24

Manyovr lokomotivlarining ratsional sonini tanlashda temir yо‘l transportini ishlatish kо‘rsatkichlari asosiy omillardan biri hisoblanadi. Bunda qо‘shimcha manyovr lokomotivini jalb etishning iqtisodiy samaradorligi asosan manyovr ishlaridagi texnologik amallarni tezlashtirish natijasida tejaladigan vagonlarning ishchi parki orqali olinadi. Maqolada manyovr ishlarini turli sondagi lokomotivlar bilan tashkil etishning temir yо‘l transportini ishlatish sifat kо‘rsatkichlariga ta’sirini baholash usuli ishlab chiqilgan. Shartli uzel uchastka stansiyasining boshlang‘ich ma’lumotlari asosida manyovr ishlari grafoanalitik modellashtirilgan va 1,5 ta о‘rniga 2 ta lokomotiv ishlatishning iqtisodiy kо‘rsatkichlari aniqlangan.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 05-10-2024
  • Количество прочтений 24
  • Дата публикации 30-09-2024
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы167-173
Ўзбек

Manyovr lokomotivlarining ratsional sonini tanlashda temir yо‘l transportini ishlatish kо‘rsatkichlari asosiy omillardan biri hisoblanadi. Bunda qо‘shimcha manyovr lokomotivini jalb etishning iqtisodiy samaradorligi asosan manyovr ishlaridagi texnologik amallarni tezlashtirish natijasida tejaladigan vagonlarning ishchi parki orqali olinadi. Maqolada manyovr ishlarini turli sondagi lokomotivlar bilan tashkil etishning temir yо‘l transportini ishlatish sifat kо‘rsatkichlariga ta’sirini baholash usuli ishlab chiqilgan. Shartli uzel uchastka stansiyasining boshlang‘ich ma’lumotlari asosida manyovr ishlari grafoanalitik modellashtirilgan va 1,5 ta о‘rniga 2 ta lokomotiv ishlatishning iqtisodiy kо‘rsatkichlari aniqlangan.

English

When choosing a rational number of shunting locomotives, one of the main factors is the performance indicators of railway transport. At the same time, the economic efficiency of attracting an additional shunting locomotive is achieved mainly by reducing the working fleet of cars as a result of accelerating technological operations during shunting work. The article develops a method for assessing the impact of organizing shunting operations with different numbers of locomotives on the quality indicators of railway transport operation. Based on the initial data of a conditional junction section station, shunting operations are graphically modeled and economic indicators for using 2 locomotives instead of 1.5 are determined.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Suyunbaev S.M. professor Toshkent davlat transport universiteti
2 Nazhenov D.Y. katta o'qituvchi Berdaq nomidagi Qoraqalpoq Davlat Universiteti
3 Baqoyev A.. talaba Toshkent davlat transport universiteti
4 Yusupov A.Q. katta o'qituvchi Toshkent davlat transport universiteti
Название ссылки
1 Christian Meirich, Nils Nießen. Calculating the maximal number of additional freight trains in a railway network / Journal of Rail Transport Planning & Management, Volume 6, Issue 3, 2016. – P. 200-217. https://doi.org/10.1016/j.jrtpm.2016.06.005/
2 Junhua Ren, Qing Zhang, Feng Liu. Analysis of factors affecting traction energy consumption of electric multiple unit trains based on data mining / Journal of Cleaner Production, Volume 262, 2020. – P. 1-11.
3 Mykola Barybin, Anatoliy Falendysh, Victoria Hatchenko, Olha Kletska and Elena Kiritseva. Determination of rational locomotive operating modes and resource costs based on information from global positioning systems / IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, Volume 1021, International Scientific Conference Energy Efficiency in Transport (EET 2020) 18th-20th November, Kharkiv, Ukraine. DOI 10.1088/1757- 899X/1021/1/012011. https://dx.doi.org/10.1088/1757- 899X/1021/1/012011
4 Rahul Vardhan Bhatnagar, Sewa Ram & Rohan Vardhan (2023) A study of influence zone for railway stations of different hierarchy in the Indian Railways: analyzing passenger travel patterns, Urban, Planning and Transport Research, №11, 2212749, DOI: 10.1080/21650020.2023.2212749.
5 Валеев Н.А. Управление затратами в локомотивном комплексе железнодорожной компании: Дисс. к.э.н. 08.00.05. – М.: МГУПС. – 2016. – 132 с.
6 Вернигора Р.В., Ельникова Л.О. Анализ простоев поездов в ожидании поездных локомотивов на сортировочных станsиях // Восточно-Европейский журнал передовых технологий, 2012. – №5/3 (59). – С.
7 Исаков М.П. Экономическое обоснование системы управления тяговыми ресурсами организаsий транспорта: Дисс. к.э.н. 08.00.05. – М.: МГУПС. – 2014
8 Ковальская М.И. Планирование оптимальной структуры и численности парка грузовых локомотивов // Автореферат диссертант на соискание ученой степени канд. техн. наук. – М.: Типография ИКТП, 1979. – 22 с.
9 Жумаев Ш.Б. Вагонлар оқимини ташкил этишда ахборот технологиялари асосида транспорт жараёнлари технологиясини такомиллаштириш / Техника фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун тайёрланган диссертация. Тошкент: ТДТрУ. – 2021. – 162 с
10 Бутунов Д.Б. Совершенствование методов технико-эксплуатационной оценки организации и управления вагонопотоками сортировочных станций. Дис. док. фил. (PhD). Ташкент: ТашИИТ. – 2019. – 187 с.
11 https://uzex.uz/ru/news/synthetic-diesel-sold-onuzex-for-the-first-time.
В ожидании