154

Мазкур мақолада Бухоро сарой маданиятида жорий этилган мақом анъаналарининг қатор олимлар томонидан ўрганилганлиги таъкидланади, улар томонидан бу соҳада бир қатор илмий рисола ва монографиялар битилганлиги ҳолатлари мақом санъатининг бениҳоя улуғворлигидан далолат бериши илмий асосланади.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI20-10-2019
  • Количество прочтений129
  • Дата публикации25-12-2017
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы43-49
Ўзбек

Мазкур мақолада Бухоро сарой маданиятида жорий этилган мақом анъаналарининг қатор олимлар томонидан ўрганилганлиги таъкидланади, улар томонидан бу соҳада бир қатор илмий рисола ва монографиялар битилганлиги ҳолатлари мақом санъатининг бениҳоя улуғворлигидан далолат бериши илмий асосланади.

Русский

В данной статье рассматривается вопрос о том, что традиции макома Бухарского дворцового искусства, изучено многими учеными, и написано рад брошюр и монографий, и опираясь на эти источники научно обосновывается величие искусства макома.

English

This article is claimed that rhythm traditions palace of Bukhara culture have learned by some scientists. By scientists in this sphere some brjchure and monographirs were scientifically jushfied and given evidence endlessly glorious of art rhythm.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Xudoev G.. Мусиқий-назарий фанлар кафедраси мудири UzDSMI
Название ссылки
1 1. Алимбаева К., Ахмедов М. Народные музыканты Узбекистана. – Ташкент: Гослитиздат, 1959
2 2. Авдеева Л.А. Гипотеза происхождения ферганской танцевальной сюиты “Катта уйин” и инструментальных циклов “Маком”. Узбекский советский театр. – Ташкент: 1966.
3 3. Бухоро – шарқ дурдонаси. – Тошкент: Шарқ, 1998.
4 4. Векслер С. Очерк истории узбекской музыкальной культуры. – Ташкент: 1965.
5 5. Вызго Т.С. Музыкальные инструменты Средней Азии (исторические очерки). – Москва: Музыка, 1980.
6 6. Джани-заде Т. Хал - макам как принцип искусства макамат.// Суфизм в контекстк мусульманской культуры. – Москва: Наука, 1989.
7 7. Иброҳимов О. Мақом тизими хусусида. // Роль искусства в процессе исторического формирования государственности Узбекистана. – Тошкент: 2007.
8 8. Иброҳимов О. Мақом асослари. – Тошкент: Санъатшунослик институти кутубхонаси. Инв.№ 890.
9 9. Иброҳимов О. Рангларда садоланган мақомлар.//Шашмақом сабоқлари. Мақола ва маърузаларнинг 2-тўплами. – Тошкент: 2005.
10 10. Иброҳимов О. Мақом ва макон. – Тошкент: Мовароуннаҳр, 1996.
11 11. Ибрагимов О. Маком и космос. – Ташкент: Санъат, 2010.
12 12. Ибрагимов О. Фергано-Ташкентские макомы. – Ташкент: Media Land, 2006
13 13. Кавкабий Нажмиддин. Рисолаи мусиқи. – Душанбе: Дониш, 1985.
14 14. Кароматов Ф. Узбекская инструментальная музыка. – Ташкент: Изд-во лит. и искусства им. Гафура Гуляма, 1972
15 15. Матёқубов О. Шашмақом мақомот сатҳида. // Шашмақом сабоқлари. 2-китоб. – Тошкент: 2005
16 16. Наршахий. Бухоро тарихи. Китоб; Мерос. – Тошкент: Камалак, 1991
17 17. Ражабов И. Мақомлар масаласига доир. – Тошкент: Ўзадабий нашр, 1963
18 18. Ражабов И. Мақомлар. – Тошкент: Санъат, 2006
19 19. Рашидова Д. Нажмиддин Кавкабий Бухорий.//Проблемы музыкальной культуры Узбекистана, Туркменистана и Таджикистана. – Москва: 1972.
20 20. Тўраев Ф.Ж. Бухоро муғаннийлари. – Тошкент: Фан, 2009
21 21. Урмавий Сафиуддин. Китобул-адвор (арабчадан А.Назаров таржимаси) Қўлёзма, Тошкент: СИТИ кутубхонаси, Инв. № 879.
22 22. Фитрат А. Ўзбек классик мусиқаси ва унинг тарихи. – Тошкент: Фан, 1993. – Б.56.
23 23. Чанги Дарвиш Али. Трактат о музыке. Пер. с перс-тадж. Д.Рашидовой. Рукопись, Ташкент: Биб. НИИ Искусствознания. Инв. № 770, 1982.
24 24. Шашмаком. Макоми Дугох. том IV. Составители: Б.Файзуллаев, Ш.Сахибов, Ф.Шахабов. Под. ред. В.М.Беляева. – М.: Музыка. 1959.
25 25. Юнусов Р.Ю. Макомы и мугамы. – Ташкент: Фан, 1992.
26 26. Ғофурбеков Т. Сайланма. – Тошкент: Мусиқа, 2009. – Б.175.
В ожидании