92

Фазовий ромбсимон контакт осмаси габарити чекланган темир йўл иншоотларда ҳам электр ҳаракат таркибига доимий ва сифатли ток етказиб берувчи конструкцияси ҳисобланди. Ҳар қандай контакт осмасини механик ҳисоблашнинг ўзига хос хусусияти, османи ташкил этувчи симларнинг нисбий ҳолатини ҳисобга олган ҳолда ҳисблашдан иборат. Фазовий контакт осмалар, занжирли вертикал осмаларга нисбатан сезиларли даражада конструктив хусусиятларига эга. Ушлаб турувчи тросларнинг йўл ўқининг ён томонига жойлашиши ва контакт симларининг ромб шаклида жойлашиши, осмада пайдо бўладиган горизонтал ташкил этувчи кучлар, вертикал ташкил этувчиларига мос келади. Учта проекцияда ҳаракат қилувчи кучларни ҳисобга олиш фазовий контакт осмаларни қотириш оралиғида контакт симлари ва ушлаб турувчи тросларнинг ҳолатини, улардаги барча
осилишлар билан аниқ тасвирлаш имконини беради.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 03-05-2024
  • Количество прочтений 92
  • Дата публикации 31-03-2023
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы125-132
English

The dimensional rhomboid-shaped contact suspension is a continuous and high quality device for the transmission of electrical energy EPS even in cramped dimensions. A distinctive feature of mechanical calculation of any contact
suspension is its interaction, taking into account the mutual arrangement of the wires forming the suspension. Spatial contact suspension has many more design features than chain vertical suspension. When the load-bearing cable is located away from the track and the contact wires are arranged in the form of a rhomboid, the horizontal forces generated in the suspension correspond to the vertical component forces. Taking into account the forces operating in three
projections, the three-dimensional contact suspension allows you to accurately describe the position of the contact wires and load-bearing cables, their blades.

Русский

Пространственная ромбовидная контактная подвеска является непрерывным и высококачественным устройствам для передачи электрической энергии ЭПС даже в стесненных габаритах. Отличительной особенностью механического расчета любой контактной подвески является ее взаимодействие с учетом взаимного расположения проводов, образующих подвеску. Пространственные контактные подвески имеют значительно больше конструктивных особенностей по сравнению с цепными вертикальными подвесками. При расположение несущего троса в стороне от пути и расположение контактных проводов в форме ромба, горизонтальные составляющие силы, возникающие в подвеске, соответствуют вертикальным составляющим силам. Принимая во внимание силы, действующие в трех проекциех, пространственные контактные подвески позволяют точно описать положение контактных проводов и несущих тросов, их стрел провеса.

Ўзбек

Фазовий ромбсимон контакт осмаси габарити чекланган темир йўл иншоотларда ҳам электр ҳаракат таркибига доимий ва сифатли ток етказиб берувчи конструкцияси ҳисобланди. Ҳар қандай контакт осмасини механик ҳисоблашнинг ўзига хос хусусияти, османи ташкил этувчи симларнинг нисбий ҳолатини ҳисобга олган ҳолда ҳисблашдан иборат. Фазовий контакт осмалар, занжирли вертикал осмаларга нисбатан сезиларли даражада конструктив хусусиятларига эга. Ушлаб турувчи тросларнинг йўл ўқининг ён томонига жойлашиши ва контакт симларининг ромб шаклида жойлашиши, осмада пайдо бўладиган горизонтал ташкил этувчи кучлар, вертикал ташкил этувчиларига мос келади. Учта проекцияда ҳаракат қилувчи кучларни ҳисобга олиш фазовий контакт осмаларни қотириш оралиғида контакт симлари ва ушлаб турувчи тросларнинг ҳолатини, улардаги барча
осилишлар билан аниқ тасвирлаш имконини беради.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Karimov I.A. Doctoral student Tashkent State Transport University
2 Amirov S.F. Professor Tashkent State Transport University
3 Abduazimova I.U. Assistent Tashkent State Transport University
Название ссылки
1 1. Impact of the geometric parameters of the diamond-shaped suspension used in tunnels on its elasticity. The scientific journal vehicles and roads, 2022 №4.
2 2.Markvard K.G., Vlasov I.I. Catenary system — M.: Transport, 1978. —p. 98.
3 3.Demchenko А.Т. Theory and methods for designing autocompensated spatial contact lines. — М.: 1986. — p.p. 78-90.
4 4.Demchenko А.Т. Spatial contact lines. — М.: Transport, 1991. — p. 55.
В ожидании