В данной статье рассмотрено влияние режима проведения «окон» по ремонту пути и порядок оценки величин потерь эксплуатационных расходов с учетом различных составляющих в масштабе дороги. Предложены сгруппировать причины нарушений планового режима проведения «окон» для организации пропуска поездопотока с учетом периода и степени нарушения режима. При этом предусмотрены определить дополнительные затраты времени на пропуск поездов на основе данных графика исполненного движения по результатам оперативных изменений в организации пропуска грузовых, пассажирских и пригородных поездов. Рассмотрены вопросы построения методики расчёта дополнительных эксплуатационных расходов при отказе от проведения планового «окна» или отмене его более чем за сутки. Дополнительные эксплуатационные расходы связаны с затратами труда сотрудников административно- управленческого аппарата, причастных к подготовке и проведению «окон» для выполнения ремонтных и строительно-монтажных работ. Приведен порядок предоставления и использования «окон» для ремонтных и строительно-монтажных работ, рассмотрение оперативной группой и согласование на селекторном совещании. Расчет затрат времени административно-управленческого аппарата на подготовку проведения «окна» предусмотрены с учетом затрат времени соответствующих подразделений.
В данной статье рассмотрено влияние режима проведения «окон» по ремонту пути и порядок оценки величин потерь эксплуатационных расходов с учетом различных составляющих в масштабе дороги. Предложены сгруппировать причины нарушений планового режима проведения «окон» для организации пропуска поездопотока с учетом периода и степени нарушения режима. При этом предусмотрены определить дополнительные затраты времени на пропуск поездов на основе данных графика исполненного движения по результатам оперативных изменений в организации пропуска грузовых, пассажирских и пригородных поездов. Рассмотрены вопросы построения методики расчёта дополнительных эксплуатационных расходов при отказе от проведения планового «окна» или отмене его более чем за сутки. Дополнительные эксплуатационные расходы связаны с затратами труда сотрудников административно- управленческого аппарата, причастных к подготовке и проведению «окон» для выполнения ремонтных и строительно-монтажных работ. Приведен порядок предоставления и использования «окон» для ремонтных и строительно-монтажных работ, рассмотрение оперативной группой и согласование на селекторном совещании. Расчет затрат времени административно-управленческого аппарата на подготовку проведения «окна» предусмотрены с учетом затрат времени соответствующих подразделений.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Kurenkov P.V. | Professor | Russian University of Transport |
2 | Bondarenko T.A. | Deputy Director | Training Center of Scientific and Production Center of Information and Transport Systems. |
3 | Lesov K.S. | Professor | Tashkent State Transport University. |
4 | Kenjaliyev M.K. | Doctoral student | Tashkent State Transport University. |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | 1. Technical specifications for work on the reconstruction (modernization) and repair of railroad track, approved by order of Russian Railways on January 18, 2013 No. 75p. |
2 | 2. Bykadorov S.A., Kurenkov P.V., Bondarenko A.A., Bondarenko T.A. Effect of "windows" on the operational performance of railroads. Track track facilities, No.12, 2018.- pp.7-10. |
3 | 3. Bykadorov SA, Ivanchina OV, Kurenkov PV Calculation of specific costs per unit of operational work // Economics of Railways. - 2007. - №. 7. - pp. 62-73. |
4 | 4. Kurenkov P.V., Volodin A.B., Lutay A.P. Calculation dependences for determining carrying capacities (capacities) of transport infrastructure objects // Transport Information Bulletin. - 2020. - №. 6. - pp. 17-21. |
5 | 5. On Amendments to the Technical Conditions for Track Reconstruction and Repair. Approved by Order No. 2722 of December 19, 2018. |
6 | 6. On Amendments and Additions to the Technical Conditions for Work on the Reconstruction (Modernization) and Repair of Railway Track. Approved by Order No. 101r of 21 January 2015. |
7 | 7. Bondarenko T.A. Risk-based monitoring system of track facilities management. Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference "Actual problems of railway transport development", 7-8 dec. Samara: SamGUPS, 2006. pp. 84-88. |
8 | 8. Bykov V.S. Ways of solving problems of selecting the technical and technological parameters of the train operation of freight during the repair and track work / V.S. Bykov // Fyodor Petrovich Kochnev - the outstanding organizer of transport education and science in Russia: Proceedings of the International Scientific Conference, Moscow, 22-23 April 2021 / Moscow: Russian University of Transport, 2021. - pp. 71-74. |
9 | 9. Lesov K.S., Khalfin G.R. Diagnostic tool for indirect determination of pressing force of Pandrol Fastclip bonding terminals //Universum: Technical Sciences. 2022. №5-4 (98). - pp. 54-56. |
10 | 10. Economics of enterprise: textbook / ed. by O.I. Volkov, O.V. Devyatkin. - Мoscow: Banks and Exchanges, 2005. |
11 | 11. Economics of railway construction and track facilities: textbook for universities / ed. by B.A. Volkov, V.Y. Shulga. - Moscow: Route, 2003. |
12 | 12. Methodology of calculation of efficiency of technological processes for overhaul and modernization (reconstruction) of track in "windows" with duration of 8-12 hours on closed sections. Approved by Order No. 2718r of Russian Railways dated November 30, 2013. |
13 | 13. Odudenko T.A. Influence of repair of infrastructure of "Russian Railways" in the mode of "closed" runs on the organization of train traffic / T.A. Odudenko, VV. Shirokova, N.A. Kuzmina // Transportnoe delo Rossii. - 2019. - № 1. - pp. 127-130. |
14 | 14. Bessonova N.V. Determination of total costs for repair and track works when providing "windows" // The Researcher-Appendix to the magazine World of Transport. - 2010. - Т. 8. - №. 2. - pp. 52-54. |
15 | 15. Lesov K.S., Khalfin G.R. Feasibility study of the effectiveness of diagnostic tools //ORIENSS. 2022. № Special Issue 4-2. - pp. 208-216. |
16 | 16. Tarantsev, A.A.; Timchenko, V.S. Determination of the optimal "window" duration by simulation modeling of the processes of railroad transportation //Transport: science, technology, control. Scientific information collection. - 2016. - №. 6. - pp. 30-35. |
17 | 17. Timchenko V. S., Homich D. I. Determination of the optimal duration of the "window" in the modernization and repair of railroad track // Conference Proceedings of Sociosfera. - Vedecko vydavatelske centrum Sociosfera-CZ sro, 2016. - №. 28. - pp. 224-227 |
18 | 18. Ivanchin S.Y., Ivanchina O.V. Measures to increase throughput capacity during repair work // Materials of the International Scientific and Practical Conference "Tikhomirov Readings: Innovative Technologies of the Transportation Process". Gomel, BelGUT, 2019 - pp. 73-76. |
19 | 19. Instruction on the current maintenance of the railroad track. Approved by the order of JSC "Russian Railways" from November 14, 2016 № 2288r. |
20 | 20. Methodology for monitoring and evaluating the condition of sheetless track based on data obtained from the results of track measuring devices equipped with subsystems for monitoring the stability of sheetless track. Approved by Order No. 2115r of Russian Railways, dated October 17, 2017. |
21 | 21. GOST 9238-83 Approximation dimensions of railroad structures and rolling stock of gauge 1520 (1524) mm. |
22 | 22. Economics of railway transport: textbook for universities of railway transport / IV Belov et al. - Мoscow: UMK MPS of Russia, 2001. |
23 | 23. System of calculation of optimal duration of "windows" for repair and track works. Approved by the CDRP of JSC "Russian Railways" on 10.11.2011. |