45

Ma’lumki, mahsulot sifati-korxona faoliyatining eng muhim
ko‘rsatkichidir. Mahsulot sifatini oshirish korxonaning murakkab bozor
sharoitlarida yashab qolishi, ishlab chiqarish samaradorligini o‘sishi,
resurslarning barcha turlarini iqtisod qilishni belgilab beradi. Shu nuqtai
nazaridan mahsulot sifatining ko‘rsatkichlarini aniqlash va ularni baholash
o‘ta muhim vazifalardan hisoblanadi.
Maqolada mahsulot sifatini ko‘rsatkichlari haqida to‘liq
ma’lumotlar keltirilgan bo‘lib, ularni baholash uchun eng muhim
nomenklaturasini tanlash maqsadida mahsulot sifatining ko‘rsatkichlarini
baholash usullari tahlil qilingan va aniq misollarda sifat ko‘rsatkichlarining
integral ko‘rsatkichi, iqtisodiy ko‘rsatkich (yillik effekti, foydali effekti kabi)
larini aniqlash bo‘yicha tavsiyalar berilgan

 

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 27-08-2025
  • Количество прочтений 0
  • Дата публикации 30-07-2025
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы68-72
Ўзбек

Ma’lumki, mahsulot sifati-korxona faoliyatining eng muhim
ko‘rsatkichidir. Mahsulot sifatini oshirish korxonaning murakkab bozor
sharoitlarida yashab qolishi, ishlab chiqarish samaradorligini o‘sishi,
resurslarning barcha turlarini iqtisod qilishni belgilab beradi. Shu nuqtai
nazaridan mahsulot sifatining ko‘rsatkichlarini aniqlash va ularni baholash
o‘ta muhim vazifalardan hisoblanadi.
Maqolada mahsulot sifatini ko‘rsatkichlari haqida to‘liq
ma’lumotlar keltirilgan bo‘lib, ularni baholash uchun eng muhim
nomenklaturasini tanlash maqsadida mahsulot sifatining ko‘rsatkichlarini
baholash usullari tahlil qilingan va aniq misollarda sifat ko‘rsatkichlarining
integral ko‘rsatkichi, iqtisodiy ko‘rsatkich (yillik effekti, foydali effekti kabi)
larini aniqlash bo‘yicha tavsiyalar berilgan

 

Имя автора Должность Наименование организации
1 Qodirova S.. metrologiya, texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish va sertifi katlashtirish kafedrasi professori Toshkent Davlat texnika universiteti
2 Jabborov X.. O‘qitish bo‘limi bosh mutaxassisi, PhD, dotsent O‘zbekiston standartlar inistituti
Название ссылки
1 1. Deming W.E. The New Economic for industry, Government and Edication. – Massachusetts: MJT Center for Advanced Engineering Study, 2005. 2. Дозеф Джуран. Революции ХХ века в области качества. Независимый профессиональный журнал International Magazine of MANAGEMENT, T.: SPZAO «SealMAG», №2,2007, s 22-23. 3. Абдуллаев А.А. и другие. Основы стандартизации, метрологии, сертификации и управления качеством. Ташкент, НИИИСМС, 2007. 4. Пономарев С.В., Мищенко С.В., Герасимов Б.И., Трофимов А.В. Квалиметрия и управление качеством. Инструменты управления качеством. Учебное пособие. Тамбов: Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2005. 80 с. 5. Федюкин В.К.Управление качеством процессов. –СПб.: Питер, 2004.208 с. 6. Минько Э.В., Минько А.Э., Смирнов В.П. Качество и конкурентоспособность продукции и процессов. Учебное пособие. ПбГУАП. СПб., 2005, 240 с. 7. Мазур И.И., Шапиро В.Д. Управление качеством. – М.: Омега – Л, 2005. 400 с. 8. Гличев А.В. Основы управления качеством продукции. –М.: РИА “Стандарты и качества”, 2001.
В ожидании