280

Жаҳон миқёсида бўлгани каби Ўзбекистонда ҳам журналистик фаолиятнинг янги тури саналмиш интернет журналистика тез ва шиддат билан ривожланиб бормоқда. Бу даврда журналистика аудитория талабига кўра янги визуал контентга эҳтиёж сезмоқда. Мақолада замонавий интeрнeт нашрлари учун энг муҳим тeндeнция сифатида контeнт визуализацияси ўрганилган. Илмий тадқиқотларда интернет нашрлар визуалиазацияси етарлича тадқиқ этилмагани мақоланинг долзарблигини оширади. Унда визуал ахборотнинг аҳамияти, визуализациянинг тарихий тараққиёти, дата журналистикасининг бугунги кун учун зарурияти илмий асосланган. Шунингдек, соҳа доирасидаги олимлар, тадқиқотчилар фикри, илмий қарашлари баён этилган. Мазкур фикрлар асосида миллий интернет сегментидаги нашрлар, жумладан, “kun.uz” ва “xabar.uz” сайтлари таҳлил қилинган бўлиб, уларда мультимедиавий жанрларнинг етарлича қўлланмаётгани мисоллар асосида тадқиқ қилинган. Жаҳон амалиётида визуализация қўлланилаётган етакчи интернет нашрлар тажрибаси ўрганилган. Янги визуал форматларнинг ўзига хослигини ўрганиш натижасида уларнинг назарий асосларини яратиш зарурати кўндаланг тургани хулоса қисмида бериб ўтилган. Олинган натижалар миллий интернет нашрларнинг визуал ахборот тақдим қилиш кўникмасини янада такомиллаштириш ҳамда бу борадаги билимларни янада бойитишга хизмат қилади.

  • Количество прочтений0
  • Дата публикации23-06-2021
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы9
Ўзбек

Жаҳон миқёсида бўлгани каби Ўзбекистонда ҳам журналистик фаолиятнинг янги тури саналмиш интернет журналистика тез ва шиддат билан ривожланиб бормоқда. Бу даврда журналистика аудитория талабига кўра янги визуал контентга эҳтиёж сезмоқда. Мақолада замонавий интeрнeт нашрлари учун энг муҳим тeндeнция сифатида контeнт визуализацияси ўрганилган. Илмий тадқиқотларда интернет нашрлар визуалиазацияси етарлича тадқиқ этилмагани мақоланинг долзарблигини оширади. Унда визуал ахборотнинг аҳамияти, визуализациянинг тарихий тараққиёти, дата журналистикасининг бугунги кун учун зарурияти илмий асосланган. Шунингдек, соҳа доирасидаги олимлар, тадқиқотчилар фикри, илмий қарашлари баён этилган. Мазкур фикрлар асосида миллий интернет сегментидаги нашрлар, жумладан, “kun.uz” ва “xabar.uz” сайтлари таҳлил қилинган бўлиб, уларда мультимедиавий жанрларнинг етарлича қўлланмаётгани мисоллар асосида тадқиқ қилинган. Жаҳон амалиётида визуализация қўлланилаётган етакчи интернет нашрлар тажрибаси ўрганилган. Янги визуал форматларнинг ўзига хослигини ўрганиш натижасида уларнинг назарий асосларини яратиш зарурати кўндаланг тургани хулоса қисмида бериб ўтилган. Олинган натижалар миллий интернет нашрларнинг визуал ахборот тақдим қилиш кўникмасини янада такомиллаштириш ҳамда бу борадаги билимларни янада бойитишга хизмат қилади.

Русский

Как и во всем мире, в Узбекистане стремительно развивается новый вид журналистской деятельности — интернетжурналистика. В этот период журналистика нуждается в новом визуальном контенте по требованию аудитории. В статье рассматривается визуализация контента как важнейший тренд современных интернет-изданий. В научных исследованиях визуализация интернет-публикаций повышает актуальность статьи, когда она недостаточно исследована. В статье научно обоснованы важность визуальной информации, историческое развитие визуализации, необходимость журналистики данных на сегодняшний день. Также описаны мнения ученых, исследователей на данную проблему. Исходя из этих соображений, информационные сайты в национальном интернет-сегменте, включая «kun.uz» и «xabar.uz», были проанализированы на примерах недостаточного использования мультимедийных жанров. Изучен опыт ведущих интернет-изданий с использованием визуализации в мировой практике. В результате исследования оригинальности новых визуальных форматов, необходимость создания их теоретической основы дана в обобщающем разделе. Полученные результаты помогут улучшить навыки национальных интернет-изданий для предоставления визуальной информации и обогащения знаний в этой области.

English

As in the world, in Uzbekistan, a new type of journalistic activity, internet journalism is rapidly and rapidly developing. During this period, journalism is in need of new visual content at the request of the audience. The article explores content visualization as the most important trend for modern Internet publications. In scientific research, the visualization of Internet publications increases the relevance of the article when not adequately researched. In it, the importance of visual information, the historical development of visualization, the necessity of Data journalism for today are scientifically based. Also, the opinions of scientists, researchers, scientific views on the sphere are described. Based on these views, publications in the National Internet segment, including "kun.uz" and "xabar.uz" the sites were analyzed and researched on the basis of examples that multimedia genres do not use enough. The experience of leading Internet publications with the use of visualization in world practice has been studied. As a result of the study of the originality of new visual formats, the need to create their theoretical framework is given in the cross-sectional summary section. The results obtained will further improve the ability of National Internet publications to provide visual information and enrich the knowledge in this field.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Qoraboyeva M.Q. Магистрант Ўзбекистон журналистика ва оммавий коммуникациялар университети
Название ссылки
1 Колесниченко А. В. Практическая журналистика 25 мастер-классов. — Москва: Аспект Пресс, 2018. — 168 с.
2 КачкаеваА. Г., Шомова С.А. Мультимедийная журналистика. — Москва, 2017. — 416 с.
3 Воробьева Д. К. Жанрово-композиционные особенности лонгрида // Научно-методический электронный журнал «Концепт». 2016. – Т. 11. – С. 3061–3065. – URL: http://e-koncept.ru/2016/86647.htm.
4 Ганюшин А. А. Цифровая фотография в новых медиа // Информационный гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». 2013. № 5. URL: http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2013/5/
5 http://infographer.ru/short_history/
6 https://mashable.com/advertise
В ожидании