102

Ушбу мақолада симсиз тармоқ асосида микропроцессорли автоблокировка тизимлари назорат қилиш, тизимнинг ишлаш ишончлилигини аниқлаш, шунингдек симсиз тармоқ асосида микропроцессорли автоблокировка  тизимида перегондаги сигнал нуқталарида жойлашган аппаратураларни масофадан назорат қилиш ва ташҳислаш, ҳамда уни ростлаш ва созлаш имконини яратилган. Симсиз тармоқ тизими дастурий таъминотга эга микропроцессорли элементлар асосида ишлаб чиқилган. Ундаги ёрдамчи блоклар бир вақтни ўзида ҳаракат хавфсизликни таъминлаш ва темир йўл участкаларини назорат қилишга хизмат қилади. Симсиз технологиялар ёрдамида йўл датчикларидан маълумот олиш ҳамда ишлатиш, бу

тизимни кабел симларисиз ишлашига ва иқтисодий самародорликни оширишга шунингдек эксплуатация ҳаражатларини камайтирган.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 11-05-2024
  • Количество прочтений 102
  • Дата публикации 30-12-2023
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы16-21
English

This article describes the possibility of controlling a microprocessor-based automatic locking system based on a wireless network, determining the reliability of the system, moreover, monitoring and diagnosing data from signal point equipment on stages of the microprocessor-based automatic locking system using a wireless network, with the ability to regulate and correct them. The wireless network system is developed on the basis of microprocessor elements with software. Auxiliary blocks in it simultaneously
serve to ensure traffic safety and control sections of the railway. Receiving and using information from road sensors using wireless technologies allowed this system to operate without cables and improve economic efficiency, as well as reduce operating costs.

Русский

В данной статье описана возможность управления микропроцессорной системы автоблокировки на базе беспроводной сети, определять надежность работы системы, более того контроль и диагностика данных с аппаратуры сигнальных
точек на перегонах системы микропроцессорной автоблокировки с помощью беспроводной сети, с возможностью их регулирования и исправления. Система беспроводной сети разработана на основе микропроцессорных элементов с
программным обеспечением. Вспомогательные блоки в ней одновременно служат для обеспечения безопасности движения и управления участками железной дороги. Получение и использование информации от дорожных датчиков с
использованием беспроводных технологий позволило этой системе работать без кабельных проводов и повысить экономическую эффективность, а также снизить эксплуатационные расходы.

Ўзбек

Ушбу мақолада симсиз тармоқ асосида микропроцессорли автоблокировка тизимлари назорат қилиш, тизимнинг ишлаш ишончлилигини аниқлаш, шунингдек симсиз тармоқ асосида микропроцессорли автоблокировка  тизимида перегондаги сигнал нуқталарида жойлашган аппаратураларни масофадан назорат қилиш ва ташҳислаш, ҳамда уни ростлаш ва созлаш имконини яратилган. Симсиз тармоқ тизими дастурий таъминотга эга микропроцессорли элементлар асосида ишлаб чиқилган. Ундаги ёрдамчи блоклар бир вақтни ўзида ҳаракат хавфсизликни таъминлаш ва темир йўл участкаларини назорат қилишга хизмат қилади. Симсиз технологиялар ёрдамида йўл датчикларидан маълумот олиш ҳамда ишлатиш, бу

тизимни кабел симларисиз ишлашига ва иқтисодий самародорликни оширишга шунингдек эксплуатация ҳаражатларини камайтирган.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Kurbanov J.F. Professor Tashkent State Transport University
2 Rixsiev D.X. Assistent Tashkent State Transport University
3 Yunusova G.U. Assistent Tashkent State Transport University
4 Akhadov A.M. Katta o'qituvchi Tashkent State Transport University
Название ссылки
1 1. Saitov A., Kurbanov J., Toshboyev Z., Boltayev S. Improvement of control devices for road sections of railway automation and telemechanics. E3S Web of Conferences 264, 05031 (2021). https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126405031.
2 2. Kurbanov J, Sattarov Kh, Yaronova N, Xusniddinova. Model and device for measuring the parameters of the technological radio communication network in the “on-line” mode in the signaling and communication laboratory wagon. Communications Technologies Applications, Trends and Opportunities ICISCT 2020. Tashkent-2020.-4p.http://www.icisct2020.org/
3 3. I. Kolesnikov, N. Yaronova, J. Kurbanov, N. Khusnidinova. Intelligent railway transport radio communication based on neural networks // E3S Web of Conferences, Tashkent, Tashkent, 2021. DOI 10.1051/e3sconf/202126405044.
4 4. Boltayev S., Rakhmonov B., Muhiddinov O., Saitov A., Toshboyev Z. A block model development for intelligent control of the switches operating apparatus position in the electrical interlocking system // E3S Web of Conferences. Сер. “International Scientific Conference” Construction Mechanics, Hydraulics and Water Resources Engineering, CONMECHYDRO 2021" 2021.
5 5. Boltayev S.T., Valiyev S.I., Qosimova Q.A. Improving the method of sending information about the approach of trains to railway crossings // Proceedings of the 2022 Conference of Russian Young Researchers in Electrical and Electronic Engineering, ElConRus 2022. 2022. С. 558-565.
6 6. Горелов Г.В., Волков А.А., Шелухин В.И. Устройства железнодорожной телемеханики и связи. - М.: Маршрут, 2006.
7 7. Маковеева М.М., Шинако Ю.С. Системы связи с подвижными объектами. - М.: Радио и связь, 2002.
В ожидании