301

Мақолада XII-XIII асрга таалуқли Мазлумхан Сулув мақбарасидаги сақланиб қолган сағана ёзувлари ўзбек тилига таржима этилган ва тахлил қилинган. Сағанадаги текст сатрларидаги ёзувлар шу даврда ёшаб утган туркий халқларнинг сўзлашув тилининг бир парчаси бўлиб, тасаввуф тараққиётига хизмат қилган файласуф олимга тегишли фалсафий ҳикмати деган хулосага келинган.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 18-08-2021
  • Количество прочтений 301
  • Дата публикации 20-06-2019
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы105-107
Ўзбек

Мақолада XII-XIII асрга таалуқли Мазлумхан Сулув мақбарасидаги сақланиб қолган сағана ёзувлари ўзбек тилига таржима этилган ва тахлил қилинган. Сағанадаги текст сатрларидаги ёзувлар шу даврда ёшаб утган туркий халқларнинг сўзлашув тилининг бир парчаси бўлиб, тасаввуф тараққиётига хизмат қилган файласуф олимга тегишли фалсафий ҳикмати деган хулосага келинган.

Русский

В статье представлен анализ и перевод на узбекский язык надписей с молельни сохранившегося мавзолея Мазлумхан Сулув в Миздакканском археологическом комплексе, относящемся к XII-XIII векам. Отмечается, что они являются отрывками разговорной речу одного из тюрских народов того времени и представляет собой философскую проповедь суфийского учения.

English

The article presents the analysis and translation into Uzbek of inscriptions from the chapel of the preserved  mausoleum of Mazlumkhan Sulu in the Mizdakhan archeological complex dating back to the 12-13 th centuries. It is noted that they are fragments of colloquial  speech of one of the Turkic peoples of that time and is a philosophical sermon of the Sufi teachings.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Seytmereev M.B. listener Ўзбекситон-Корея газ химия қўшмакорхонаси
Название ссылки
1 1. Алимова Ш. Хоразм (кипчок) шевасининг лексик-грамматик хусусиятлари. – Тошкент, 2006.
2 2. Баранов Х.К. Арабско-русский словарь. – М., 1985
3 3. Ботирек Хасан. Қуръон-и Карим сўзларининг арабча-ўзбекча кўрсаткичли луғат. – Тошкент,1995
4 4. Есбергенов Х. Намогильные камни из Кетен-калы и Мазлумхан-сулу с надписями мутазилитского толка. Вестник ККФАН РУз.. №2, 1976.
5 5. Комилов Н. Тасаввуф. –Тошкент, 2009.
6 6. Кўпрули Ф. Ислом қомуси.1-жилд. Яссавий хакида каранг. – Тошкент, 2008.
7 7. Мадвалиев А. тахририяти остида. Ўзбек тилининг изохли луғати.–Тошкент. 2006.
8 8. Махмуд Қашқарий. Девони луғат ут-турк. Солих Муталлибов таржимаси.–Тошкент ,1960.
9 9. Мадраҳимов O. Ўзбек тилининг уғуз лаҳжаси. –Тошкент, 1973
10 10. Навоий асарлари луғат. Насойимул-мухаббат, XV. –Тошкент, 1972.
11 11. Навоий асарлари луғат. Хазойинул-аброр, 74-19 . –Тошкент , 1972.
12 12. Никольсон Р.А. Фит тасаввуф ул Исламий. – Тошкент, 2008.
13 13. Персидско-русский словарь. Под редакцей Ю.А.Рубинчик –М., 1989..
14 14. Усмон Турор.Тасаввуф тарихи. –Тошкент, 1999.
15 15. Ўзбекистон обидаларидаги битиклар. Қорақалпоғистон. – Тошкент, 2015
16 16. Ўзбек тили лексикологияси. –Тошкент, 1981.
17 17. Шоабдурахманов.Ш. Ўзбек адабий тили ва ўзбек шевалари. –Тошкент, 1962.
18 18. Яшар Нур. Ўзтурк. Куръони карим ва суннатга кўра тасаввуф. –Истамбул, 1979.
19 19. Ибн Холдун. «Мукаддима», Тасаввуф боби
В ожидании