590

This  article  deals  with  the  approaches  of  foreign  language  learning  by  listening  in  a language university. Basing on integrating of the described approaches, the asic principles are defined  and  the  strategic  bases  for  teaching  listening  are  described,  which  allow  effectively organize the educational process for mastering peech activity in a language university. 

  • Количество прочтений 568
  • Дата публикации 12-01-2018
  • Язык статьиIngliz
  • Страницы105-110
Ўзбек

Ушбу мақолада тилга ихтисослаштирилган олий ўқув юртларида хорижий тилни тинглаб  тушуниш  орқали  ўргатишдаги  ёндашувлар  кўриб  чиқилган.  Санаб  ўтилган ёндашувлар интеграциясига асосланиб, эшитиш орқали ўрганишнинг асосий принциплари аниқланган ва тинглаб-тушунишни ривожлантирувчи стратегик асослар тавсиф этилган. Бу эса, ўз навбатида, тилга ихтисослаштирилган олий ўқув юртларида нутқ фаолиятининг мазкур турини эгаллашни самарали ташкил этиш имконини беради.

Русский

В статье рассматриваются подходы к обучению восприятию  на слух  иноязычной речи  в  языковом  вузе.  На  основе  интеграции  описанных  подходов  определяются основополагающие  принципы  и  описываются  стратегические  основы  обучения аудированию,  которые  позволяют  эффективно  организовать  учебный  процесс  по овладению данным видом речевой деятельности в языковом вузе.

English

This  article  deals  with  the  approaches  of  foreign  language  learning  by  listening  in  a language university. Basing on integrating of the described approaches, the asic principles are defined  and  the  strategic  bases  for  teaching  listening  are  described,  which  allow  effectively organize the educational process for mastering peech activity in a language university. 

Имя автора Должность Наименование организации
1 POLVONOVA M.F. Ўқитувчи Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети
Название ссылки
1 1. Underwood, Mary. Teaching Listening. New York: Longman, 1989. − 138p.
2 2. Micahel R. Listening in Language Learning. New York: Longman, 1990.
3 3. Crabbe D. Learning Opportunities: Adding Learning Value to Tasks. ELT Journal 62/2: 2007. – P. 117–125.
4 4. Lynch, Tony. Study Listening. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.−175p
В ожидании