Маълумки, ўқув жараёнининг муваффақиятли ва самарали натижаси таълимга қўйилган дидактик талаблар ва принципларга қай даражада амал қилинишига ҳам боғлиқ. Ушбу мақола чет тилини ўқитишда дидактик принциплар татбиғи хусусиятларини ўрганишга қаратилган. Чунки таълим принциплари ўқув жараёнига қўйиладиган ижтимоий талаблар, таълимни ташкил этиш ва бошқаришда риоя этиладиган қонун-қоидалар сифатида амалда қўлланилади. Ўқувчиларга чет тили фанидан бериладиган билим, малака, кўникмалар улар томонидан онгли, пухта ва мустаҳкам ўзлаштирилган бўлиши лозим. Бунинг учун ўқитувчи томонидан тақдим этиладиган ўқув материалларининг ўқув режаси, дастури ўқувчиларнинг индивидуал ёш хусусиятларига мос тарзда тушунтирилиши, улардаги сезги аъзоларининг кўпроқ иштирок этишига эришиш, кўргазмали қуроллар, техника воситаларидан самарали фойдаланиш, дарс давомида ўқувчиларнинг амалий фаолиятини ташкил этиш, мустақил ишлаш, тафаккур қилиш, мантиқий хулосалар чиқара олиш кўникмаларини шакллантиришга катта аҳамият берилиши лозим. Шу сабабли мақолада дидактик принципларнинг назарий асослари, талқини ўрганилиб, чет тили таълимида татбиқ этилишининг айрим хусусиятлари кўргазмалилик принципи мисолида кўриб чиқилган.
Маълумки, ўқув жараёнининг муваффақиятли ва самарали натижаси таълимга қўйилган дидактик талаблар ва принципларга қай даражада амал қилинишига ҳам боғлиқ. Ушбу мақола чет тилини ўқитишда дидактик принциплар татбиғи хусусиятларини ўрганишга қаратилган. Чунки таълим принциплари ўқув жараёнига қўйиладиган ижтимоий талаблар, таълимни ташкил этиш ва бошқаришда риоя этиладиган қонун-қоидалар сифатида амалда қўлланилади. Ўқувчиларга чет тили фанидан бериладиган билим, малака, кўникмалар улар томонидан онгли, пухта ва мустаҳкам ўзлаштирилган бўлиши лозим. Бунинг учун ўқитувчи томонидан тақдим этиладиган ўқув материалларининг ўқув режаси, дастури ўқувчиларнинг индивидуал ёш хусусиятларига мос тарзда тушунтирилиши, улардаги сезги аъзоларининг кўпроқ иштирок этишига эришиш, кўргазмали қуроллар, техника воситаларидан самарали фойдаланиш, дарс давомида ўқувчиларнинг амалий фаолиятини ташкил этиш, мустақил ишлаш, тафаккур қилиш, мантиқий хулосалар чиқара олиш кўникмаларини шакллантиришга катта аҳамият берилиши лозим. Шу сабабли мақолада дидактик принципларнинг назарий асослари, талқини ўрганилиб, чет тили таълимида татбиқ этилишининг айрим хусусиятлари кўргазмалилик принципи мисолида кўриб чиқилган.
Основная цель данной статьи заключается в изучении особенностей преломления дидактических принципов при обучении иностранных языков. Общеизвестно, что успех и эффективность процесса обучения зависит от соблюдения принципов образовательного процесса, то есть дидактических требований и принципов образования. Потому что принципы образования используются как социальные требования для образовательного процесса, а также правила, которые используются в организации и управлении образованием.Знания, навыки и умения иностранных студентов должны преподаваться ими. Для этого учитель объяснит учебный план, предусмотренный учебным планом, учебным планом и индивидуальными возрастными характеристиками учащихся, достигнет большей чувствительности учащихся, эффективно использует наглядные пособия и приемы, организует практические занятия студентов, работает независимо и независимо. Для них важно сделать логические выводы. По этой причине данной задачи изучаются научные основы дидактических принципов и некоторые особенности, их преломления при обучении иностранному языку на примере принципа наглядности.
The main purpose of this article is aimed at teaching a foreign language, studying the features of the application of didactic prints. It is known that the successful and effective result of the educational process depends on the extent to which the laws of the educational process, that is, the didactic requirements for education and the observance of prints. Because educational printouts are valid as the social requirements imposed on the educational process, the laws that are observed in the organization and management of Education. The knowledge, qualifications, skills given to the students on the subject of a foreign language must be consciously, meticulously and firmly mastered by them. To do this, the teacher should draw great attention to the fact that the educational material that he gives is the curriculum, the curriculum should be explained in accordance with the individual age characteristics of the students, the achievement of greater participation of the members of the students ' intuition, the effective use of sighted weapons, technical means, the organization of practical activities of the For this reason, the theoretical basis of didactic printsips, their application in foreign language education by studying interpretation, some features were considered in the example of visual printsip.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Shaxaldarova G.S. | Докторант | Ўзбекистон давлат жахон тиллари университети |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Byram M. Encyclopedia of Language Teaching and Learning – London: Routledic, 2000, 736 p. |
2 | Jalolov J. Chet til uqitish metodikasi (Foreign Language Styling Methods), Tаshkent: 2012, 429 р. |
3 | Zunnunov A., Makhkamov I., Didaktika (Didactics), Tаshkent, 2006, 128 p. |
4 | Jumaev A. Sh., Riskulova K. D., Todjibaeva K.S. Didaktika ta’lim nazariyasi (Theory of Didactics), Tаshkent, 2019, 125 p. |
5 | Ibragimov X., Abdullayeva Sh. Pedagogika nazariyasi(Pedagogical Theory), Tаshkent, 2008, 286 p. |
6 | Ilieva L. K., Chet til ta’limida izchillikni ta’minlashning lingvo didaktik asoslari (Lingvo didactic bases for ensuring continuity in foreign language education) For the candidate of pedagogical sciences, Tashkent, 2007, 150 p. |
7 | Encyclopedia of Pedagogy.Uzbekiston milliy ensiklopediyasi (The National Encyclopedia of Uzbekista) State Scientific Publishing, 2015, 320 p. 273 p. |
8 | Richards J.C. Rodjers Th.S. Approach and Methods in Language teaching. 2nd ed – Cambridge university press, 2001, 278 p. |