy uyg‘onish pedagogikasi.–T.:NOSHIR, 2012. 87 b. |
3 | Xayrullaev M. Ma’naviyat yulduzlari.–T.:Abdulla Qodiriy nomidagi xalq merosi nashriyoti, 2001. |
4 | Muslimov N.A., Mutalipova M.J., Abdullaeva Q.M. Talabalarning kommunikativ kompetentligini shakllantirish texnologiyasi. Metodik qo‘llanma. –T., 2014. |
5 | Muslimov N.A. va b. Kasbiy malaka va pedagogik mahorat. Uzluksiz malaka oshirish yo‘nalishi bo‘yicha o‘quv materiallari.–T., 2009. |
6 | Xoliqov A. Pedagogik mahorat.–T., 2010. |
7 | Xoshimov K., Nishonova S. Pedagogika tarixi.–T.:Alisher Navoiy nomidagi O‘zbekiston Milliy kutubxonasi nashriyoti, 2005. |
8 | Ishmuxamedov R. va b. Ta’limda innovatsion texnologiyalar.–T.:Iste’dod, 2008. |
9 | Slastenin V.A. i dr. Pedagogika. Ucheb. pos. 4-e izd.–M.:SHkolnaya pressa, 2004. |