354

Мақолада  нофилологик  олий  ўқув  юртлари  талабаларининг  чет  тилида  коммуникатив 
компетенциясини шакллантиришда фаолиятга асосланган ёндашувдан фойдаланиш масалалари ёритилган. 
Шу билан бирга тадқиқотда фаолиятга асосланган услубий методлар ҳам таҳлил қилинди.   

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 22-08-2022
  • Количество прочтений 0
  • Дата публикации 20-05-2020
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы132-135
Ўзбек

Мақолада  нофилологик  олий  ўқув  юртлари  талабаларининг  чет  тилида  коммуникатив 
компетенциясини шакллантиришда фаолиятга асосланган ёндашувдан фойдаланиш масалалари ёритилган. 
Шу билан бирга тадқиқотда фаолиятга асосланган услубий методлар ҳам таҳлил қилинди.   

Русский

The  research  article  investigated  the  principles  of  activity-based  approach  in  teaching  English  as  a  foreign 
language.  The  objectives  of  the  study  were  to  study  the  effective  methods  of  activity-based  approach  in  developing 
communicative competence of ESP students. 

English

Данная  статья  рассматривает  принципы  личностно-деятельностного  подхода  в  обучении 
иностранным  языкам.  Также  изучаются  эффективные  методы  личностно-деятельностного  подхода  в 
формировании иноязычной коммуникативной компетенции у студентов неязыковых вузов. 
 

Имя автора Должность Наименование организации
1 Abdullayeva N.. 2 Fergana State University
2 Shokirova M.. 1 Fergana State University
Название ссылки
1 1. Churchill D. Effective design principles for activity-based learning: the crucial role of 'learning objects' in Science and engineering education. Retrieved from http://www.learnerstogether.net/PDF/Effective-Design-Principles. pdf on 10 Oct, 2011.
2 2. Edward N.S. Evaluation of a constructivist approach to student induction in relation to students' learning style. European Journal of Engineering Education, 26(4): 2001.
3 3. Harfield T., Davies K., Hede J., Panko, M. and Kenley R. Activity based teaching for United New Zealand construction students. Emirates Journal for Engineering Research,12 (1) :2007. 57-63. htp:/ctlt.jhsph.edu/resources/views/content/files/150/Does_Active_Learning_Work.pdfon 03 Jan, 2012.
4 4. Krashen, S. Explorations in language acquisition and use. Portsmouth, NH: Heinemann. 2003.
5 5. Lightbown, P. M., & Spada, N. How languages are learned (3rd ed.). Oxford, UK: Oxford University Press. 2006.
6 6. Prince, M. Does active learning work? A review of the Research retrieved from htp:/ctlt.jhsph.edu/resources/views/content/files/150/Does_Active_Learning_Work.pd fon 03 Jan, 2012.
7 7. Schmidt H.G. Problem-based learning: Rationale and description. Retrieved from http://repub.eur.nl/res/pub/2745/eur_schmidt_143.pdf 03 Jan, 2012.
В ожидании