Ushbu maqolada ijtimoiy-gumanitar fanlardagi nofilologik oliy ta’lim yo‘nalishi talabalarining ingliz tili fanidan mustaqil ishlashlarini rivojlantirishda masofaviy muhitning roli va undan samarali foydalanish maqsadida pedagogik-didaktik loyihalash texnologiyasining takomillashtirilgani yoritildi. Shu bilan birga, ta’lim tizimini isloh qilish, uni takomillashtirish va sifat darajasini oshirish ustuvor vazifalardan biri sifatida belgilanishi kadrlar saviyasini oshirish, ta’lim tizimiga yangi ilmiy g‘oyalar, zamonaviy yondashuvlar va uslublarni eksperimental joriy etish hamda ulardagi muammolarni bartaraf etish bilan bog‘liq. Xususan, nofilologik yo‘nalishlarda talabalarning sohaviy chet tilidan mustaqil ishlarini masofaviy boshqarish, ularni qabul qilish va baholash shakllari ishlab chiqilmagani bugungi kunning dolzarb va muammoli masalalaridan biridir. Maqola esa yuqoridagi dolzarb masalalarga o‘z yechimini aks ettirgan.
Ushbu maqolada ijtimoiy-gumanitar fanlardagi nofilologik oliy ta’lim yo‘nalishi talabalarining ingliz tili fanidan mustaqil ishlashlarini rivojlantirishda masofaviy muhitning roli va undan samarali foydalanish maqsadida pedagogik-didaktik loyihalash texnologiyasining takomillashtirilgani yoritildi. Shu bilan birga, ta’lim tizimini isloh qilish, uni takomillashtirish va sifat darajasini oshirish ustuvor vazifalardan biri sifatida belgilanishi kadrlar saviyasini oshirish, ta’lim tizimiga yangi ilmiy g‘oyalar, zamonaviy yondashuvlar va uslublarni eksperimental joriy etish hamda ulardagi muammolarni bartaraf etish bilan bog‘liq. Xususan, nofilologik yo‘nalishlarda talabalarning sohaviy chet tilidan mustaqil ishlarini masofaviy boshqarish, ularni qabul qilish va baholash shakllari ishlab chiqilmagani bugungi kunning dolzarb va muammoli masalalaridan biridir. Maqola esa yuqoridagi dolzarb masalalarga o‘z yechimini aks ettirgan.
В данной статье освещена роль дистанционной среды в развитии самостоятельной работы англоязычных студентов нефилологических вузов социогуманитарных специальностей и совершенствовании технологии педагогического и дидактического проектирования с целью ее эффективного использования. При этом одной из приоритетных задач реформирования системы образования, ее совершенствования, повышения уровня качества является повышение уровня кадров, экспериментальное внедрение в систему образования новых научных идей, современных подходов и методов, ликвидatsiя их проблемы, в частности, одним из актуальных и проблемных вопросов современности является то, что не разработаны формы дистанционного управления, приема и оценки самостоятельной работы студентов в области иностранного языка по нефилологическим направлениям. В статье отражено ее решение вышеуказанных проблем.
In this article, the role of the remote environment in the development of independent work of English language students of non-philological higher education in socio-humanities and the improvement of pedagogical and didactic design technology in order to use it effectively was highlighted. At the same time, one of the priority tasks of reforming the education system, improving it, and increasing the quality level is to raise the level of personnel, experimentally introduce new scientific ideas and modern approaches and methods to the education system, and eliminate their problems. In particular, it is one of the urgent and problematic issues of today that the forms of remote management, acceptance, and assessment of independent work of students in the field of foreign languages in non-philological fields have not been developed. The article reflects its solution to the above-mentioned problems.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Shirinova F.A. | “O‘zbek va xorijiy tillar” kafedrasi katta o‘qituvchisi, PhD | O‘zbekiston xalqaro islom akademiyasi |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Jumaev N.F. Raqamli iqtisodiyot nega kerak va u nima beradi // J. Raqamli iqtisodiyotda zamonaviy ilmiy yondashuvlar va innovatsiyalar. ̶ Тoshkent, 2020. № 2. ̶ B. 76-79. |
2 | Muxanov S.A. Технология проектирования дистанционного курса дифференциальные уравнения с использованием Moodle // Ж. Наука и техника в Якутии. ̶ Якутск, 2014. № 6. ̶ C. 304. |
3 | Islomov A.A. Raqamli iqtisodiyotda ta’lim tizimining o‘rni // J. Oliy ta’lim:Muammo va yechimlari. – Тoshkent, 2020. № 1. ̶ B. 99. |
4 | Muslimov N., Usmonboeva M., Sayfurov D., To‘raev A. Innovatsion ta’lim texnologiyalari. O‘quv-metodik qo‘llanma. ̶ Тoshkent, 2015. ̶ B. 179. |
5 | Bayne S., Ross J. The pedagogy of the Massive Open online Course // J. The Higher education academy. ̶ UK., 2013. № 9. ̶ P. 238 |
6 | Гозман Л.Ya., Шестопал Е.Б. Дистанционное обуcчения на пороге XXI века. – Ростов-на-Дону: Мысль, 1999. – 368 с. |
7 | Kadirova M.R. Tillarga ixtisoslashmagan oliy ta’lim muassasalari talabalariga chet tilini o‘rgatishda ijodiy faollikni modernizatsiyalash: ped. fan. nom. ... diss. ̶ Тoshkent, 2018. ̶ B. 64. |
8 | Anorqulova G.M., Tosheva M. Talaba shaxsida mustaqil fikrni shakllantirishda muammoli vaziyatlardan foydalanish // J. Fan va texnologiyalar taraqqiyoti. ̶ Тoshkent, 2018. № 2. ̶ B. 217. |
9 | Turpin C.M. Blended learning and its effect on student achievement: an action research study: PhD diss. ̶ Columbia, 2018. |
10 | Гузанов Б.Н. Организaция самостоятельной работы студентов ВУЗА в условиях реализaции многоуровневой модели обучения: канд. пед. наук. ... дисс. ̶ Россия, 2014. ̶ С. 61-65. |