Мақолада лингвистик ва лингводидактик муаммолар тил ўргатиш аспектида GROW коуч модели асосида кўриб чиқилади. Ўқув жараёнига методик татбиқ қилишнинг лингводидактик тавсифи сифатида тил назарияси тилни ўқитишнинг ҳам анъанавий, ҳам инновацион методикалари учун баробардир. Мақолада ушбу муаммо тил назарияси ва амалиётини узвий боғлиқликида ўргатиш воситаси ва ўқитиш фани сифатида тадқиқ қилинади. Шу муносабат билан мақолада ўқув-лисоний топшириқлар намуналари ишлаб чиқилган ва таклиф этилган, бундай топшириқларни ўрта мактаб ўқув жараёнига татбиқ қилишнингўзига хос жиҳатлари очиб берилади. Машқлар тилнинг статик ва динамик алоқаларини ўқувчиларнинг ўқитувчи билан бирга ҳамда индивидуал мустақил иш жараёнида ўрганилаётган материални онгли равишда ўзлаштиришасосида шакллантириш ва ривожлантиришга қаратилган.
Мақолада лингвистик ва лингводидактик муаммолар тил ўргатиш аспектида GROW коуч модели асосида кўриб чиқилади. Ўқув жараёнига методик татбиқ қилишнинг лингводидактик тавсифи сифатида тил назарияси тилни ўқитишнинг ҳам анъанавий, ҳам инновацион методикалари учун баробардир. Мақолада ушбу муаммо тил назарияси ва амалиётини узвий боғлиқликида ўргатиш воситаси ва ўқитиш фани сифатида тадқиқ қилинади. Шу муносабат билан мақолада ўқув-лисоний топшириқлар намуналари ишлаб чиқилган ва таклиф этилган, бундай топшириқларни ўрта мактаб ўқув жараёнига татбиқ қилишнингўзига хос жиҳатлари очиб берилади. Машқлар тилнинг статик ва динамик алоқаларини ўқувчиларнинг ўқитувчи билан бирга ҳамда индивидуал мустақил иш жараёнида ўрганилаётган материални онгли равишда ўзлаштиришасосида шакллантириш ва ривожлантиришга қаратилган.
В статье рассматриваются лингвистические и лингводидактические проблемы в аспекте обучения языку на основе коучинговой модели GROW. Теория языкакак основа лингводидактического описания методическогоеё внедрения в учебный процессявляется равной для всех методик обучения языкукак традиционных, так и инновационных. В статье эта проблема исследуется в тесной взаимосвязи теории и практики языка как средства обучения и дисциплины изучения. В связи с этим в статье разработаны и предложены образцы учебно-языковых заданий, раскрыты особенностивнедрения таких заданий в учебный процесс в средней школе. Упражнения направлены на формирование и развитие статических и динамических связейязыка на основе сознательного усвоения учащимися изучаемого материала совместно спреподавателем и индивидуально в процессе самостоятельной работы.
The article deals with the linguistic and linguodidactic problems in aspect of teaching a language, which is based on the couching GROW model. Theory of a language, linguodidactic description of the methodical implementation in educational process are equal for all types of methodology of teaching a language, as for traditional so for innovative. The given problem is investigated in the article with correlation of the theoretical and practical aspects of a language as a training aid of teaching and a discipline of study. Models of language exercises are devised and proposed in the paper. Peculiarities of implementation of given above exercises to the educational process of the secondary school are revealed in the present work. The exercises are directed on forming and developing static and dynamic connection of a language. The following process is based on conscious assimilation studied material by language learners together with a teacher and individually in the process of an independent work.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | SADIKOVA Y.I. | Ўқитувчи, Рус тилшунослиги кафедраси | Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Новый словарь методических терминов (теория и практика обучения языкам). – М., 2009. – 447 с |
2 | Джусупов М. Лингводидактика и методика в полинаучной системе языкового образования // Русский язык за рубежом. 2009. No 2. – C. 26-32. 3. Джусупов М. Социолингвистические и лингводидактические проблемы языка как средства общения и предмета изучения // Русистика в СНГ. – СПб., 2002. – C. 64-74. |
3 | Джусупов М. Социолингвистика, лингводидактика, методика (взаимосвязь и взаимообусловленность) // Русский язык за рубежом. 2012. No 1. – C. 22-28. |
4 | Калинин С. И. Тайм-менеджмент. Практикум по управлению временем. – СПб., 2006. – 373 с. |
5 | Козлов Н. И. Формула личности. – СПб., 1999. – 363 с. |
6 | Майлз Д. Эффективный коучинг: Уроки коуча коучей. – М., 2008. – 210 с. |
7 | Щукин А. Н. Лингводидактический энциклопедический словарь. – М., 2006. – 750 с. |
8 | https://www.etymonline.com/word/coach Online Etymology Dictionary |