Бугунги глобаллашув даврида барча соҳалар каби ОАВ ҳам янги кўриниш ва тенденциялар билан ривожланиб бормоқда. Айниқса, телевидение контентида муаллифлик кўрсатувларининг ўрни ва аҳамияти ортмоқда. Замонавийлик ва ноанъанавийлик рейтинги баланд, машҳур дастурлар учун асосий хусусиятлардан бўлса-да, ҳар қандай медиа маҳсулотда миллийлик ва анъанавийлик элементлари, албатта, мавжуд бўлишини инкор эта олмаймиз. Шу жиҳатдан, мақолада телевидениеда муаллифлик кўрсатувлари, уларнинг ўзига хос анъанавий ва миллий хусусиятлари ҳақида сўз юритилади. Бу ерда миллийлик ва анъанавийлик бир-бирига қарама-қарши эмас, балки ўзаро уйғун ҳолатда ўрганилган. Бу хусусиятлар бугунги замонавий медиа муҳитда қанчалик муҳим ва уларнинг дастур сифати ҳамда оммабоплигига таъсири қандай? Мақолада шу каби саволларга жавоб изланган. Муаллиф кўрсатувларнинг миллийлик хусусиятларини давлат телеканаллари мисолида ўрганган. Улар қай тарзда, қандай кўринишларда намоён бўлишини тадқиқ қилган. Ҳар бир мамлакат телевидениесининг ўзига хосликлари мавжудлигини инобатга олган ҳолда, ўзбек телеканаллари ва улар орқали эфирга узатиладиган муаллифлик кўрсатувларини рус телеканалларидаги дастурлар билан таққослаган ҳолда миллийлик хусусиятларини очиб берган.
Бугунги глобаллашув даврида барча соҳалар каби ОАВ ҳам янги кўриниш ва тенденциялар билан ривожланиб бормоқда. Айниқса, телевидение контентида муаллифлик кўрсатувларининг ўрни ва аҳамияти ортмоқда. Замонавийлик ва ноанъанавийлик рейтинги баланд, машҳур дастурлар учун асосий хусусиятлардан бўлса-да, ҳар қандай медиа маҳсулотда миллийлик ва анъанавийлик элементлари, албатта, мавжуд бўлишини инкор эта олмаймиз. Шу жиҳатдан, мақолада телевидениеда муаллифлик кўрсатувлари, уларнинг ўзига хос анъанавий ва миллий хусусиятлари ҳақида сўз юритилади. Бу ерда миллийлик ва анъанавийлик бир-бирига қарама-қарши эмас, балки ўзаро уйғун ҳолатда ўрганилган. Бу хусусиятлар бугунги замонавий медиа муҳитда қанчалик муҳим ва уларнинг дастур сифати ҳамда оммабоплигига таъсири қандай? Мақолада шу каби саволларга жавоб изланган. Муаллиф кўрсатувларнинг миллийлик хусусиятларини давлат телеканаллари мисолида ўрганган. Улар қай тарзда, қандай кўринишларда намоён бўлишини тадқиқ қилган. Ҳар бир мамлакат телевидениесининг ўзига хосликлари мавжудлигини инобатга олган ҳолда, ўзбек телеканаллари ва улар орқали эфирга узатиладиган муаллифлик кўрсатувларини рус телеканалларидаги дастурлар билан таққослаган ҳолда миллийлик хусусиятларини очиб берган.
В эпоху глобализации, как и все отрасли, СМИ развиваются на основе новых взглядов и тенденций. В частности, возрастает роль и значение авторских программ в телевизионном контенте. Хотя современность и нестандартность являются ключевыми характеристиками популярныхтелепередач, мы не можем отрицать, что национальные и традиционные элементы обязательно присутствуют в любом медиапродукте. В связи с этим в статье об авторских программах на телевидении говорится об использовании традиционной и национальной специфики. В статье эти аспекты изучены не как противоставленные друг другу, а как дополняющие друг друга. Насколько важны эти элементы в современной медиасреде и как они воздействуют на качество и популярность программ? В статье были найдены ответы на эти вопросы. Автор изучил национальные особенности программ на примере государственных телеканалов, как и в каком виде они проявляются. Учитывая особенности телевидения каждого государства, в статье автор раскрыл национальные аспекты программ, сравнивая узбекскиеи русские авторские телепередачи.
In today's era of globalization, the media, like all sectors of life, are developing with new perspectives and trends. In particular, the role and importance of copyrighted programmes in television content is growing. Although modernity and unconventionality are key characteristics of popular TV shows, we cannot deny that elements of nationality and tradition are necessarily present in any media product. In this regard, the article on copyrighted programmes on television refers to the specificity of their specific traditional and national features. These aspects are studied as not opposing concepts, but complementing each other. How important are these elements in today's media environment and how do they affect the quality and popularity of programs? In thearticle were found the answers to these questions. The author studied the national features of the programmes in the example of state television channels. It was studied how and in what form they appear. Given the individuality of television of each state, in the article the author revealed the national aspects of the programmes by comparing Uzbek and Russian copyrighted television shows.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Ermatova K.R. | Мустақил изланувчи журналистика йўналиши | Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Авторская телепрограмма как телевизионное произведение. —URL: http://csaa.ru/avtorskaja-programma-kak-televizionnoe/ |
2 | Акопян Л. Авторы телепередач и аудитория. Взаимосвязь // Фундаментальные и прикладные исследования в современном мире. 2014. Т. З. —No 6. —C. 115–120. |
3 | Кузнецов В. Г. и др. Телевизионная журналистика. —М.: Высшая школа, 2002. //http://evartist.narod.ru/text6/26.htm#%D0%B7_02// |
4 | Мясницкая М. А. Художественные программы на телевидении. //sites.google.com/site/gosyfjnsu/13-avtorskoe-televidenie-istoria-i-sovremennost// |
5 | Ходаковский В. Телепрограмма «Взгляд» в исторической перспективе. Выпуск No 1. //URL: http://www.mediascope.ru/телепрограмма-«взгляд»-в-исторической-перспективе |
6 | https://mtrk.uz/uz/ |
7 | https://www.1tv.ru/shows/ |
8 | http://sa.net.ua/praim-taim-samoe-dorogoe-vremia-na-televidenii |