Internet va raqamli iqtisodiyot rivojlanishining zamonaviy davrida kundalik hayotda va biznesda raqamli PRdan samarali foydalanishga talab ortib bormoqda. Bu maqolada mahsulot va xizmatlarni brendlash va ilgari surish kontekstida raqamli PRning asosiy jihatlari muhokama qilinadi. Raqamli PR biznes strategiyasining ajralmas qismiga aylanib bormoqda, chunki kompaniyalar oʻz mahsulotlarini reklama qilish, mijozlar bilan bogʻlanish va sotish uchun Internet va ijtimoiy tarmoqlardan foydalanishga majbur. Raqamli PRning muhim jihati isteʼmolchilar bilan brend aloqalarining mazmunini oʻzgartirishdir. Axborot almashinuvining asosiy tamoyillari saqlanib qolishiga va brendning ijobiy imijini shakllantirishga qaramay, bu jarayon yangi shakl va vositalarga ega boʻlmoqda. Maqolada Oʻzbekiston Respublikasi Oliy taʼlim, fan va innovatsiyalar vazirligining brendingni ilgari surishdagi faoliyati koʻrib chiqildi. Bunda ikki xil platformada oʻtkazilgan soʻrovnoma natijalari tahlil qilindi. Natijada, raqamli PR samaradorligi nafaqat brendning kommunikativ faolligini kuchaytirishga xizmat qiladi, balki tashkilotga oʻzgaruvchan talablariga tez moslashish va raqobatbardoshlikni oshirish imkoniyatini beradi.
In the modern era of internet and digital economy development, the demand for effective use of digital PR in both daily life and business is growing. This article discusses the key aspects of digital PR in the context of branding and promoting products and services. Digital PR is becoming an integral part of business strategy, as companies are forced to use the internet and social media to advertise their products, engage with customers, and drive sales. A crucial aspect of digital PR is changing the nature of brand-consumer relations. While the fundamental principles of information exchange and positive brand image formation are preserved, this process is taking on new forms and tools. The article examines the branding promotion activities of the Ministry of Higher Education, Science, and Innovation of the Republic of Uzbekistan. It analyzes survey results conducted on two different platforms. As a result, it was found that the effectiveness of digital PR not only enhances the communicative activity of the brand but also allows the organization to quickly adapt to changing demands and improve competitiveness.
Internet va raqamli iqtisodiyot rivojlanishining zamonaviy davrida kundalik hayotda va biznesda raqamli PRdan samarali foydalanishga talab ortib bormoqda. Bu maqolada mahsulot va xizmatlarni brendlash va ilgari surish kontekstida raqamli PRning asosiy jihatlari muhokama qilinadi. Raqamli PR biznes strategiyasining ajralmas qismiga aylanib bormoqda, chunki kompaniyalar oʻz mahsulotlarini reklama qilish, mijozlar bilan bogʻlanish va sotish uchun Internet va ijtimoiy tarmoqlardan foydalanishga majbur. Raqamli PRning muhim jihati isteʼmolchilar bilan brend aloqalarining mazmunini oʻzgartirishdir. Axborot almashinuvining asosiy tamoyillari saqlanib qolishiga va brendning ijobiy imijini shakllantirishga qaramay, bu jarayon yangi shakl va vositalarga ega boʻlmoqda. Maqolada Oʻzbekiston Respublikasi Oliy taʼlim, fan va innovatsiyalar vazirligining brendingni ilgari surishdagi faoliyati koʻrib chiqildi. Bunda ikki xil platformada oʻtkazilgan soʻrovnoma natijalari tahlil qilindi. Natijada, raqamli PR samaradorligi nafaqat brendning kommunikativ faolligini kuchaytirishga xizmat qiladi, balki tashkilotga oʻzgaruvchan talablariga tez moslashish va raqobatbardoshlikni oshirish imkoniyatini beradi.
В современную эпоху развития Интернета и цифровой экономики растет спрос на эффективное использование цифрового PR как в повседневной жизни, так и в бизнесе. В данной статье обсуждаются ключевые аспекты цифрового PR в контексте брендинга и продвижения товаров и услуг. Цифровой PR становится неотъемлемой частью бизнесстратегии, поскольку компании вынуждены использовать Интернет и социальные сети для рекламы своих продуктов, взаимодействия с клиентами и продажами. Важным аспектом цифрового PR является изменение содержания связей бренда с потребителями. Несмотря на сохранение основных принципов обмена информацией и формирования положительного имиджа бренда, этот процесс приобретает новые формы и инструменты. В статье рассматривается деятельность Министерства высшего образования, науки и инноваций Республики Узбекистан по продвижению брендинга. В исследовании были проанализированы результаты опросов, проведенных на двух различных платформах. В итоге было установлено, что эффективность цифрового PR не только усиливает коммуникативную активность бренда, но и позволяет организации быстро адаптироваться к меняющимся требованиям и повышать конкурентоспособность.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | ASLANOVA A.F. | Doktorant (PhD) | O‘zbekiston jurnalistika va ommaviy kommunikatsiyalar universiteti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Abdulazizova X. Milliy tovar va xizmatlar brendlarining rivojlanishi // “Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar” ilmiy elektron jurnali. — 2016. — № 5. — 1–6 b. |
2 | Авдеева Т., Панько Ю. Вариативная методика оценки бренда // Фундаментальные исследования. — 2015. — № 9 (часть 1) — С. 96– 100. |
3 | Колик А. В. Брендинг. Учебно-методический комплекс для студентов, обучающихся по специальности. — 2018. — 175 с. |
4 | Alimov B. Jahon mediamakonida mamlakat imijini mustahkamlashning iqtisodiy-tashkiliy asoslari // O‘zbekistonda xorijiy tillar. — 2014. — № 4 (4). — 109–118 b. — URL: https://journal.fledu.uz/uz/zha-on-mediamakonida-mamlakat-imizhinimusta-kamlashning-i-tisodij-tashkilij-asoslari-2/ |
5 | Alimov B. Turizm sohasi mamlakat imijining muhim tarkibi sifatida // O‘zbekistonda xorijiy tillar. — 2017. — № 4 (18). — 127–133 b. — URL: https://journal.fledu.uz/uz/turizm-so-asi-mamlakat-imizhining-mu-imtarkibi-sifatida/ |
6 | Веселов В. Что такое брендинг и зачем он нужен: электрон ресурс. — URL: https://sendpulse.com/ru/blog/branding |
7 | Казнина О.В. Современные методы продвижения бренда: digitalбрендинг // Бренд-менеджмент. — 2015. — № 1. — С.22–35. — URL: https://grebennikon.ru/article-79s1.html |
8 | Jennifer R. Remodeling marketing communications in an Internet environment // Internet Research, Bradford. — 2001. — № 11 (3). — P. 203–210. |
9 | Rotsevich Matias. Traditional PR vs. Digital PR: key differences explained. — URL: https://prlab.co/blog/traditional-pr-vs-digital-pr-keydifferences-explained/ |
10 | Мирошниченко А. Как корпорации становятся медиа. — URL: https://www.sostav.ru/publication/kak-korporatsii-stanovyatsya-media5473.html |
11 | Окольнишникова И.Ю. К вопросу о методике оценки эффективности брендинга и расчета уровня вовлеченности покупателей в бренд // Экономические исследования. — 2011. — № 1. — С. 1–7. |
12 | Sak Onkvisit, John J. Shaw. International marketing: Analysis and strategy. Fourth edition (4th ed.). — New York and London: Routledge, 2004. — 619 p. |
13 | Оценка бренда: электрон ресурс. — URL: http://www.estimatica.info/assessment/intellectual-property/25-otsenkabrenda |
14 | Roblek V. Impact of Internet and Social Media on Organizational Change of OTC Medicines Marketing Management. // International Journal of Electronic Marketing and Retailing. — 2015. — № 6 (3). — P. 239–258. |
15 | Thomson S. Why Brand Evaluation Is An Important Management Practice. — URL: https://brandfinance.com/insights/brand-evaluationmanagement-practice . |
16 | Qonunchilik hujjati. — URL: https://lex.uz/docs/4143188 |
17 | Qonunchilik hujjati. — URL: https://lex.uz/docs/5356705 |
18 | Qonunchilik hujjati. — URL: https://www.norma.uz/uz/qonunchilikda_yangi/madaniyat_va_turizm_vaz irligi_qayta_tashkil_etildi |
19 | Xalq soʻzi. — URL: https://xs.uz/uzkr/post/ozbekistonda-turizmnirivozhlantirish-strategiyasi-noyob-turizm-tazhribasiga-jol |
20 | Xalq soʻzi. — URL: https://xs.uz/uzkr/post/ozbekistonning-bojmadaniyati-va-turistik-salohiyatini-zhahonga-targib-qilish-uchun-100- milliard-som-azhratildi |