Ushbu maqolada “Informatika va raqamli texnologiyalar” yoki informatikaga turdosh fanlarni o‘qitishda mashina sonlarini kompyuterda tasvirlashni o‘qitish jarayonida yuzaga keladigan didaktik muammolar o‘rganilgan. Kompyuterda sonlar bilan ishlashda talabalarning matematik bilimlarini mashina sonlari haqidagi tasavvurlar bilan to‘ldirish - mashina sonlari bilan ishlashni to‘g‘ri tashkil qilishda muhim ahamiyatga ega ekanligi aniq faktlar bilan asoslangan. Olib borilgan tadqiqot natijalari asosida sonlarning to ‘g‘ri, teskari va modifikatsion kodlari bilan ishlash bo‘yicha uslubiy tavsiyalar taklif etilgan.
Ushbu maqolada “Informatika va raqamli texnologiyalar” yoki informatikaga turdosh fanlarni o‘qitishda mashina sonlarini kompyuterda tasvirlashni o‘qitish jarayonida yuzaga keladigan didaktik muammolar o‘rganilgan. Kompyuterda sonlar bilan ishlashda talabalarning matematik bilimlarini mashina sonlari haqidagi tasavvurlar bilan to‘ldirish - mashina sonlari bilan ishlashni to‘g‘ri tashkil qilishda muhim ahamiyatga ega ekanligi aniq faktlar bilan asoslangan. Olib borilgan tadqiqot natijalari asosida sonlarning to ‘g‘ri, teskari va modifikatsion kodlari bilan ishlash bo‘yicha uslubiy tavsiyalar taklif etilgan.
В данной статье рассматриваются дидактические проблемы, возникающие в процессе обучения компьютерному числовому представлению машинных чисел при обучении дисциплины “Информатики и цифровых технологий” или в смежных областях Информатики. Пополнение математических знаний учащихся о машинных числах при работе с ЭВМ, основывается на конкретных фактах, имеющих значение при правильной организации работы с машинными числами. По результатам исследования предложены методические рекомендации по работе с правильными, обратными и модифицированными кодами чисел.
This article discusses the didactic problems that arise in the process of teaching the computer numerical representation of machine numbers when teaching the discipline "Computer Science and Digital Technologies" or in related fields of Informatics. Replenishment of mathematical knowledge of students about machine numbers when working with computers is based on specific facts that are important for the correct organization of work with machine numbers. Based on the results of the study, methodological recommendations for working with correct, reverse and modified codes of numbers are proposed.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Ergasheva F.T. | katta o'qituvchi | Navoiy davlat pedagogika instituti |
2 | Berdiyeva D.E. | o'qituvchi | Navoiy davlat pedagogika instituti |
3 | Majidova M.Z. | magistr | Navoiy davlat pedagogika instituti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Грошев А.С. Информатика: Учебник для ВУЗов. Архангельск, Архангелск. гос. техн. ун-т, 2010. - 470 с. |
2 | Н.В.Макарова, Волков В.Б. Информатика: Учебник для ВУЗов. - СПб.: ООО Издательство “Питер”, 2011. - 576 с. |
3 | Б.Е.Стариченко. Теоретические основы информатики. Учебник для ВУЗов. -3-е изд. перераб. и доп. - М.: Горячая линия - Телеком, 2016. - 400 с. |
4 | Зверев Г.Н. Теоретическая информатика и ее основания. В 2 т. Т.2. - М.: ФИЗМАТЛИЗ, 2008. - 576 с. - ISBN 978-5-9221-1061-7. |
5 | Гребенюк Н.А. Технические средства информатизации: учебник для студентов сред. проф. образования. - 9-е изд., стер. - М.: Издательский центр “Академия”, 2014. - 352 с. ISBN 978-5-4468-1409-1. |
6 | Aripov M.M., Muxammadiеv J.U. “Informatika, informatsion tеxnologiyalar”, -T: Toshkеnt DYI. 2005 |
7 | Ubaydullayeva Sh.R., Abidov K.Z., Abidova Z.K. Hisoblash va mikroprotsessorli texnika asoslari. Kasb- hunar kollejlari uchun o‘quv qo‘llanma -T: “ILM ZIYO”, 2016. - 14 b. |
8 | Mo‘minov B. B. Informatika. O‘quv qo‘llanma. - Buxoro, 2012. - 550 |
9 | Axmedov A.B., Tayloqov N.I. Informatika. Akademik litsey va kasb hunar kollejlari uchun darslik. -T.:O ‘zbekiston, 2001. 2 - nashri. -B. 110-172. |
10 | http://www.intuit.ru -Интернет-Университет Информационных Технологий. |