138

Мақолада бўлажак аниқ фан ўқитувчиларини миллатлараро мулоқотга тайёрлашнинг педагогик заруратини таҳлил қилиш асосида унинг таълим жараёнидаги педагогик вазифаларини аниқлаш, таълим муҳитидаги маданий хилма-хиллик, толерантлик ва плюрализм хусусиятларини ўрганган ҳолда, бўлғуси аниқ фан ўқитувчиларини миллатлараро мулоқотга тайёрлашни педагогик фаолият таркибига киритиш заруратини асослаш, фанлараро ҳамкорлик асосида ижтимоий фанлар ўқув жараёнида бўлғуси аниқ фан ўқитувчиларини миллатлараро мулоқотга тайёрлашга қаратилган интерфаол педагогик технологияларини қўллаш муаммолари тадқиқ қилинган.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI24-10-2022
  • Количество прочтений0
  • Дата публикации11-02-2022
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы175-180
Ўзбек

Мақолада бўлажак аниқ фан ўқитувчиларини миллатлараро мулоқотга тайёрлашнинг педагогик заруратини таҳлил қилиш асосида унинг таълим жараёнидаги педагогик вазифаларини аниқлаш, таълим муҳитидаги маданий хилма-хиллик, толерантлик ва плюрализм хусусиятларини ўрганган ҳолда, бўлғуси аниқ фан ўқитувчиларини миллатлараро мулоқотга тайёрлашни педагогик фаолият таркибига киритиш заруратини асослаш, фанлараро ҳамкорлик асосида ижтимоий фанлар ўқув жараёнида бўлғуси аниқ фан ўқитувчиларини миллатлараро мулоқотга тайёрлашга қаратилган интерфаол педагогик технологияларини қўллаш муаммолари тадқиқ қилинган.

Русский

В статье рассматриваются проблемы использования интерактивных педагогических технологий, направленных на подготовку будущих учителей точных наук к межнациональному общению. На основе анализа педагогической необходимости подготовки будущих учителей к межнациональному общению, определения педагогических задач в образовательном процессе, изучения особенностей культурного разнообразия, толерантности и плюрализма в образовательной среде было проведено исследование.

English

The article analyzes identifing the pedagogical  technologies in educational process on preparing future science teacher for international dialogue, substantiates the necessity to include the training of future science teachers in international dialogue, studying the features of cultural diversity, tolerance and pluralism in the educational environment the problems and the problems of interactive usage of pedagogical technologies directed to preparing future science teachers for international communication in the social science educating process that has been studied.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Djarqinov Z.U. 1 Fergana State University
Название ссылки
1 1.Хотеми М. Выступление на 53-сессии Генеральной Ассамблеи, информационный бюллетень посольства Ирана в Ташкенте. 2001. №7.
2 2.The SMERU Research Institute, Middle Tennessee State University ofUSA, National Chiao Tung University ofTaiwan, AIMT Research Group of UK, Eastern Michigan Universityof USA, University of Central Florida of USA, Center for Cross-Cultural Studies University of Alaska
3 3.Мирзиёев Ш.М. Миллий тараққиёт йўлимизни қатъият билан давом эттириб, янги босқичга кўтарамиз.Тошкент: Ўзбекистон. 2017, 1-том, -Б.37.
4 4.Бирлашган Миллатлар Ташкилотининг Мингйиллик деклорацияси. Бош ассамблеянинг 2000 йил 8 сентябрдаги 55/2 резолюцияси.
5 5.Мирзиёев Ш. Буюк келажагимизни мард ва олижаноб халқимиз билан бирга қурамиз. –Тошкент: Ўзбекистон, 2017. –Б.479.
6 6.Юсупова Х. Умумий ўрта таълим мактабларида ўқувчиларни миллатлараро мулоқотга тайёрлашнинг педагогик шарт-шароитлари: Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD)дисс. автореф. –Тошкент: УзМУ. 2017, -Б.11.
7 7.Alexander O. Karpov. Dissonance tolerance as a new principle of the cross-culturalSustainability. 7th International Conference on Intercultural Education «Education, Health and ICT for aTranscultural World», EDUHEM 2016, 15 17 June 2016, Almeria, Spain. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2017, -рр. 723 – 730.
8 8.Roth Ch., Sumarto S.Does Education Increase Interethnic and Interreligious Tolerance? Evidence from a Natural Experiment. Oxford University, SMERU Research Institute 21 May 2015. https://mpra.ub.uni- muenchen.de/64558
9 9.Қўшақова Г. Ёшларда толерантлик тафаккурини шакллантириш йўллари. -Жиззах: 2010, -Б. 58.
10 10.Savchits N.Y., Ismoilova SH. A., Turebayeva B.Z. The experience of students’ interethnic tolerance formation in the conditions of university’s multicultural educational space. Revista ESPACIOS. ISSN 0798 1015 Vol. 39 (Nº 05) Year 2018.-P.19.
11 11.Tatyana V. Vorobyova, Larisa G. Poleshchuk. Ethnic tolerance among students. WELLSO 2015 - II International Scientific Symposium on Lifelong Wellbeing in the World. 2016 Published by Future Academy www.FutureAcademy.org.uk. –Р. 302
12 12.Қўшақова Г. Ёшларда толерантлик тафаккурини шакллантириш йўллари. -Жиззах: 2010, -Б. 24.
13 13.Бағрикенглик тамойиллари Декларацияси. ЮНЕСКО халқаро меъёрий хужжатлари. – Тошкент: Адолат, 2004. –Б.92.
14 14.ЮНЕСКО халқаро меъёрий ҳужжатлари. Конвенциялар, битимлар, протаколлар, тавсияномалар, декларациялар. (Тўплам) «Бағрикенглик тамойиллари декларацияси». –Тошкент: Адолат, 2004. –Б. 91-92.
15 15.Мусаев О. Р. Ўзбекистонда диний бағрикенглик амалиётининг ўзига хос ҳусусиятлари. Фалсафа ва ҳуқуқ. 2017 йил № 1. –Б. 24.
16 16.Roth Ch., Sumarto S.Does Education Increase Interethnic and Interreligious Tolerance? Evidence from a Natural Experiment. Oxford University, SMERU Research Institute 21 May 2015. https://mpra.ub.uni- muenchen.de/64558
В ожидании