41

Elektromobillarni qayta tiklanuvchi energiya manbalariga asoslangan tizimlar
yordamida quvvatlantirish imkoniyatlari tadqiqoti oʻzining ilmiy-nazariy va amaliy jihatlari bilan
alohida ahamiyatga ega. Ushbu ish zamonaviy texnologiyalarni qoʻllagan holda, elektromobillarni
quvvatlash infratuzilmasini rivojlantirishga qaratilgan.
Ushbu tadqiqotda elektromobillarni quvvatlantirish uchun quyosh energiyasidan foydalanish
samaradorligi oʻrganilgan. Gibrid energetika tizimlarining matematik modellashuvi va ularning
qayta tiklanuvchi energiya manbalariga integratsiyasi tahlil qilingan. Tizimlar quyosh panellari,
energiya saqlash tizimlari va zaryadlash infrastrukturasini oʻz ichiga oladi.
Tadqiqot natijalariga koʻra, quyosh energiyasidan foydalanuvchi gibrid energetika tizimlari
elektromobillarni samarali quvvatlantira oladi. Ushbu tizimlar ortiqcha energiyani tarmoqqa
qaytarish imkonini berib, energiya samaradorligini oshiradi. Natijada elektromobillarni
quvvatlantirishda qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishning iqtisodiy va ekologik
samaradorligi isbotlandi.
Elektromobillarni zaryadlash uchun yangi texnologik yechimlar va ularning iqtisodiyoti, atrofmuhitni
muhofaza qilish, energiya samaradorligini oshirish va elektromobillar bozorini
rivojlantirishda muhim rol oʻynaydi. Tadqiqot ishida muboqil energiya bilan tarmoq energiyasini
integrartsiya qilingan bu esa zaryadlash statsiyalarini taqmoqda qaramligini kamaytiradi va
barqaror ishlashga yordam beradi.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 03-11-2025
  • Количество прочтений 41
  • Дата публикации 15-12-2024
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы86-93
Ўзбек

Elektromobillarni qayta tiklanuvchi energiya manbalariga asoslangan tizimlar
yordamida quvvatlantirish imkoniyatlari tadqiqoti oʻzining ilmiy-nazariy va amaliy jihatlari bilan
alohida ahamiyatga ega. Ushbu ish zamonaviy texnologiyalarni qoʻllagan holda, elektromobillarni
quvvatlash infratuzilmasini rivojlantirishga qaratilgan.
Ushbu tadqiqotda elektromobillarni quvvatlantirish uchun quyosh energiyasidan foydalanish
samaradorligi oʻrganilgan. Gibrid energetika tizimlarining matematik modellashuvi va ularning
qayta tiklanuvchi energiya manbalariga integratsiyasi tahlil qilingan. Tizimlar quyosh panellari,
energiya saqlash tizimlari va zaryadlash infrastrukturasini oʻz ichiga oladi.
Tadqiqot natijalariga koʻra, quyosh energiyasidan foydalanuvchi gibrid energetika tizimlari
elektromobillarni samarali quvvatlantira oladi. Ushbu tizimlar ortiqcha energiyani tarmoqqa
qaytarish imkonini berib, energiya samaradorligini oshiradi. Natijada elektromobillarni
quvvatlantirishda qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishning iqtisodiy va ekologik
samaradorligi isbotlandi.
Elektromobillarni zaryadlash uchun yangi texnologik yechimlar va ularning iqtisodiyoti, atrofmuhitni
muhofaza qilish, energiya samaradorligini oshirish va elektromobillar bozorini
rivojlantirishda muhim rol oʻynaydi. Tadqiqot ishida muboqil energiya bilan tarmoq energiyasini
integrartsiya qilingan bu esa zaryadlash statsiyalarini taqmoqda qaramligini kamaytiradi va
barqaror ishlashga yordam beradi.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Esanov T.B. assistеnt Qarshi muhandislik-iqtisodiyot instituti
Название ссылки
1 [1] International Energy Agency (IEA). “Global EV Outlook 2023: Trends and Projections for Electric Vehicles and Charging Infrastructure.“ International Energy Agency, 2023. [2] Sioshansi, F. P. “Electrification: Accelerating the Electric Vehicle Revolution.“ Elsevier, 2023. [3] Riffonneau, Y., Bacha, S., Barruel, F., & Ploix, S. “Optimizing Electric Vehicle Charging with Energy Storage and Renewable Sources.“ In Proceedings of the IEEE International Conference on Industrial Technology, 2023. [4] Esanov, Temurmalik Beknazar oʻgʻli. “Oʻzbekiston Respublikasida avtomobilga boʻlgan talab ortishi bilan muqobil energiya manbalarining oʻrni.“Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences 2.10-2 (2022): 892-899. [5] Kempton, W., & Tomic, J. “Vehicle-to-grid power fundamentals: Calculating capacity and net revenue.“ Journal of Power Sources, vol. 144, no. 1, pp. 268-279, 2023. [6] Joʻrayevich, Primov Odil, and Esanov Temurmalik Beknazar ogli. “Sunʼiy intellekt va quyosh energiyasi birlashmasi: energiya tizimlarida elektromobillarni quvvatlantirishning yangi yondashuvlari.“ Science and innovation 3.Special Issue 17 (2024): 620-629. [7] Zhang, L., You, S., & Liu, H. “A Review of the Integration of Energy Storage Systems for Utility-Scale Renewable Energies.“ Energy Procedia, vol. 105, pp. 4561-4566, 2023. [8] Mwasilu, F., Justo, J. J., Kim, E.-K., Do, T. D., & Jung, J.-W. “Electric vehicles and smart grid interaction: A review on vehicle to grid and renewable energy sources integration.“ Renewable and Sustainable Energy Reviews, vol. 34, pp. 501-516, 2023. [9] Lund, H., Kempton, W. “Integration of renewable energy into the transport and electricity sectors through V2G.“ Energy Policy, vol. 36, no. 9, pp. 3578-3587, 2023. [10] Pirimov, O. J., Esanov, T. B. (2022). Elektr transport vositalarini quyosh elektr stansiyalari yordamida quvvatlantirish uchun loyiha va modellar. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2(10), 835-844. [11] Hannan, M. A., Hoque, M. M., Mohamed, A., & Ayob, A. “A Review of Lithium-Ion Battery State of Charge Estimation and Management System in Electric Vehicle Applications: Challenges and Recommendations.“ Journal of Power Sources, vol. 276, pp. 242-263, 2023. [12] Pellow, M. A., Emmott, C. J. M., Barnhart, C. J., & Benson, S. M. “Hydrogen or batteries for grid storage? A net energy analysis.“ Energy & Environmental Science, vol. 8, no. 7, pp. 1938- 1952, 2023. [13] Shiau, C.-S. N., Kaushal, N., Hendrickson, C. T., Peterson, S. B., Whitacre, J. F., & Michalek, J. J. “Optimal plug-in hybrid electric vehicle design and allocation for minimum life cycle cost, fuel consumption, and emission.“ Energy Policy, vol. 39, no. 9, pp. 5649-5663, 2023. [14] Chan, C. C. “The State of the Art of Electric and Hybrid Vehicles.“ Proceedings of the IEEE, vol. 90, no. 2, pp. 247-275, 2002.[15] Taljegard, M., Göransson, L., Odenberger, M., & Johnsson, F. “Impacts of Electric Vehicles on the Electricity Generation Portfolio – A Scandinavian-German Case Study.“ Applied Energy, vol. 235, pp. 1637-1650, 2019. [16] Liu, K., Li, K., Peng, Q., & Sun, J. “A Review on Electric Vehicles Interacting with Renewable Energy in Smart Grid.“ Renewable and Sustainable Energy Reviews, vol. 51, pp. 648-661, 2015. [17] Knez, M., Obrecht, M., & Tomsic, M. “Electric Vehicles in Southeast Europe: Charging Network, Sustainability, and Market Development.“ Energy, vol. 137, pp. 1119-1127, 2017. [18] Rezvanizaniani, S. M., Liu, Z., Chen, Y., & Lee, J. “Review and Recent Advances in Battery Health Monitoring and Prognostics Technologies for Electric Vehicle (EV) Safety and Mobility.“ Journal of Power Sources, vol. 256, pp. 110-124, 2014. [19] Helmers, E., & Marx, P. “Electric Cars: Technical Characteristics and Environmental Impacts.“ Environmental Sciences Europe, vol. 24, no. 1, pp. 1-15, 2012. [20] Camus, C., & Farias, T. “Environmental and Energy Impacts of Electric Vehicle Mobility in the Lisbon Metropolitan Area.“ Energy Policy, vol. 39, no. 3, pp. 616-629, 2011. [21] Thiel, C., Perujo, A., & Mercier, A. “Cost and CO2 Aspects of Future Vehicle Options in Europe under New Energy Policy Scenarios.“ Energy Policy, vol. 38, no. 11, pp. 7142-7151, 2010.
В ожидании