57

Ноқулай ва кескин ўзгарувчан об-ҳаво шароити йўналишларда ишловчи автобусларнинг эксплуатацион кўрсаткичлари билан бир қаторда, жамоат транспортларига бўлган йўловчиларнинг талабини ҳам ўзгаришига сабаб бўлади. Мақолада турли об-ҳаво шароитлари ва йўловчилар оқимининг ўзгарувчанлиги, автобусларнинг эксплуатацион кўрсаткичлари ўртасидаги боғлиқлик тадқиқ этилган.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 13-05-2024
  • Количество прочтений 57
  • Дата публикации 30-12-2023
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы123-130
English

The article examines the issues of choosing the best type of function for prediction by determining the flow of passengers on the section of public transport routes of Namangan region. Two types of functions are used for prediction, namely linear and parabolic function. Experimental calculations have shown that using the parabolic function method is optimal for forming long-term enlarged plans and determining the general trends of public transport passenger flow and development.

Русский

Неблагоприятные и резко меняющиеся погодные условия, помимо эксплуатационных показателей автобусов, работающих на маршрутах, также вызывают изменение спроса пассажиров на общественный транспорт. В статье изучалась взаимосвязь между различными погодными условиями и изменчивостью пассажиропотока, а также эксплуатационными показателями автобусов.

Ўзбек

Ноқулай ва кескин ўзгарувчан об-ҳаво шароити йўналишларда ишловчи автобусларнинг эксплуатацион кўрсаткичлари билан бир қаторда, жамоат транспортларига бўлган йўловчиларнинг талабини ҳам ўзгаришига сабаб бўлади. Мақолада турли об-ҳаво шароитлари ва йўловчилар оқимининг ўзгарувчанлиги, автобусларнинг эксплуатацион кўрсаткичлари ўртасидаги боғлиқлик тадқиқ этилган.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Abdulazizov B.O. Katta o'qituvchi Tashkent State Transport University
2 Yuldashev D.O. Katta o'qituvchi Tashkent State Transport University
Название ссылки
1 1. Петрова Д.В. (2020). Современные подходы к организации мониторинга пассажиропотоков общественного транспорта городских агломераций. International Journal of Open Information Technologies ISSN: 2307-8162 vol. 8, no.1.
2 2. Н.Д. Борисова, С.А. (2018). Кустова.Пассажирские автомобильные пере -возки. г. С. 31-39.
3 3. Д. А. Никулина (2014). Моделирование работы городского пассажирского транспорта на основе данных диспетчерской системы управления / // Модели, системы, сети в экономике, технике, природе и обществе. № 3 (11). – C. 138–145.
4 4. BotirAbdullaev, DavronYuldoshev, Tolqin Muminov, and Dilmurod Axmedov (2021). Improving the method of assessing road safety at intersections of single-level highways E3S Web of Conferences 264, 05027 (2021).CONMECHYDRO – 2021.https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126405027
5 5. Низамова Г.З., & Гайфуллина М.М. (2021). Корреляционно-регрессионный анализ рынка автомобильных бензинов. Вестник УГНТУ. Наука, образование, экономика. Серия: Экономика , (3 (37)), 35-44.
6 6. Krystian Birr*, Kazimierz Jamroz, Wojciech Kustra, (2014), Travel Time of Public Transport Vehicles Estimation, 17th Meeting of the EURO Working Group on Transportation, EWGT2014, 2-4 July 2014, Sevilla, (Spain).
7 7. Stephen Arhin*, Errol Noel, Melissa F. Anderson, Lakeasha Williams, Asteway Ribisso, Regis Stinson (2015). Optimization of transit total bus stop time models, Department of Civil and Environmental Engineering, Howard University, Washington DC 20059, (USA).
8 8. Makrand wagale, Ajit Pratap Singha, Ashoke K Sarkar and Srinivas Arkat/ (2013) Real Time Optimal Bus Scheduling for a City using A DTR Model- 2nd Conference of Transportation Research Group of India.
9 9. Chuanjiao, S., Z. Wei, and W. Yuanqing. (2008), Scheduling Combination and Headway Optimization of Bus Rapid Transit, Journal of Transportation Systems Engineering and Information Technology, 8(5), 61 – 67.
10 10. Chen, W., C. Yang, F. Feng, and Z. Chen. (2012). An Improved Model for Headway Based Bus Service Unreliability Prevention with Vehicle Load Capacity Constraint at Bus Stops, Discrete Dynamics in Nature and Society, 2012,
11 11. Fu, L., Q. Liu, and P. Calamai. (2003). Real-Time Optimization Model for Dynamic Scheduling of Transit Operations, Transportation Research Record, 1857, 48-55.
12 12. B. Anil Kumar1 · G. Hari Prasath1 · Lelitha Vanajakshi1 (2019). Dynamic Bus Scheduling Based on Real-Time Demand and Tra vel Time- International Journal of Civil Engineering 17:1481–1489
13 13. Yaser Elsayed Havas, (2013), Simulation-Based Regression Models to Estimate Bus Routes and Network Travel Times, Journal of Public Transportation · December 2013 (United Arab Emirates).
14 14. Gudkov V.A., Mirotin L.B., Velmojin A.V., Shiryaev S.A. (2006). Passajirskie avtomobilnye perevozki: Uchebnik. Pod ed. V.A. Gudkova. - M.: Goryachaya line - Telekom,
15 15. Spirin I.V. (2010) Organizatsiya i upravlenie passajirskimi avtomobilnymi perevozkai, M., Akademia.
16 16. Абчук В.А. (2014) Прогнозирование в бизнесе, менеджменте и маркетинге. – СПб.: Изд-во Михайлова В. А.
17 17. Слуцкин Л.Н. (2018) Анализ стабильности модели линейной регрессии во времени. –М.: Синергия.
18 18. С.А. Беляев [и др.]. (2016). Теория и практика применения корреляционно регрессионного анализа в исследованиях – Курск: Деловая полиграфия.
В ожидании