193

This article is devoted to the study of methods of using massive open online courses to ensure the quality of higher education, it examines the regulatory framework, factors, criteria and problems of quality assurance in higher education, and also draws attention to the mechanisms and issues of effective use of massive open online courses in quality assurance of higher education. The article analyzes the massive open online courses from the point of view of ensuring the quality of education provided by well-known educational platforms and sites on the Internet. Among the conclusions and proposals were developed recommendations on the use of massive open online courses for organizing the educational process of the university in the form of "blended learning".

  • Ссылка в интернете
  • DOIhttp://dx.doi.org/10.26739/2181-9696-2019-4-12
  • Дата создание в систему UzSCI 11-12-2019
  • Количество прочтений 0
  • Дата публикации 10-12-2019
  • Язык статьиIngliz
  • Страницы63-66
Ключевые слова
English

This article is devoted to the study of methods of using massive open online courses to ensure the quality of higher education, it examines the regulatory framework, factors, criteria and problems of quality assurance in higher education, and also draws attention to the mechanisms and issues of effective use of massive open online courses in quality assurance of higher education. The article analyzes the massive open online courses from the point of view of ensuring the quality of education provided by well-known educational platforms and sites on the Internet. Among the conclusions and proposals were developed recommendations on the use of massive open online courses for organizing the educational process of the university in the form of "blended learning".

Ключевые слова
Русский

Данная статья посвящена исследованию методов использования массовых открытых  онлайн курсов для обеспечения качества высшего образования, в ней изучена нормативно-правовая база, факторы, критерии и проблемы обеспечения качества в высшем образовании, а также, обращено внимание к механизмам и вопросам эффективности использования массовых открытых  онлайн курсов в обеспечении качества высшего образования. В статья приведен анализ массовых открытых  онлайн курсов с точки зрения обеспечения качества образования, предоставляемых известными образовательными платформами и сайтами в Интернете. Среди выводов и предложений были разработаны рекомендации по использованию массовых открытых онлайн курсов для организации учебного процесса  ВУЗа в форме «смешанного обучения».

Ключевые слова
Ўзбек

Мазкур мақола олий таълим сифатини таъминлашда оммавий очиқ онлайн курсларидан фойдаланиш усулларини тадқиқ этишга бағишланган бўлиб, унда олий таълим сифатини таъминлашнинг меёрий-ҳуқуқий асослари, омиллари, мезонлари ва муаммолари ўрганилган, шунингдек,  олий таълим сифатини таъминлашда оммавий очиқ онлайн курсларидан фойдаланиш механизмлари ва самарадорлик масалаларига эътибор қаратилган. Мақолада интернетдаги машҳур таълим платформалари ва сайтлари тақдим этаётган айрим оммавий очиқ онлайн курсларининг таълим сифатини таъминлаш нуқтаи назаридан таҳлили келтирилган. Хулоса ва таклифлар қаторида  ОТМ ўқув жараёнини “аралаш таълим” шаклида ташкил этишда  оммавий очиқ онлайн курсларидан фойдаланиш бўйича тавсиялар ишлаб чиқилган.

Ключевые слова
Имя автора Должность Наименование организации
1 Abdumalikov A.A. TATU Fargana filial
Название ссылки
1 1. Polvonov F., Khamidov V. Higher education system MOOC Ferghana 2016
2 2. Abdukadirov A. A., Pardaev A. X. Theory and practice of distance learning “FAN”, 2009
3 3. Karimov A.Z., Haydarov I.U., - Massive open online courses and methods to ensure the quality of higher education . Tashkent 2018.
В ожидании