210

Ғазал ижроси ижодкордан актёрлик маҳорати ва саҳна нутқи таълимини бир-биридан ажратмаган ҳолда уйғунликда ўрганишни талаб этади. Бу жараёнда албатта устозлардан қолган мерос, уларнинг тажрибасига таяниб иш кўрган афзал. Ана шунда маҳорат мактаби талабадаги табиат ато этган қобилиятни янада ривожлантиради, унга сайқал беради. Мавзу мумтоз адабиётимиз намунаси-ғазал устида ишлашнинг аҳамияти ҳақида.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI21-10-2019
  • Количество прочтений180
  • Дата публикации10-04-2018
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы20-22
Ўзбек

Ғазал ижроси ижодкордан актёрлик маҳорати ва саҳна нутқи таълимини бир-биридан ажратмаган ҳолда уйғунликда ўрганишни талаб этади. Бу жараёнда албатта устозлардан қолган мерос, уларнинг тажрибасига таяниб иш кўрган афзал. Ана шунда маҳорат мактаби талабадаги табиат ато этган қобилиятни янада ривожлантиради, унга сайқал беради. Мавзу мумтоз адабиётимиз намунаси-ғазал устида ишлашнинг аҳамияти ҳақида.

Русский

Подлинное испол нение газели требует не слияние мастерства актёра и сценической речи, а слияние закладывается школой, аккумулирующей в себе лучшие традиции и опыт многих поколений. Школа развивает и шлифует природные задатки ученика, дает ему правильное обучение, необходимые знания и навыки, повышает квалификацию. В этой статье говорится о важности работы над словом в развитии исполнительского мастерства творческой личности.

English

In order to obtain the art of experience it demands confluence of and harmony of actor`s mastership and speech of stage. It has preference to be based on heritage of great masters in this prosess . (Profciency school) Professional school can help to develop student`s capabi lity. Student can get important education, improve his experience. Representa tives of theatre left great heritage of movement on the stage. This article is about obtaining the capability of performance and importance of working on speech.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Yarbekov E.. доцент UzDSMI
Название ссылки
1 1. Каримов И.А. Юксак маънавият-енгилмас куч. –Тошкент: Маънавият, 2008.
2 2. Мирзиёв Ш.М. Танқидий таҳлил, қатъий тартиб-интизом ва шахсий жавобгарлик – ҳар бир раҳбар фаолиятининг кундалик қоидаси бўлиши керак. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2016 йил якунлари ва 2017 йил истиқболларига бағишланган мажлисидаги Ўзбекистон Республикаси Прези- дентининг нутқи. // Халқ сўзи газетаси. 2017 йил 16 январь, №11.
3 3. Сайфиддинов А. Адабий асар ва ижрочилик маҳорати. –Тошкент: Фан нашриёти, 1980.
4 4. Фурқат. Танланган асарлар. 2 томлик. 1-том. –Тошкент: 1959.
5 5. Навоий Алишер. Тўла асарлар тўплами. 3-жилд. Хазойин ул-маоний. Бадоеъ ул-васат. –Тошкент: Ғафур Ғулом номидаги нашриёт матбаа уйи, 2011.
6 6. Ҳусайний Атоуллоҳ. Бадойиъу-с-санойиъ. –Тошкент: Ғафур Ғулом номидаги адабиёт ва санъат нашриёти.1981.
7 7. Холиқулова Г.Э. Саҳна нутқи (Тарихий драмалар талқинида). –Тошкент: “Карлоо” босмахонаси, 2008.
8 8. Абдуллаева М. Драматик театр ва кинода актёрлик маҳорати. –Тошкент: Тафаккур қаноти, 2014.
9 9. Аъзамов А. Аруз. –Тошкент: Алишер Навоий номидаги Ўзбекистон Миллий кутубхонаси нашриёти, 2006.
10 10. Кнебель.М.О. Слово о творчестве актёра. –Москва:1964.
В ожидании