196

Ushbu maqolada katta hajmdagi ma’lumotlar (big data), raqamli analitika  (digital  analitcs)  hamda  virtual  reallik  (VR,  AR)  texnologiyalarining elektron  tijoratda  ishlatilishi  va  bunda  raqamli  texnologiyalarning  usullari  va vositalaridan  foydalanishning  bir  qancha  samarador  imkoniyatlari  o‘rganiladi  va tahlil  qilinadi.  Elektron  tijoratda  turli  xildagi  dasturiy  vositalar  q o‘llanilishining xilma  xil  zamonaviy  usullari  solishtiriladi  va  qiyosiy  ko‘rib  chiqiladi.  Bundan tashqari,  maqola  mualliflari  katta  ma’lumotlar  va  raqamli  analitika  (digital analitics)  usullaridan  foydalanish  asosida  elektron  tijorat  jarayonlarining samaradorligini  oshirishning  turli  kompaniyalar  tomonidan  amalga  oshirilayotgan uslubiyatlarini  tahlil  qiladilar  va  bular  asosida  elektron  biznes  samaradorligini oshirish uchun mo‘ljallangan ba’zi yondoshular va vositalarni taklif qilishadi.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 21-03-2024
  • Количество прочтений 196
  • Дата публикации 31-03-2023
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы4-19
Ўзбек

Ushbu maqolada katta hajmdagi ma’lumotlar (big data), raqamli analitika  (digital  analitcs)  hamda  virtual  reallik  (VR,  AR)  texnologiyalarining elektron  tijoratda  ishlatilishi  va  bunda  raqamli  texnologiyalarning  usullari  va vositalaridan  foydalanishning  bir  qancha  samarador  imkoniyatlari  o‘rganiladi  va tahlil  qilinadi.  Elektron  tijoratda  turli  xildagi  dasturiy  vositalar  q o‘llanilishining xilma  xil  zamonaviy  usullari  solishtiriladi  va  qiyosiy  ko‘rib  chiqiladi.  Bundan tashqari,  maqola  mualliflari  katta  ma’lumotlar  va  raqamli  analitika  (digital analitics)  usullaridan  foydalanish  asosida  elektron  tijorat  jarayonlarining samaradorligini  oshirishning  turli  kompaniyalar  tomonidan  amalga  oshirilayotgan uslubiyatlarini  tahlil  qiladilar  va  bular  asosida  elektron  biznes  samaradorligini oshirish uchun mo‘ljallangan ba’zi yondoshular va vositalarni taklif qilishadi.

Русский

В  данной  статье  рассматриваются  возможности использования  технологий  больших  данных  (big  data),  цифровой  аналитики (digital analytics) и виртуальной реальности (VR, AR) в электронной коммерции, а  также  анализируются  различные  методы  и  инструменты  цифровых технологий  в  контексте использования  различных  программных  средств  в  электронной  коммерции.  Кроме  того,  авторы  статьи анализируют  методы, применяемые  компаниями для  увеличения  эффективности  электронной коммерции с использованием больших данных и цифровой аналитики, а также рекомендуют  некоторые подходы  и  инструменты  для  улучшения эффективности электронного бизнеса на основе этих различных методов.

English

This article explores the potential applications of big data,  digital analytics, and virtual reality (VR, AR) technologies in e-commerce. It also analyzes various methods and tools of digital technology in the context of different software used  in  e-commerce.  Additionally,  the  article's  authors  examine  methods  used  by companies  to  increase  the  efficiency  of  e-commerce  using  big  data  and  digital analytics, as well as recommend some approaches and tools to improve the efficiency of e-business based on these different methods.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Ayupov R.H. professor O'zbekiston Davlat Jahon Tillari Universiteti
2 Kurbonov Z.M. dotsent Qarshi davlat universiteti
3 Qurbonova R.Z. magistr Qarshi davlat universiteti
4 Baltabaeva G.R. doktorant Toshkent Moliya Instituti
Название ссылки
1 Ayupov R.H., Tursunov S.Q. Raqamli texnologiyalar.// O‘quv qo‘llanma. Toshkent: “Lesson Press” nashriyoti, 2023-yil. 464 bet.
2 Sabirjonov R.A. va boshqalar. Zamonaviy raqamli texnologiyalarning rivojlanish istiqbollari – monografiya. //Toshkent: “Hilol Media” nashriyoti, 2022 yil. 202 bet.
3 Gulomov S.S. va boshqalar. Raqamli iqtisodiyotda blokcheyn texnologiyalari. //Toshlent: “Iqtisod-Moliya” nashriyoti, 2019 yil. 366 bet.
4 John E. Roberts. E-Commerce and the Digital Economy, (2022)
5 Libby Colman. "The Future of E-Commerce: Exploring Emerging Trends,",// Forbes (2022)
6 Jenna Brown. "Changing Trends in E-Commerce and How it Impacts Businesses,"// Jenna Brown, Inc. (2022)
7 Avinash Kaushik. "Web Analytics 2.0: //The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity". published in 2009 by Sybex.
8 Neil Patel. "How to Use Google Analytics: A Complete Guide". published on the Neil Patel blog on August 3, 2020.
9 Sam Akbari. "The Top 5 Benefits of Digital Analytics".// Published on the website "Business 2 Community" on March 12, 2020.
10 Arjun Buxi. "How eCommerce Is Transforming with VR and AR" , published on CustomerThink in September 2020. https://customerthink.com/howecommerce-is-transforming-with-vr-and-ar/
11 Alex Fleming. "AR and VR Will Revolutionize Ecommerce: //Here's How", published on Tech.co in October 2020. https://tech.co/news/ar-vrrevolutionize-ecommerce-2020-10
12 Kevin Payne. "The Future of Ecommerce: How AR and VR Will Shape Online Shopping" published on Shopify in December 2020. https://www.shopify.com/blog/ar-vr-ecommerce
13 Stewart Rogers. "The Rise of Augmented and Virtual Reality in Ecommerce" // published on VentureBeat in March 2021. https://venturebeat.com/2021/03/11/the-rise-of-augmented-and-virtual-reality-in-ecommerce/
14 vy Brown. "Why e-commerce is embracing AR and VR", published on //TechHQ in April 2021. https://techhq.com/2021/04/why-e-commerce-is-embracingar-and-vr/
В ожидании