82

Ушбу мақолада ҳаракатланувчи таркибларининг ўз-ўзидан кетиб қолган вазиятларида аварияларни олдини олувчи замонавий қурилмалари ва усулларини тадқиқ қилинган. Бундан ташқари ушбу ҳолатларнинг юз
беришининг асосий сабабларидан бири станция йўллари бўйлама пофилларининг ҳисобли нишаблиги нотўгри ҳисоб-китиб қилиниши натижасида ҳаракат таркибларини тормоз бошмоқлари билан махкамлашнинг меёрий талаблари бузилиши оқибатида содир бўлаётганлиги сабабли, темир йўларнинг ҳисобли нишабликларини аниқлаш усуллари ишлаб чиқилган. Ўз-ўзидан ҳаракатланиб кетиб қолган ҳаракат таркибларини автоматик тарзда тўхтатиш махсус қурилмаларидан хавфсиз ва унумли фойдаланиш мақсадида темир йўлда ўрнатиш жойининг энг мақбул варианти ишлаб чиқилган.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 03-05-2024
  • Количество прочтений 82
  • Дата публикации 31-03-2023
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы97-105
English

This article discusses modern devices and methods for preventing accidents in situations of spontaneous departure of rolling stock. In addition, due to the fact that one of the main causes of these situations is the incorrect calculated slope of the longitudinal profiles of the tracks of stations, which is a consequence of violation of regulatory requirements for fixing rolling stock with brake loops, methods for determining the calculated slopes of railways have been developed. For the purpose of safe and effective use of special devices for automatic stopping of rolling stock going into spontaneous movement, the optimal variant of the installation location on the rail has been developed.

Ўзбек

Ушбу мақолада ҳаракатланувчи таркибларининг ўз-ўзидан кетиб қолган вазиятларида аварияларни олдини олувчи замонавий қурилмалари ва усулларини тадқиқ қилинган. Бундан ташқари ушбу ҳолатларнинг юз
беришининг асосий сабабларидан бири станция йўллари бўйлама пофилларининг ҳисобли нишаблиги нотўгри ҳисоб-китиб қилиниши натижасида ҳаракат таркибларини тормоз бошмоқлари билан махкамлашнинг меёрий талаблари бузилиши оқибатида содир бўлаётганлиги сабабли, темир йўларнинг ҳисобли нишабликларини аниқлаш усуллари ишлаб чиқилган. Ўз-ўзидан ҳаракатланиб кетиб қолган ҳаракат таркибларини автоматик тарзда тўхтатиш махсус қурилмаларидан хавфсиз ва унумли фойдаланиш мақсадида темир йўлда ўрнатиш жойининг энг мақбул варианти ишлаб чиқилган.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Yusupov A.K. Assistent Tashkent State Transport University
2 Boltayev S.T. Doctoral student Tashkent State Transport University
Название ссылки
1 1.А. Кобзев, И.П. Старшов, В.М. Рудановский «Совершенствование нормативных параметров приемоотправочных путей железнодорожных станций» НАУКА И ТЕХНИКА ТРАНСПОРТА. - Москва: МИИТ, 2020.
2 2.Гургенидзе В. М. Улавливающие тупики. Основы проектирования и эксплуатации // М.: Трансжелдориздат, 1955. - 72 с.
3 3.Shorustamov A. Sh. Temir yo‘l bekatlari va uzellari. Darslik I qism.-2013 83-85 betlar.
4 4. Кобзев В.А. Повышение безопасности работы железнодорожных станций на основе совершенствования и развития станционной техники М.: 2016 -с.42-45.
5 5.Yusupov Azizjon Kahramonovich and Boltayev Sunnatillo Tuymurodovich 2022. IMPROVING THE METHODS OF STRENGTHENING THE ROLLING STOCK AND MEASURES TO PREVENT ACCIDENTS IN THE EVENT OF THEIR SPONTANEOUS DEPARTURE. JournalNX - A Multidisciplinary Peer Reviewed Journal. 8, 2 (Feb. 2022), 24–30. DOI:https://doi.org/10.17605/OSF.IO/X58NS.
6 6.Yusupov, A., Boltaev, S., Khudayberganov, S., & Toxtakxodjaeva, M. (2023, August). Improvement of accident prevention measures in cases of spontaneous derailment of railway rolling stock. In E3S Web of Conferences (Vol. 365, p. 05010).
7 7.ZAALAN журнал железнодорожника. [Электрон ресурс]. – (кириш режими: https://zen.yandex.ru/media/zaalan/ustroistvo-sbrasyvaiuscee-poezda- s-rels-video-sbrosa- 5ce171410a0d8b00b24d10c8 20.11.2022 йилда мурожаат қилинган)
8 7. Балалаев С.В. Безопасность движения на железных дорогах: Учебное пособие. Часть 1. – Хабаровск: ДВГУПС, 1998.
9 8. Балалаев С.В. Безопасность движения на железных дорогах: Учебное пособие. Часть 2. – Хабаровск: ДВГУПС, 1997
10 9. Балалаев С.В., Иванов А.П., расчет норм закрепления подвижного состава на станционных путях: Методические указания. – Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 2001. стр.6-10
В ожидании