Мақолада фарзандлари тил ўрганаётган ота-оналарнинг ушбу жараёндаги роли таҳлил қилинган. Шунингдек, ўқитувчиларга фарзандлари тил ўрганаётган ота-оналарни болаларининг ижобий натижаларга эришишлари учун тил ўрганиш жараёнига қай йўсинда жалб қилиш мумкинлиги ҳақида кўрсатмалар ҳам берилган.
Мақолада фарзандлари тил ўрганаётган ота-оналарнинг ушбу жараёндаги роли таҳлил қилинган. Шунингдек, ўқитувчиларга фарзандлари тил ўрганаётган ота-оналарни болаларининг ижобий натижаларга эришишлари учун тил ўрганиш жараёнига қай йўсинда жалб қилиш мумкинлиги ҳақида кўрсатмалар ҳам берилган.
В статье анализируется роль родителей в процессе изучения языка детьми, а также даются некоторые рекомендации для преподавателей в связи с вовлечением родителей в процесс изучения языка детьми для достижения позитивных результатов во время обучения языку.
The paper begins by an analysis of the roles parents play in the language learning of their children. Some suggestions are the made on how teachers may help parents to have a positive impact on their children’s learning a foreign language in the classes.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | RUZIBOYEVA N.. | ўқитувчи | Тошкент давлат юридик университети |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | BORG, S. (2003) Teacher Cognition in Language Teaching: A Review of Research on What Language Teachers Think, Know, Believe, and Do. Lang. Teach. . Cambridge Journals. |
2 | DORNYEI, Z. (2005) The Psychology of the Language Learner, Individual Differences in Second language Acquisition, Mahwah, New Jersey, USA, Lawrence Erlbaum Associates. |
3 | FLORES, M. A. & DAY, C. (2006) Contexts which shape and reshape new teachers' identities: A multi-perspective study. Teaching and Teacher Education, 22, 219-232. |
4 | GOE, L. B., C; LITTLE, O (2008) Approaches to Evaluating Teacher Effectiveness: a Research Synthesis. Washington DC, National Comprehensive Center for Teacher Quality |
5 | LINSE, C. T. (2005) IN NUNAN, D. (Ed.) Practical English Language Teaching Young Learners. New York, McGraw Hill. |
6 | MACINTYRE, P. D. B., S. C.; CLÉMENT, R.; CONROD, S. (2001) The Motivation of L2 Learners: Does It Decrease with Age? .Willingness to Communicate Social Support, and Language –Learning Orientations of Immersion Students.8. Studies in Second language Acquisition, 23, 369-88. |
7 | WENTZEL, K. R. (1998) Social relationships and motivation in middle school: The role of parents, teachers, and peers. Journal of Educational Psychology, 90,202. |