162

 

Мустамлий Бухорийнинг «Шарҳ ат-
Таъарруф» асари Ўрта Осиёда яратилган илк
агиографик манбалардан бири бўлиб, ундан VIII–
XI асрларда яшаган 135 та, жумладан, Ўрта
Осиёдан етишиб чиққан 14 та суфий тўғрисида
турли даражадаги маълумотлар жой олган.
Жумладан, Мустамлий Бухорий ўз асарида буюк
мутасаввиф, ҳакимия йўналишининг асосчиси
Ҳаким Термизийнинг ҳаёти ва қарашларига
ҳам тўхталган. Мақолада Мустамлий Бухорий
ўзининг ушбу асарида Ҳаким Термизийни
тасаввуфнинг назарий асосларини яратган
суфийлар жумласидан эслатиб ўтганлиги
таҳлил қилиб берилган.
 

 

Произведение Мустамли Бухари «Шарх
ат-Та‘арруф» является одним из первых
агиографических сочинений, написанных в
Центральной Азии, в нём приводятся различные
сведения о 135 суфиях, живших в VIII–XI вв., в
том числе о 14 суфиях, выходцах из Центральной
Азии. Так, Мустамли Бухари в своём
произведении говорит о жизни и воззрениях
выдающегося суфия, основателя тариката
Хакимийа – Хакима Тирмизи. Автором статьи
анализируются данные Мустамли Бухари,
приведённые им в рассматриваемом сочинении,
относительно того, что Хаким Тирмизи входит
в число суфиев, заложивших теоретические
основы суфизма.
 

 

Al-Mustamli Bukhari’s work of ‘Sharh atTa‘arruf li-madhhab at-tasawwuf’ is one of the fist
hagiograpcical sources in Central Asia in VIII–XI
centuries, which contains the information in different
levels about 135 sufi, including 14 sufi, who lived
in Central Asia. Particularly, Mustamli Bukhari also
dwelt on the life and views of the founder of the
direction of hakimiya and great mutasawwif Hakim
at-Tirmidhi. In this article analyzation in this work
Mustamli Bukhari mentioned Hakim at-Tirmidhi
as one of the Sufi who created the theoretical
fundamentals of tasawwuf.
 

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI10-12-2019
  • Количество прочтений152
  • Дата публикации07-08-2017
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы30-33
Ўзбек

 

Мустамлий Бухорийнинг «Шарҳ ат-
Таъарруф» асари Ўрта Осиёда яратилган илк
агиографик манбалардан бири бўлиб, ундан VIII–
XI асрларда яшаган 135 та, жумладан, Ўрта
Осиёдан етишиб чиққан 14 та суфий тўғрисида
турли даражадаги маълумотлар жой олган.
Жумладан, Мустамлий Бухорий ўз асарида буюк
мутасаввиф, ҳакимия йўналишининг асосчиси
Ҳаким Термизийнинг ҳаёти ва қарашларига
ҳам тўхталган. Мақолада Мустамлий Бухорий
ўзининг ушбу асарида Ҳаким Термизийни
тасаввуфнинг назарий асосларини яратган
суфийлар жумласидан эслатиб ўтганлиги
таҳлил қилиб берилган.
 

 

Произведение Мустамли Бухари «Шарх
ат-Та‘арруф» является одним из первых
агиографических сочинений, написанных в
Центральной Азии, в нём приводятся различные
сведения о 135 суфиях, живших в VIII–XI вв., в
том числе о 14 суфиях, выходцах из Центральной
Азии. Так, Мустамли Бухари в своём
произведении говорит о жизни и воззрениях
выдающегося суфия, основателя тариката
Хакимийа – Хакима Тирмизи. Автором статьи
анализируются данные Мустамли Бухари,
приведённые им в рассматриваемом сочинении,
относительно того, что Хаким Тирмизи входит
в число суфиев, заложивших теоретические
основы суфизма.
 

 

Al-Mustamli Bukhari’s work of ‘Sharh atTa‘arruf li-madhhab at-tasawwuf’ is one of the fist
hagiograpcical sources in Central Asia in VIII–XI
centuries, which contains the information in different
levels about 135 sufi, including 14 sufi, who lived
in Central Asia. Particularly, Mustamli Bukhari also
dwelt on the life and views of the founder of the
direction of hakimiya and great mutasawwif Hakim
at-Tirmidhi. In this article analyzation in this work
Mustamli Bukhari mentioned Hakim at-Tirmidhi
as one of the Sufi who created the theoretical
fundamentals of tasawwuf.
 

Название ссылки
1 1. Абу Иброҳим Исмоил ибн Муҳаммад ал- Мустамлий ал-Бухорий. Шарҳ ат-Таъарруф ли- мазҳаб ат-тасаввуф (форс тилида). 5 жилдлик. Муҳаммад Равшан томонидан нашрга тайёрлан- ган. 1, 2, 3, 4, 5-жилдлар. – Теҳрон: Асотир, 1984– 1987. 2. Абу Иброҳим Исмоил ибн Муҳаммад ал- Мустамлий ал-Бухорий. Шарҳ ат-Таъарруф ли- мазҳаб ат-тасаввуф. Шарҳ ат-Таъарруф ли-мазҳаб ат-тасаввуф. 1-ж. –Теҳрон: Асотир, 1984. 3. Йылмаз, Хасан Камиль. Тасаввуф и та- рикаты. Перевод с турецкого А. Урманова.– М.: ООО «Издательская группа «САД», 2007. 4. Насыров, И. Основания исламского мис- тицизма (генезис и эволюция). – М.: Языки сла- вянских культур, 2009. 5. Турар, Усмон. Тасаввуф тарихи. – Т.: Истиқлол, 1999. 6. Комилов Н. Тасаввуф. – Т.: Мовароуннаҳр, Ўзбекистон, 2009. 7. Трименгэм Дж. Суфийские ордены в ис- ламе. / Пер. с англ. А.А. Ставиской, под ред. и пре- дисл. О.Ф. Акимушкина. – М: София, ИД «Гели- ос», 2002. 8. Кныш, А. Мусульманский мистицизм. Краткая история / Пер. с англ. М.Г. Романов. – СПб.: Диля, 2004. 9. Комилов Н., Ёқубов А. Марказий Осиё халқлари тафаккури ривожида тасаввуфнинг тут- ган ўрни (X–XV асрлар). – Т.: Академия, 2005.
В ожидании