431

The article deals with the problem of learning styles and the emphasis is specifically placed on the importance of learning style identification and consideration in teaching different learner population in terms of the way they learn in the EFL classrooms. In this article, some ways of differentiating and individualizing instruction to different learning styles are discussed and suggested.

  • Количество прочтений409
  • Дата публикации05-04-2018
  • Язык статьиIngliz
  • Страницы167-171
Ўзбек

Мақолада  ўқитиш  усуллари  муаммоси  ўрганилади.  Ўқитиш  усули идентификацияси  ва  EFL  гуруҳларида  ўқийдиган  турли  даражадаги  ўқувчиларни 
ўқитишда  улардан  воз  кечишнинг  муҳимлигига  эътибор  қаратилади.  Шунингдек, ўқитишнинг турли услублари учун дифференциациялаш ва индивидуаллаштириш бўйича баъзи йўл-йўриқлар тавсия этилади.

Русский

В статье рассматривается проблема стилей обучения, и особое внимание уделяется важности идентификации стиля обучения и отклонения от него при обучении различных учащихся с точки зрения того, как они учатся в классах EFL. В этой статье обсуждаются и предлагаются некоторые способы дифференциации и индивидуализации инструкций для разных стилей обучения.

English

The article deals with the problem of learning styles and the emphasis is specifically placed on the importance of learning style identification and consideration in teaching different learner population in terms of the way they learn in the EFL classrooms. In this article, some ways of differentiating and individualizing instruction to different learning styles are discussed and suggested.

Имя автора Должность Наименование организации
1 MINNIKULOV I.. ўқитувчи Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети
Название ссылки
1 1. Carol Ann Tomlinson. The Differentiated Classroom. Responding to the Needs of All Learners. Association for Supervision and Curriculum Development Alexandria, VA USA. 1999. –140 p.
2 2. David Nunan. Practical English Language Teaching. – New York: The McGraw-Hill Companies, Inc., 2003. – 353 p.
3 2. David Nunan. Practical English Language Teaching. – New York: The McGraw-Hill Companies, Inc., 2003. – 353 p.
В ожидании