402

 

Ушбу мақолада Марказий Осиё тасаввуфи ва
ҳанафийлик ақидасининг ўзаро алоқадорлиги масалалари
муҳокама қилинган. Марказий Осиёда фаолият юритган
маҳаллий тариқатлар билан бир қаторда ташқаридан
келган тариқатларнинг ақида мавзусидаги қарашлари
манбалар асосида тадқиқ қилинган. Мақолада минтақа
тасаввуфининг тарихий тараққиёти босқичларида
ёзилган манбалар асосида ақидавий қарашларнинг суфий
дунёқараш билан уйғун жиҳатлари ўрганиб чиқилган.
 

 

В статье рассматриваются вопросы взаимосвязи
центральноазиатского суфизма и ханафитского
вероучения. На основе материалов первоисточников
исследуются взгляды местных и пришлых суфийских
братств относительно вопросов вероучения ислама. На
основе источников, написанных в разное время развития
суфизма в регионе, освещаются совместимые стороны
суфийских и теологических воззрений.
 

 

The article discusses the relationship between Central Asian
Sufim and the Hanaf doctrine. Th views of local and other
Suf brotherhoods on ideological issues have been studied. Th
compatible sides of Suf and theological views are outlined on the
basis of sources of Sufim writtn in diffrent times in the region.
 

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 10-12-2019
  • Количество прочтений 362
  • Дата публикации 07-08-2017
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы
Ўзбек

 

Ушбу мақолада Марказий Осиё тасаввуфи ва
ҳанафийлик ақидасининг ўзаро алоқадорлиги масалалари
муҳокама қилинган. Марказий Осиёда фаолият юритган
маҳаллий тариқатлар билан бир қаторда ташқаридан
келган тариқатларнинг ақида мавзусидаги қарашлари
манбалар асосида тадқиқ қилинган. Мақолада минтақа
тасаввуфининг тарихий тараққиёти босқичларида
ёзилган манбалар асосида ақидавий қарашларнинг суфий
дунёқараш билан уйғун жиҳатлари ўрганиб чиқилган.
 

 

В статье рассматриваются вопросы взаимосвязи
центральноазиатского суфизма и ханафитского
вероучения. На основе материалов первоисточников
исследуются взгляды местных и пришлых суфийских
братств относительно вопросов вероучения ислама. На
основе источников, написанных в разное время развития
суфизма в регионе, освещаются совместимые стороны
суфийских и теологических воззрений.
 

 

The article discusses the relationship between Central Asian
Sufim and the Hanaf doctrine. Th views of local and other
Suf brotherhoods on ideological issues have been studied. Th
compatible sides of Suf and theological views are outlined on the
basis of sources of Sufim writtn in diffrent times in the region.
 

Имя автора Должность Наименование организации
1 Usmonov I..
Название ссылки
1 1. Абдулаҳатов Н. ва бошқ. Ҳазиний юрти. –Т.: Янги аср авлоди, 2010. 2. Абдулмажид Ҳ., Абдулмажид Ҳ. Навоий- дан чу топқайлар навое. – Т: Нilol-Nashr, 2014. 3. Абдураҳим А. Эътиқод дурдоналари. “Бадъул амолий” шарҳи. – Т.: ТИУ НМБ, 2012. 4. Абдураҳим ибн Али Шайхзода. Нузум фа- роид ва жамъ фавоид. – Қоҳира: Матбаа адабийя, 1317 ҳ. 5. Абу Ҳанифа. Фиқҳи акбар // Ақоид матн- лари. Нашрга тайёрловчи Р.Абдушукуров. – Т.: ТИУ НМБ, 2006. 6. Ҳасанов Б. Азимий ва унинг “Мурод ал- ошиқин” девони // Азимхожа Эшон. Мурод ал- ошиқин асарининг кириш қисми. – Тошкент: А.Навоий Давлат музейи, 2009. 7. Азимхожа Эшон. Мурод ал-ошиқин. – Тошкент: А.Навоий Давлат музейи, 2009. 8. Акимушкин О. Накшбандия / Ислам эн- циклопедический словарь. – Москва: Наука, 1991. 9. Али Жумъа. Муҳадорат фи-л-фиқҳ ас- суфий ли-л-аҳкам аш-шаръийя ал-амалийя. – Қоҳира: Академия ашийра муҳаммадия, 2006. 10. Барака А. Ал-Ҳаким ат-Термизий ва назариййатуҳу фи-л-вилойа. – Қоҳира: Мажма‘ ал- буҳус ал-исламиййа, 1971. 11. Жўрабоев О. Ҳазиний ва унинг де- вони хусусида / Ҳазиний. Девон нашрининг муқаддимаси. – Т. Тамаддун, 2010. 12. Калабодий. Таарруф. –Байрут: Дор ал- кутуб ил-илмийя, 1993. 13. Кныш А. Мусульманский мистицизм. – Москва: Диля, 2004. 14. Кубро. Тасаввуфий ҳаёт // Тарж. ва нашр- га тайёрловчилар: И.Ҳаққул, А.Бектош. – Т.: Мовароуннаҳр, 2004. 15. Пауль Ю. Доктрина и организация Хвад- жаган-Накшбандийа в первом поколении после Баха' ад-дина // Суфизм в Центр.Азии (зарубеж- ные исследования). – Санкт Петербург, 2001. 16. Сирожиддинов Ш. Сўфи Оллоёр илоҳиёти. - Т.: Имом ал-Бухорий халқаро жамғармаси, 2001. 17. Сулаймонов И. Қорий Хўқандий адабий мероси. –Т.: Тамаддун, 2014. 18. Сўфи Аллоҳёр. Саботул ожизин. – Тош- кент. Чўлпон:1991. 19. Хожа Муҳаммад Порсо. Фасл ал-хитоб. (Тошбосма). –Т.: Ғулом Ҳасан Арифжонов. 20. Холид Нақшбандий. Ал-иқд ал-жавҳарий фи-л-фарқ байна қудрат ал-абд ва касбиҳи инда ал-Матуридий ва-л-Ашъарий / Аш-Шайх Холид Нақшбандий – ал-алим ва-л-мужаддид. Низор Абоза тадқиқи. Байрут, Дамашқ: – Дор ал-фикр ал-муосир, 1994. 21. Юлдашходжаев Х. Мусохон Даҳбидий- нинг нақшбандия-мужаддидия тариқати ривожи- да тутган ўрни (XVIII аср). Тар.ф.н. диссер... авто- реф. – Тошкент, 2008. 22. Юсуф Ҳамадоний. Ҳаёт мезони (Рутбат ул-ҳаёт). – Т.: Янги аср авлоди, 2003. 23. Ғарибий Н. “Қиссаи амолий” шарҳи ва тавҳид манзумаси. – Т.: ТИУ НМБ, 2008. 24. Ғиждувоний А. Рисолаи соҳибия / Зикри қалб султони. И.Ражабова нашрга тайёрлаган. – Бухоро: Бухоро, 2007. 25. Ҳазиний. Девон. / Нашрга тайёрловчи О.Жўрабоев. – Т.: Тамаддун, 2010. 26. Ҳаким Термизий. Баён ал-фарқ байн ас- садр ва-л-қалб ва-л-фу’ад ва-л-лубб.
В ожидании