356

Zamonaviy  ta’lim  tizimida  virtual  laboratoriyalardan foydalanish  о‘zlashtirishda  yuqori  samara  beradi.  Virtual  laboratoriya  ishlari maxsus  kompyuter  dasturlari  bо‘lib,  biror  bir  jarayon  yoki  obyektni  modellarini monitorda  yoki  noutbukda  kо‘rish  imkoniyatini  beradi.  Umumta’lim  maktablari uchun  biologiya  fanidan  bitta  mavzu  bо‘yicha  virtual  laboratoriya  dasturi  ishlab chiqildi,  tajribadan  о‘tkazildi  va  о‘quvchilar  о‘zlashtirish  samaradorligi  oshishiga olib keldi.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 22-03-2024
  • Количество прочтений 356
  • Дата публикации 29-12-2023
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы5-15
Ўзбек

Zamonaviy  ta’lim  tizimida  virtual  laboratoriyalardan foydalanish  о‘zlashtirishda  yuqori  samara  beradi.  Virtual  laboratoriya  ishlari maxsus  kompyuter  dasturlari  bо‘lib,  biror  bir  jarayon  yoki  obyektni  modellarini monitorda  yoki  noutbukda  kо‘rish  imkoniyatini  beradi.  Umumta’lim  maktablari uchun  biologiya  fanidan  bitta  mavzu  bо‘yicha  virtual  laboratoriya  dasturi  ishlab chiqildi,  tajribadan  о‘tkazildi  va  о‘quvchilar  о‘zlashtirish  samaradorligi  oshishiga olib keldi.

Русский

Использование  виртуальных  лабораторий  в  современной системе  образования  высокоэффективно  в  обучении.  Виртуальные лаборатории  —  это  специальные  компьютерные  программы,  позволяющие просматривать модели процесса или объекта на мониторе или ноутбуке. Была разработана  и  апробирована  одно  виртуальная  лабораторная  программа  по биологии  для  общеобразовательных  школ,  которая  привела  к  повышению успеваемости учащихся.

English

The  use  of  virtual  laboratories  in  the  modern  education  system  is highly effective in teaching. Virtual laboratories are special computer programs that allow you to view models of a process or object on a monitor or laptop. A one-subject virtual  laboratory  program  in  biology  for  secondary  schools  was  developed  and
tested, which led to increased student achievement. 

Имя автора Должность Наименование организации
1 Ergasheva G.S. professor Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti
2 Toshmanov N.J. dotsent Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti
Название ссылки
1 Ergasheva G.S., Umarova M.N. The use of digital educational technologies in biology lessons // The modern vector of the development of science Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference 13 -14 April 2023. -Philadelphia, USA. 110 p. – pp. 43-45.
2 Гавронская Й.Й., Оксенчук В.В. методика создания виртуалных лабораторних работ по химии // Современные проблемы науки и бразований. – 2015. – № 2-2.;URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=22290
3 Дубовикова З.И., Использование виртуальных лабораторных работ по биологии в условиях реализации ФГОС ООО, февраль 2020 год // https://infourok.ru/ispolzovanie-virtualnyh-laboratornyh-rabot-po-biologii-vusloviyah-realizacii-fgos-ooo-5565323.html.
4 Ergasheva G.S. Biologiya darslarida 3D texnologiya elementlari yordamida sog‘liqni saqlash imkoniyatini orttirish // Uzluksiz ta’lim, №3 Toshkent-2020. –59-62 b.
5 Ergasheva G.S Elektron ta’lim muhitida 3D texnologiyalar va modellashtirish dasturlaridan foydalanish // Mug‘allim hem uzliksiz bilimlendirio‘. -№ 5. 2020. – 97-100 B.
6 Xayrullayeva N.D. Biologiya ta’limi jarayonida virtual texnologiyalar asosida talabalarning metodik tayyorgarligini takomillashtirish (Odam anatomiyasi va fiziologiyasi fani misolida). // Diss. (PhD). Chirchiq - 2023. – 159 b.
7 Ergasheva G.S., Umarova M.N. Biologiya darslarida raqamli ta’lim texnologiyalaridan foydalanish // Muallim hem uzliksiz bilimlendirio‘. № 2/3-san. 2023. –212-219 b.
В ожидании