Mazkur maqolada nonotexlogiyalarning fan va texnika sohasidagi aloqadorligi va fizika faniga tadbiqi haqida fikr va mulohazalar yurutilgan, nonotexnologiyaga asoslangan innovatsiyalarning mohiyatli, maqsadli joriy etilishi haqida ilmiy tahlillar olib borilgan. Ilmiy jihatdan “Nanotexnologiya”ning maxsus kursi “Fizika-informatika” ixtisosligi talabalari uchun ishlab chiqilganligi asoslangan bo‘lib, talabalarda ushbu soha bo‘yicha asosiy bilim va ko‘nikmalarni shakllantirishga, har tomonlama rivojlangan, ijtimoiy faol, ijodiy fikrlaydigan shaxsni shakllantirishning zaruriy asosi sifatida ilmiy izlanish qobiliyatini rivojlantirishga, ulardan real pedagogik faoliyatda amaliy foydalanishga mo‘ljallangan metodlar bayon etilgan. Bu orqali bir-biri bilan bog‘liq bo‘lgan turli xil o‘quv dasturlarini fizika, kimyo, biologiya va pedagogika sohalaridagi mutaxassis bolalarga kelajakda barcha fanlarni bir butunga joylashtirishga va dunyoning nafaqat makrodunyo, balki mikro va nanodunyo darajasida ham tuzilishini tushunishga hissa qo‘shadigan fanlararo aloqalarni o‘rnatishi yoritilgan.
Mazkur maqolada nonotexlogiyalarning fan va texnika sohasidagi aloqadorligi va fizika faniga tadbiqi haqida fikr va mulohazalar yurutilgan, nonotexnologiyaga asoslangan innovatsiyalarning mohiyatli, maqsadli joriy etilishi haqida ilmiy tahlillar olib borilgan. Ilmiy jihatdan “Nanotexnologiya”ning maxsus kursi “Fizika-informatika” ixtisosligi talabalari uchun ishlab chiqilganligi asoslangan bo‘lib, talabalarda ushbu soha bo‘yicha asosiy bilim va ko‘nikmalarni shakllantirishga, har tomonlama rivojlangan, ijtimoiy faol, ijodiy fikrlaydigan shaxsni shakllantirishning zaruriy asosi sifatida ilmiy izlanish qobiliyatini rivojlantirishga, ulardan real pedagogik faoliyatda amaliy foydalanishga mo‘ljallangan metodlar bayon etilgan. Bu orqali bir-biri bilan bog‘liq bo‘lgan turli xil o‘quv dasturlarini fizika, kimyo, biologiya va pedagogika sohalaridagi mutaxassis bolalarga kelajakda barcha fanlarni bir butunga joylashtirishga va dunyoning nafaqat makrodunyo, balki mikro va nanodunyo darajasida ham tuzilishini tushunishga hissa qo‘shadigan fanlararo aloqalarni o‘rnatishi yoritilgan.
В данной статье обсуждаются мысли и мнения об актуальности ненотехнологий в области науки и техники и их применении в физике, а также проводится научный анализ необходимости целенаправленного внедрения инноваций на основе нонотехнологий. В научном плане спецкурс «Нанотехнологии» разработан для студентов специальности «Физика-информатика» и необходим для формирования у студентов базовых знаний и умений в этой области, необходимой базы для формирования всесторонне развитой, Описаны социально активная, творчески мыслящая личность как методы развития научно-исследовательских навыков и их практического использования в реальной педагогической деятельности. Таким образом, специалисты в области физики, химии, биологии и педагогики, связанные друг с другом, помогут детям в будущем интегрировать все науки и понять устройство мира не только в макромире, но и в на уровнях микромира и наномира подчеркивается установление прочных междисциплинарных связей.
In this article, thoughts and opinions about the relevance of nonotechnologies in the field of science and technology and their application to physics are discussed, and scientific analyses are carried out on the essential, purposeful introduction of innovations based on nonotechnology. Scientifically, the special course of “Nanotechnology” is developed for students of the “Physics-Informatics” speciality, and it is necessary to form the basic knowledge and skills of students in this field, the necessary basis for the formation of a comprehensively developed, socially active, creatively thinking person. As methods for developing scientific research skills and their practical use in real pedagogical activities are described. In this way, experts in the fields of physics, chemistry, biology, and pedagogy, who are related to each other, will help children to integrate all sciences in the future and to understand the structure of the world not only at the macrocosm but also at the microcosm and nanocosm levels. The establishment of strong interdisciplinary connections is highlighted.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Sottarov A.U. | “Aniq fanlar” kafedrasi o‘qituvchisi | Termiz iqtisodiyot va servis universiteti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Образсов П.И. Проектирование и конструирование профессионално-ориентированной технологии обучения // П.И.Образсов, A.И.Aхулкова, О.Ф.Черниченко. Учебно-методическое пособие. – Орел: ОГУ, 2008. – 97 c. |
2 | Подготовка спесиалистов для наноиндустрии: проект. [Електронний ресурс]. Режим доступа: ҳттп://www.руснанонет.ру/продуcц/20269/. |
3 | Полена Ю.В. Физико-химические основи нанотехнологий. Конспект лексий / Ю.В.Поленов, М.В.Лукин. – Иваново: изд. ИГХТУ, 2008. – 164 c. |
4 | Проектирование компетентностно-ориентированних рабочих программ учебних диссиплин (модулей), практик в составе основних образователних программ реализуюших ФГОС ВПО». – М.: Методические рекомендасии, 2009. – 162 c. |
5 | Проблеми современной нанотехнологии: учебно-методическое пособие сост. Н.В.Губина, И.Б.Морзунова, Е.Н.Тихонова. – М.: Дрофа, 2010. – 270 c. |
6 | Пул Ч. Нанотехнологии. Ч.Пул, Ф.Оуенс. – М. Техносфера, 2006. – 138 c. |
7 | Разумовская И.В. Нанотехнология. 11 класс. – М.: Дрофа, 2009. – 215 c. |